Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonoon tullaan ökymaastureilla - missä menee ökymaastutin raja?

Vierailija
20.07.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eef55650-e203-453d-9aec-d37bb9b28dc3

Minkä hintaluokan maasturi on sellainen, jolla saa tulla leipäjonoon? Tämänhetkinen myyntiarvo?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaa Helsingissä asunnon niin ei ole kyllä köyhä.

Monella matalapalkka-alalla olevalla on pakko olla auto, kun työvuorot on mitä sattuu.

Monella työikäisellä helsinkiläisellä on asuntolainaa, joten ei omista asuntoaan.

Vierailija
182/184 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nissan Qashqaikin on varmaan jonkun mielestä ökymaasturi.

Hehe, just meinasin tulla kommentoimaan, että jonkun mielestä Nissanin Xtrail on varmaan myös ökymaasturi. Ei ole, vaan ihan tavallinen melko edullinen käyttöauto.

Mikäli on varaa polttoaineeseen ja ajoneuvon moniin kuluihin, niin silloin on kyllä varaa ruokaankin.

Eli pitäisi jäädä pienipalkkaisesta työstä pois.

Asutko sä Helsingissä ja menet ratikalla leipäjonoon, kai kävelet?

Pakkoko se on kituuttaa kalliissa helsingissä missä kertomasi mukaan palkkasi ei riitä edes ruokaan.

Olen ihmetellyt miten köyhillä on varaa asua Helsingissä kun siitä ihan vaatimattomasta perusluukusta pitää maksaa vuokraa 800-900 euroa kuukaudessa

Minä olen köyhä ja asun kerrostalokaksiossa Helsingissä mutta saan asumistukea niin ettei paljon jää vuokraa maksettavaksi. Leipäjonossa käyn ratikalla kun ei ole omaa autoa. Otan aina pyörillä vedettävät laukut mukaan. Lisäksi käy myöhään illalla kaupassa kun on 60 % ale. Minulla on mennyt ruokaan kesäkuun alusta vähän yli 200 €. 

Noin vähän ruokaan, käytkö töissä? Mihin sitten rahasi hassaat jos noin aneemista on, kyllähän kuitenkin tukia saat?

Vierailija
184/184 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tarvetta leipäjonon antimille ei ainakaan ole, jos sinne saavutaan yli 15 000 euron autolla.

Millä perusteella?

Sillä perusteellamettä leipäjonojen tarjonta on tarkoitettu sellaisille joilla ei ole jostakin syystö varaa itse ostaa ruokaa. Tuollaisen auton ylläpitäjällä on kyllä varaa sellaiseen.

Ihan yhtä kallista (tai jopa kalliimpaa) on ylläpitää halpaa autoa..

Uutta kallista sähköautoa on halvempi ylläpitää kuin vanhaa diesel romua

Nojaa, kyllä esimerkiksi 3000 euron dieselauto tulee aika paljon halvemmaksi, kuin se 50 000 euron sähköauto, josta on usein maksettava pelkkää rahoitusta vähintään 500€/kk.

Hyviä sähköautoja saa huomattavasti edullisemminkin kuin 50 000, en tiedä miksi aina, aina, aina se sähköauton "esimerkkihinta" on tuo 50 000. Minun sähkäri maksoi 36 000 ja sillä ajaa pitkää matkaa ihan kuten Teslallakin. Tai melkein. Ihan kaikkia samoja mukavuuksia ei ole kuin Tesloissa. 

Autossani rahoitus on 310,- kuukaudessa. 

Tuohon hintaluokkaan sopivia sähköautoja ovat lähinnä esimerkiksi Opel corsa-e, Peugeot e-208 ja Opel Mokka-e. Ei kai niissäkään autoina ole mitään vikaa, mutta jos haluaa perheauton kokoisen auton niin silloin on investoitava enemmän. Esimerkiksi Volkswagen id4:n tai Skoda:n Enyaqin saaminen alle 50 000 eurolla uutena on jo vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä