Voi hittu mä en kestä kun mies soittaa kitaraa!!!!
Mies on nyt 2 vuotta harrastanut kitaransoittoa. Ja mä en enää kestä.
Mies soittaa miltei joka päivä, ja on ihan hirveetä tulla töistä kotiin, kun kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa kotona huokaista työpäivän jälkeen, ja täällä mies rämpyttää olohuoneessa (pääsee töistä aiemmin kuin minä). Ei lopeta, vaikka pyydän (ja ymmärrän sinänsä, onhan tämä hänenkin koti)
Asumme vielä kerrostalossa, ja vaikka asunto ei edes ole pieni, niin ei meillä pääse mihinkään meteliä karkuun. Ulos en viitsi lähteä, tai käyn kyllä lenkillä välillä, mutta kaipaisin ihan vaan ajan viettoa ja rentoutumista hiljaisemmassa kodissa...
Nyt tulin makkariin ja vedin oven kiinni perässäni, mutta soitto kuuluu oven läpi aivan selvästi.
Oma ongelmansa vielä sekin, että mun ja miehen musiikkimaku eroaa toisistaan, joten biisit, joita hän (huonosti) soittaa, ovat mielestäni ihan täyttä kuraa.
Tästä alkaa tulla jo toistuvaa riitaa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Annako arvaan: mies nelikymppisissä. Kuuntelee jotain panteraa ja metallicaa. Käy keikoilla aina kun voi. Nyt vanhoilla päivillä sitten on herännyt, että hänkin haluaa oppia soittamaan. On ottanut kitaratunteja kaverinsa tuntemalta "Krebalta". Ei osaa soittaa mitään, mutta on tilannut jo kaksi nimmarein varustettua tyyppikitaraa joltain ihailemaltaan metallikitaristilta. Kitarat on laitettu seinälle koristeeksi silloin kun niillä ei soiteta. Parhaillaan googlailee jotain zörönzöö-vahvistinta netistä, mikä on "ehkä pakko tilata". Iltaisin katselee youtube-videoita soittamisesta ja koittaa soittaa perässä.
Helvettiä.
Soittele sinä vain sitä vibraattoriasi.
Vierailija kirjoitti:
Riita puoliks: joka toinen päivä soittopäivä joka toinen päivä hiljasuuspäivä.
Tää
Teet kyllä ongelman tyhmästä asiasta.
Ehkä enemmän ärsyttäisise ajankäyttökysymyksenä.
Itse niin rakastan kuunnella eri instrumenttien soittoa, no en viulusta enkä hanurista.
Käske sen hommata jostain treenikämppä. Vaikka joku vanha laho asuntovaunu jossain korvessa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta voi vuokrata tiloja, juurikin soittamista varten. Toki joskus voi rämpytellä kotona, jolloin suosittelen niitä vastamelukuulokkeita, jos teillä on jo isommat lapset (eivät pyöri jaloissa).
Minä olen yrittänyt vonguta miestäni kitaransoittoon, mutta ei suostu (osaa soittaa kyllä). Kaipa voi sitten tapahtua tuollainenkin ääripää.
Mä voisin mielelläni lähettää ton mieheni kitaransa kanssa teille soittamaan, win-win..? :D
Nyt tulee mieheni tarjoilemasta jukeboxista Juice Leskisen Sika.
No, kohtahan se on joulu taas...
Ap
Olisi se sentään komiampaa kun miehes soittaisi haitaria vaikka Säkkijärven polkkaa ja semmosta kunnon musiikkia.
Molemmilla teillä on oikeus nauttia kodista ja vapaa-ajan mielekkäästä tekemisestä. Joko siis
A) miehelle kuulokkeet ja sähkökitara
B) vuoropäivät, jolloin ei musisointia
C) mies hommaa treenikämpän tms tilan ja soittelee vain siellä
D) sulle kuulosuojaimet (käy raskaaksi)
E) ero/asumusero
Vierailija kirjoitti:
On hänellä semmosetkin, mutta "ei oo niin kiva soittaa sähkökitaralla eikä varsinkaan kuulokkeet päässä".Ap
Vuokraat ilmoittamatta viikoksi jonkun airBNB:n, pakkaat kuin kauemmaskin oisit lähdössä, muksut takapenkille ja kun toljottaa h.moilasena että mikäs nyt niin sanot vaan että "ei oo niin kiva asua täällä enää jatkuvassa melusaasteessa, edes vastamelukuulokkeet päässä".
Kyllä ihan ammattilaisetkin soittaa kotioloissa jatkuvasti kuulokkeilla, joten tuo on ihan potaskaa mitä selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta voi vuokrata tiloja, juurikin soittamista varten. Toki joskus voi rämpytellä kotona, jolloin suosittelen niitä vastamelukuulokkeita, jos teillä on jo isommat lapset (eivät pyöri jaloissa).
Minä olen yrittänyt vonguta miestäni kitaransoittoon, mutta ei suostu (osaa soittaa kyllä). Kaipa voi sitten tapahtua tuollainenkin ääripää.
Mä voisin mielelläni lähettää ton mieheni kitaransa kanssa teille soittamaan, win-win..? :D
Nyt tulee mieheni tarjoilemasta jukeboxista Juice Leskisen Sika.
No, kohtahan se on joulu taas...Ap
Ihailen kärsivällisyyttäsi. Itse olisin varmasti heittänyt jo sen kitaran parvekkeelta alas.
No eihän kenelläkään ole oikeutta terrorisoida kotona muita perheenjäseniä millään muotoa, ei edes harrastuksella. Muusikot soittaa treenikämpillä ja harvakseltaan kotona.
Ystävälläni oli naapurina oopperalaulajapariskunta. Ei nekään hoilottaneet pitkin päiviä oopperaa, vaikka olisivat voineet. Joskus aamuisin kuului jomman kumman äänenavauksia hieman.
Itse harrastan pelaamista ja pelaan kuulokkeet päässä huutamatta, erityisesti iltaisin, etten häiritse edes naapureita.
Sanot sille, että sähkökitara ja kuulokkeet, kunnes oppii soittamaan.
No huh huh. Itse soitan sähköpianoa kuulokkeilla eikä tulisi mielenkään, että puolison pitäisi kuunnella soittoani. Saatan soittaa samaa kappalaletta monta kertaa putkeen, niin että alkaa sujua.
Ongelman ratkaisee sähkökitara ja kuulokkeet.
Onneksi ei ole nokkahuilu
Millä tahansa soittimella alkuopettelu on tuskaa.
Kunhan oppii, lähtee keikoille ja sinä voit huokaista 🌬
Hamppiäijät on just tuommosia kitaran rämpyttäjiä. Yhtään kunnon miestä en tiedä, joka soittaisi kitaraa. Kaikki ovat tavalla tai toisella vähintäänkin jotain pikku gigoloja.
Mites äänieristys esim johonkin makuuhuoneista? Toki ei poista sitä että miehesi on itsekäs nilkki, olen ammattimuusikon puoliso ja mieheni kyllä edelleen kyselee, että haittaako soitella kotona. Ei haittaa, koska meillä äänet alakerran huoneista ei kuulu yläkertaan häiritsevästi. Vaikka soittais sähkökitaraa ilman kuulokkeita.
Onko mies aina ollut musiikista pitävä ja nyt sitten vasta innostunut soittamaan?
Kurja tilanne, sillä toisen rakasta harrastusta ei ikinä pitäisi ilkkua tai rajoittaa ja sinä taas kärsit soittamisesta koska haluaisit hiljaisuutta. Joku kompromissihan teidän tulisi tuohon löytää, ettei kummankaan tarvitse luopua tarpeistaan ja jossa kumpikin kunnioittaisi toisiaan.
Mun mies soittaa myös, mutta olin asiasta tietoinen jo suhteen alkaessa ja tein tietoisen valinnan ottaessani kitaraa soittavan miehen.
Suhteemme lopputaipaleella exä alkoi soittaa kitaraa. Rämpyttely alkoi juuri sillä hetkellä, kun sain meidän taaperot illalla nukkumaan. Minun vuorokaudessa ei enää ollut sekuntiakaan metelitöntä hetkeä. Pahinta oli, että soitto- ja laulutaidoton mies alkoi myös tekemään omia biisejä, joita rämpyttäen hoilotteli illat pitkät kerrostalossa. Kun toivoin iltaan rauhallista aikaa, mies vain toisteli, ettei soitto voi haitata minua vaan haluan vain kiusata häntä. Mies olisi kyllä voinut soittaa myös iltapäivällä ennen lasten nukkumaanmenoa, koska ei osallistunut lasten hoitoon. Silloin oli kuitenkin hänen tietokonepelihetkensä.
Jaan ap tuskasi.
Vierailija kirjoitti:
Ukko ja kitara ulos
Antaa miehen soittaa. Minunkin mieheni soittaa kitaraa, siis sähkökitaraa vahvistimen kautta. Ei soita jatkuvasti ja joka päivä eikä se minua haittaa. Hyviä kappaleita on opetellut ja tykkään niistä. Lopettaa kyllä heti, jos pyydän.
Riita puoliks: joka toinen päivä soittopäivä joka toinen päivä hiljasuuspäivä.