Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hittu mä en kestä kun mies soittaa kitaraa!!!!

Vierailija
20.07.2023 |

Mies on nyt 2 vuotta harrastanut kitaransoittoa. Ja mä en enää kestä.

Mies soittaa miltei joka päivä, ja on ihan hirveetä tulla töistä kotiin, kun kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa kotona huokaista työpäivän jälkeen, ja täällä mies rämpyttää olohuoneessa (pääsee töistä aiemmin kuin minä). Ei lopeta, vaikka pyydän (ja ymmärrän sinänsä, onhan tämä hänenkin koti)
Asumme vielä kerrostalossa, ja vaikka asunto ei edes ole pieni, niin ei meillä pääse mihinkään meteliä karkuun. Ulos en viitsi lähteä, tai käyn kyllä lenkillä välillä, mutta kaipaisin ihan vaan ajan viettoa ja rentoutumista hiljaisemmassa kodissa...

Nyt tulin makkariin ja vedin oven kiinni perässäni, mutta soitto kuuluu oven läpi aivan selvästi.

Oma ongelmansa vielä sekin, että mun ja miehen musiikkimaku eroaa toisistaan, joten biisit, joita hän (huonosti) soittaa, ovat mielestäni ihan täyttä kuraa.

Tästä alkaa tulla jo toistuvaa riitaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä tilanne se, että mun alkuperäinen harrastussoitin on sellainen josta ei ole olemassa kuulokkeiden kanssa soitettavaa digiversiota - kuten useimmista klassisista soittimista ei ole - ja mulla on hyvin ääniherkkä puoliso, joka ei kestä mun soittimen ääntä ollenkaan. En ole nyt soitellut useampaan vuoteen, koska en ole vielä keksinyt järkevää ratkaisua, miten sen toteuttaisin kiusaamatta puolisoani. Hän on mulle kovin rakas, joten en halua kiusata häntä yhtäkään sekuntia sellaisella asialla, joka ei ole mitenkään pakollinen. Joten jos joku katsoo oikeudekseen saada soittaa JOKA PÄIVÄ, vaikka puoliso ei siitä pidä, niin mun näkökulmasta se on kyllä kovin omituista.

Kiinnostavaa. Voitko kertoa mikä soitin on kyseessä. Olen vain utelias. Ja sinä ehkä liiankin huomaavainen 🤗

Vierailija
62/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sähkökitara ja kuulokkeet hänelle.

Näin yksinkertainen on ratkaisu, mutta siihenkään he eivät pysty.

Mikä ihmisiä vaivaa?

Kuulokkeet + 1

Niin myös (hiljaisia) basisteja on olemassa, hmm ,pikku huomio vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä tilanne se, että mun alkuperäinen harrastussoitin on sellainen josta ei ole olemassa kuulokkeiden kanssa soitettavaa digiversiota - kuten useimmista klassisista soittimista ei ole - ja mulla on hyvin ääniherkkä puoliso, joka ei kestä mun soittimen ääntä ollenkaan. En ole nyt soitellut useampaan vuoteen, koska en ole vielä keksinyt järkevää ratkaisua, miten sen toteuttaisin kiusaamatta puolisoani. Hän on mulle kovin rakas, joten en halua kiusata häntä yhtäkään sekuntia sellaisella asialla, joka ei ole mitenkään pakollinen. Joten jos joku katsoo oikeudekseen saada soittaa JOKA PÄIVÄ, vaikka puoliso ei siitä pidä, niin mun näkökulmasta se on kyllä kovin omituista.

No ei tämäkään ole hyvä ratkaisu, että joutuu kokonaan luopumaan harrastuksesta, kun puoliso on liian herkkä, eikä ilmeisesti halua mitään kompromissiakaan asiaan, esim. lähtee ulos tai voit soittaa aikoina X ja Y ja kumppani on kuulokkeet päässä.

terveisin siis toinen ääniyliherkkä, joka alkaa fyysisesti voimaan pahoin, jos musiikki on vääränlaista. Mutta olenkin vissiin ihan ehta aito autisti. En silti kieltäisi puolisolta harrastusta, vaan siihen pitäisi saada yhteinen kompromissi. Hän kärsii hieman, ettei voi kotona harrastaa vapaasti 24/7 ja minä kärsin hieman, että hän harrastaa ja joudun keksimään jonkin tavan kestää sitä.

Vierailija
64/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sähkökitara ja kuulokkeet hänelle.

On hänellä semmosetkin, mutta "ei oo niin kiva soittaa sähkökitaralla eikä varsinkaan kuulokkeet päässä".

Ap

Sano sille, että joskus täytyy joustaa perheensä eteen. Suorastaan mulkkumaista toimintaa sanon minä. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin vain hän. Pitää ajatella myös perhettänsä jos kerran on semmoisen mennyt hankkimaan.

Vierailija
65/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise kitarasta kielet.

Vierailija
66/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä lopeta soittamista. Eikö puoliso voi lähteä lenkille? Tai soita kun hän on suihkussa.

Aloittajan miehelle ehdotetaan jonkin harrastetilan vuokraamista, tai muuten soiton rajoittamista. Tässä kehotetaan että se "kärsivä" osapuoli ulostautuu itse. Mene ja tiedä.

Et kykene huomaamaan eroa siinä että joku soittaa jatkuvasti vaikka tietää sen häiritsevän ja siinä että toinen ei soita koskaan, koska ilmeisesti puoliso ei voi astua ulos asunnosta?

Vierailija
67/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tämäkään ole hyvä ratkaisu, että joutuu kokonaan luopumaan harrastuksesta, kun puoliso on liian herkkä, eikä ilmeisesti halua mitään kompromissiakaan asiaan, esim. lähtee ulos tai voit soittaa aikoina X ja Y ja kumppani on kuulokkeet päässä.

terveisin siis toinen ääniyliherkkä, joka alkaa fyysisesti voimaan pahoin, jos musiikki on vääränlaista. Mutta olenkin vissiin ihan ehta aito autisti. En silti kieltäisi puolisolta harrastusta, vaan siihen pitäisi saada yhteinen kompromissi. Hän kärsii hieman, ettei voi kotona harrastaa vapaasti 24/7 ja minä kärsin hieman, että hän harrastaa ja joudun keksimään jonkin tavan kestää sitä.

Varmaan kompromissiratkaisuun päästäisiin, jos siitä lähdettäisiin tosissaan neuvottelemaan. Puolisoni ei ole mitenkään ilkeä eikä ole mitään koskaan kieltänyt. Satunnaisiin soittosessioihin saataisiin luultavasti helposti ratkaisu, mutta ongelmaa voisi tulla siitä, jos haluaisin alkaa taas ylläpitää sellaista tasoa jolla pystyisi esim. esittämään vaativampaakin ohjelmistoa. Se vaatisi sen verran paljon soittamista, että ei sitä vaan raaskisi lähettää puolisoa lenkille tai kuulosuojaimiin niin usein :)

Vierailija
68/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, soittaako se sähkökitaraa vahvarilla? Hyviä kuulokeratkaisuja on olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi