Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hittu mä en kestä kun mies soittaa kitaraa!!!!

Vierailija
20.07.2023 |

Mies on nyt 2 vuotta harrastanut kitaransoittoa. Ja mä en enää kestä.

Mies soittaa miltei joka päivä, ja on ihan hirveetä tulla töistä kotiin, kun kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa kotona huokaista työpäivän jälkeen, ja täällä mies rämpyttää olohuoneessa (pääsee töistä aiemmin kuin minä). Ei lopeta, vaikka pyydän (ja ymmärrän sinänsä, onhan tämä hänenkin koti)
Asumme vielä kerrostalossa, ja vaikka asunto ei edes ole pieni, niin ei meillä pääse mihinkään meteliä karkuun. Ulos en viitsi lähteä, tai käyn kyllä lenkillä välillä, mutta kaipaisin ihan vaan ajan viettoa ja rentoutumista hiljaisemmassa kodissa...

Nyt tulin makkariin ja vedin oven kiinni perässäni, mutta soitto kuuluu oven läpi aivan selvästi.

Oma ongelmansa vielä sekin, että mun ja miehen musiikkimaku eroaa toisistaan, joten biisit, joita hän (huonosti) soittaa, ovat mielestäni ihan täyttä kuraa.

Tästä alkaa tulla jo toistuvaa riitaa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sähkökitara ja kuulokkeet hänelle.

Sähkökitara ei ole äänetön, vaan niistä kielistä kuuluu kyllä ping, pingelipong, ping ping, pong, pingeli, piiiiing, pong, pojoingggg, ping, pingu-pingu-pingu-pong, pongelis, päng, pling, rämps, rämps, rämps, piiiing... Kumpi sitten lienee kivempaa kuunneltavaa?

Vastamelukuulokkeet itselle ja toiseen huoneeseen, niin vähän auttaa.

Vierailija
42/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Mies ei kunnioita sinua lainkaan, tuo on jonkinlaista väkivaltaa jo, kun meluaa noin, vaikka tietää sinun kärsivän ja olet pyytänyt lopettamaan.

Se on ihan oikea, hyvä syy erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme lopputaipaleella exä alkoi soittaa kitaraa. Rämpyttely alkoi juuri sillä hetkellä, kun sain meidän taaperot illalla nukkumaan. Minun vuorokaudessa ei enää ollut sekuntiakaan metelitöntä hetkeä. Pahinta oli, että soitto- ja laulutaidoton mies alkoi myös tekemään omia biisejä, joita rämpyttäen hoilotteli illat pitkät kerrostalossa. Kun toivoin iltaan rauhallista aikaa, mies vain toisteli, ettei soitto voi haitata minua vaan haluan vain kiusata häntä. Mies olisi kyllä voinut soittaa myös iltapäivällä ennen lasten nukkumaanmenoa, koska ei osallistunut lasten hoitoon. Silloin oli kuitenkin hänen tietokonepelihetkensä.

Jaan ap tuskasi.

"Ei voi haitata sinua"

Eihän sitä kukaan muu päätä, että haittaako sinua jokin vai ei. Itsekäs paskeli, jos ajattelee ja päättää toisen puolesta, että tämä ei sitten haittaa.

Ihan sama,jos vaikka hassaisi kaikki rahat ja päättäisi kumppanin puolesta, että sinua ei tämä haittaa, ei voi haitata, kato mitä kaikkee meillä nyt on ostettuna.

Vierailija
44/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että nykyään vielä joku harrastaa kitaransoittoa.

Vierailija
45/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan teiniltä se mies. Ihan kuin hän olisi taantunut teiniksi, joka kapinoi äitiä (sinua) vastaan. Miesvauva. Näkyy varmaan muussakin parisuhteessanne ja arjessa.

Vierailija
46/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap:n taskut kerran on pullollaan seteleitä niin tilaat sille tämän lahjakasi, ja se on sitten tuo tai ei mitään silloin kun olet kotona.

https://www.thomann.de/fi/yamaha_slg200nw_na.htm

Vierailija
47/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ilmeisen mielekäs harrastus, joka ei ole kalja, penkkiurheilu, videopelit, "lapselliset"pallopelit tms. Ei tämäkään hyvä.

You can never win.

Vierailija
48/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap:n taskut kerran on pullollaan seteleitä niin tilaat sille tämän lahjakasi, ja se on sitten tuo tai ei mitään silloin kun olet kotona.

https://www.thomann.de/fi/yamaha_slg200nw_na.htm

Anteeksi tämä versio sen pitäisi olla hänelle. https://www.thomann.de/fi/yamaha_slg200s_tbs.htm

Vierailija
49/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kitaratunneille ja sopikaa, että pe-su ei musisoida ainakaan kotona. Itse olen muusikko ja nimenomaan olen meluamatta

kotona aina viikonlopun. Jos sinulla on varaa, anna tunnit vaikka lahjaksi. Näin jos saat miehesi vaikka yhdeksi arki-iltapäiväksi soittotunnille, saat myös hiljaista omaa aikaa ja miehesi saa soitella opastettuna.

Vierailija
50/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sähkökitara ja kuulokkeet hänelle.

Näin yksinkertainen on ratkaisu, mutta siihenkään he eivät pysty.

Mikä ihmisiä vaivaa?

Mun mies jäi ihan vanhuuseläkkeelle viime kesänä ja halusi YouTube videoiden avulla alkaa opettelemaan rumpaliksi 😄

Osti sitten käytetyt sähkörummut ja rummuttelee silloin tällöin omassa mökötuvassaan ulkorakennuksessa, ei häiritse ketään. Tavallisilla rummuilla olisi kyllä koko kylän hermot mennyt...

Vierailija
51/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille harmonikka

Tai trumpetti

Vierailija
52/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä muu perhe (eli lapset) ovat tästä soitosta? Häiritseekö se myös heitä?

Entä naapurit?

Vierailija
53/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alkaisin tossa tilanteessa varmaan itse soittaa säkkipilliä. Tai nokkahuilua.

Vierailija
54/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä tilanne se, että mun alkuperäinen harrastussoitin on sellainen josta ei ole olemassa kuulokkeiden kanssa soitettavaa digiversiota - kuten useimmista klassisista soittimista ei ole - ja mulla on hyvin ääniherkkä puoliso, joka ei kestä mun soittimen ääntä ollenkaan. En ole nyt soitellut useampaan vuoteen, koska en ole vielä keksinyt järkevää ratkaisua, miten sen toteuttaisin kiusaamatta puolisoani. Hän on mulle kovin rakas, joten en halua kiusata häntä yhtäkään sekuntia sellaisella asialla, joka ei ole mitenkään pakollinen. Joten jos joku katsoo oikeudekseen saada soittaa JOKA PÄIVÄ, vaikka puoliso ei siitä pidä, niin mun näkökulmasta se on kyllä kovin omituista.

Vierailija
55/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaako ÄIJJJÄMUSAA? Disturbed ja Five Finger Deathpunch ajoriffejä SÄGÄSÄGÄSÄGÄ

Soitti tuossa juuri Popedaa (?) eiiiii ole lupaaaa, ei aikomustakaaaaan, juottaaa maljaa, näin kaaatkeraaa" (ai hirveetä)

Sinänsä sopi kyllä tunnelmaan...

Ap

Kuuletko sanatkin vai miten tiedät ne?

Vierailija
56/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä tilanne se, että mun alkuperäinen harrastussoitin on sellainen josta ei ole olemassa kuulokkeiden kanssa soitettavaa digiversiota - kuten useimmista klassisista soittimista ei ole - ja mulla on hyvin ääniherkkä puoliso, joka ei kestä mun soittimen ääntä ollenkaan. En ole nyt soitellut useampaan vuoteen, koska en ole vielä keksinyt järkevää ratkaisua, miten sen toteuttaisin kiusaamatta puolisoani. Hän on mulle kovin rakas, joten en halua kiusata häntä yhtäkään sekuntia sellaisella asialla, joka ei ole mitenkään pakollinen. Joten jos joku katsoo oikeudekseen saada soittaa JOKA PÄIVÄ, vaikka puoliso ei siitä pidä, niin mun näkökulmasta se on kyllä kovin omituista.

Älä ihmeessä lopeta soittamista. Eikö puoliso voi lähteä lenkille? Tai soita kun hän on suihkussa.

Vierailija
57/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa sellaiseen, joka osaa soittaa. Kuten minä.

Vierailija
58/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sun pitää muuttaa veks jos miehen harrastuksesta muodostuu ylivoimainen este suhteen jatkamiselle.

Vierailija
59/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä lopeta soittamista. Eikö puoliso voi lähteä lenkille? Tai soita kun hän on suihkussa.

Aloittajan miehelle ehdotetaan jonkin harrastetilan vuokraamista, tai muuten soiton rajoittamista. Tässä kehotetaan että se "kärsivä" osapuoli ulostautuu itse. Mene ja tiedä.

Vierailija
60/68 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan läpi erilaisia kappaleita. En hinkkaa samaa, koska se voisi olla raskasta kuultavaa. Vaihtuvat biisit ovat vähän sama kuin kuuntelisi radiota. Treenauksella kappaleet sujuvat.

Harjoittelussa on puolensa ja puolensa. Jos asuinkumppani soittaa huonosti, varmaan kurjaa. Mutta jos jäisi perfektionistina hinkkaamaan samaa kappaletta monta kertaa, luulisi että biisin lopettaminen kesken helposti kuormittaisi kuulijoita, vaikka osa olisi mennyt kuinka hyvin. Siihenkin voisi varmaan tottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä