Coldplay saapuu Suomeen ensi vuonna!
28. heinäkuuta 2024 Olympiastadionilla. Oletko menossa? https://www.livenation.fi/artist-coldplay-8720
Kommentit (2541)
Vierailija kirjoitti:
https://www.ebay.co.uk/itm/374839660010
Joku myy vip-lipun tuotteita onkin valkoisia eikä värikkäitä kuten aiemmissa kuvissa.
En kyllä kykene näkemään mitään iloa siitä, että saisin nuo Ympäristöystävälliset tuotteet itselleni.
Kaapissa on edelleen U2 The Joshua Tree 30 - 2017 kovamuovituopit, jotka Pariisin Stadikalta jäivät muistoksi. Siellä homma toimi niin, että piti maksaa 2e pantti, jonka olisi saanut takas, jos olisi palauttanut tuopit. Pidettiin muistona. Kertaakaan ei ole käytetty sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa aina noin, että lippujen hinnat nousee kysynnän mukaan? Olen käynyt ulkomailla parissa konsertissa ja hinnat pysyneet ihan samana, mutta sitten on vain lisäpäiviä järjestetty.
Ei, taitaa olla aika uusi juttu. Ihan perseestä.
On todella persweestä.
Pääsin läpi lipunmyynnissä ja olisin voinut ostaa satasen dynaamiset liput kolmella sadalla. En tehnyt. Joku raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani tosifani enkä edes fani, mutta oon vuosia sanonut, että Coldplay on ainoa keikka minne oikeasti haluaisin. Pidän todella monesta biisistä ja niissä on paljon muistoja jo nuoruudesta. Että tosiaan, musiikista voi pitää ilman, että täytyy todistella olevansa joku fani 😊 Hassua, että nyt somessa vähän vinoillaan, että kumma juttu, kun kaikki yhtäkkiä fanittaa, vaikka keikalle voi kyllä haluta ihan muutenkin.
Jos pidät todella monesta biisistä ja ne merkitsevät sinulle ja tuovat muistojakin, niin laskisin sinut kyllä faniksi. Ei elämäänsä tarvitse bändille uhrata ja opetella ulkoa jäsenten syntymäajatkin, että voisi kutsua itseään faniksi.
Samaa mieltä. Coldplay on musiikillisesti ihan supertärkeä mulle. En tiedä Chris Martinin lisäksi yhdenkään bändin muun jäsenen nimiä enkä tunnistaisi niitä kadulla. Kun sellainen ei kiinnosta, kiinnostaa vaan se musiikki.
Veikkaan että niitä kolmea muuta ei edes haittaa että Chris Martin on käytännössä yksin koko bändin julkisuuskuva ja ne muut saa olla melko rauhassa. Harvoin niistä saa mitään edes lukea, että Coldplayn kitaristi tai rumpali sanoi jotain jostakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Joku myy vip-lipun tuotteita onkin valkoisia eikä värikkäitä kuten aiemmissa kuvissa.
Ne aiemmat kuvat oli edellisen kiertueen tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on kyllä mystistä kun ei mistään näe että mitä ne lahjat on olleet muille.
Eikö kukaan kehtaa kertoa??
Tuttu oli saanut tän vuoden kiertueella coldplayn juomapullon ja pussukan/kassin mikä nyt onkaan nimeltään 😅
Ympäristöystävällinen mukamasbändi jakaa kymmeniä, ellei satojatuhansia juomapulloja ja pussukoita lippujen kylkiäisinä. Just.
Äsken muuten oli 995e lippuja muutamia saatavilla, jos siihen lippuun vaikka kuuluu sitten se ilmainen kangaspussukka.
Aamulla varhain oli vielä aivan muutamia, kalleimpia (520-995e) lippupaketteja saatavilla.
Ei ole enää, et kyllä ne joku osti pois.
Taas oli hetken niitä vip-lippuja, esim. Kaotica Lounge Experience ja sitä vajaan tonnin lippua.
Onko noille selitys, että maksutapahtuma on eilen jotenkin mennyt mönkään ja liput palautuu myyntiin? Aika jännä, että lauantaina.
En mene. Minusta kuulostaa U2 kopiolta
Vierailija kirjoitti:
En mene. Minusta kuulostaa U2 kopiolta
Minä en ymmärrä näitä kopio-väitteitä, mikä niistä tarkalleen tekee kopion? Se että molemmat on nelihenkinen bändi ja kieli on englanti, ei vielä riitä. U2 on kitarapainotteisempaa, Coldplay hieman kevyempää ja popahtavampaa jossa aika paljon pianoa kitaran lisäksi, sekä uusimmissa ihan jotain elektronistakin taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on kyllä mystistä kun ei mistään näe että mitä ne lahjat on olleet muille.
Eikö kukaan kehtaa kertoa??
Tuttu oli saanut tän vuoden kiertueella coldplayn juomapullon ja pussukan/kassin mikä nyt onkaan nimeltään 😅
Ympäristöystävällinen mukamasbändi jakaa kymmeniä, ellei satojatuhansia juomapulloja ja pussukoita lippujen kylkiäisinä. Just.
Äsken muuten oli 995e lippuja muutamia saatavilla, jos siihen lippuun vaikka kuuluu sitten se ilmainen kangaspussukka.
Aamulla varhain oli vielä aivan muutamia, kalleimpia (520-995e) lippupaketteja saatavilla.
Ei ole enää, et kyllä ne joku osti pois.
Taas oli hetken niitä vip-lippuja, esim. Kaotica Lounge Experience ja sitä vajaan tonnin lippua.
Onko noille selitys, että maksutapahtuma on eilen jotenkin mennyt mönkään ja liput palautuu myyntiin? Aika jännä, että lauantaina.
Voisin kuvitella että ihmiset palauttaa lippuja ja niitä siksi palaa myyntiin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kykene näkemään mitään iloa siitä, että saisin nuo Ympäristöystävälliset tuotteet itselleni.
Kaapissa on edelleen U2 The Joshua Tree 30 - 2017 kovamuovituopit, jotka Pariisin Stadikalta jäivät muistoksi. Siellä homma toimi niin, että piti maksaa 2e pantti, jonka olisi saanut takas, jos olisi palauttanut tuopit. Pidettiin muistona. Kertaakaan ei ole käytetty sen jälkeen...
Siinä tilanteessa joku tuollainen esine tuntuu tosi tärkeältä. Vau, mulla on tämmöinen tuoppi. Itselläkin on kaikkea tuollaista muistokrääsää, josta nykyään yrittää ennemminkin päästä eroon kuin kerätä sitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Taas on vip-lippuja.
Näköjään joku osti ihanat 528 euron liput 😃
Olen pihalla, mutta eikö mediassa kerrottu että Coldplayn konserttiin tulee myyntiin n. 20 euron lippuja pareittain, vierekkäiset paikat, jotta köyhemmätkin fanit saavat mahdollisuuden päästä konserttiin.
Aika tyhmältä vaikuttaa nyt tavallisen tallaajan kannalta jos lippuja ei meinaa löytyä vaikka 4x Stadion ja hinnat nousevat dynaamisesti kuin VR:llä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pihalla, mutta eikö mediassa kerrottu että Coldplayn konserttiin tulee myyntiin n. 20 euron lippuja pareittain, vierekkäiset paikat, jotta köyhemmätkin fanit saavat mahdollisuuden päästä konserttiin.
Aika tyhmältä vaikuttaa nyt tavallisen tallaajan kannalta jos lippuja ei meinaa löytyä vaikka 4x Stadion ja hinnat nousevat dynaamisesti kuin VR:llä.
Tuskin tulee noita, varsinkin kun kauppa käy kolmen sadan hinnallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin youtubesta Coldplayn suosituimmat biisit. En tunnistanut yhtäkään vaikka varsin paljon kuuntelen musiikkia. Vaimo sentään tunnisti kaksi kun on vuosia sitten kuunnellut musiikkia enemmän nimenomaan radiokanavilta. Vähän sama ilmiö kuin Ed Sheeraninkin kohdalla.
Makuasioista ei tietenkään kannata kiistellä eli toivottavasti teillä on keikalla hauskaa. Itse en menisi kun tuollainen musiikki ei minua mitenkään puhuttele. Ehkäpä kyseessä on vastareaktio tämän päivän epämusiikille eli joka paikan täyttävälle räpille.
M58
Olit 35 kun Coldplayn debyyttialbumi Parachutes julkaistiin vuonna 2000, pari vuotta myöhemmin tuli toinen levy A Rush of Blood to the Head, joka oli suuri menestys ja jonka kuulemiselta oli vaikea välttyä. Aika jännä ettet ole ikinä kuullut. Minkälaista musiikkia kuuntelet?
Tuohon aikaan työkiireet veivät miestä aika kovasti. Olin lopettanut "nykymusiikkia" soittavien radiokanavien kuuntelun siksi, että niistä tuli niin paljon mainoksia ja sellaisia biisejä jotka yksinkertaisesti eivät vaan kiinnostaneet. Aika vähän tulee mieleen biisejä ja bändejä jotka olisivat 2000 - luvun alussa herättäneet kiinnostusta.
Katsoin netistä muutaman top - listan lävitse ja aika selvästi tuo räppäreiden esiinnousu siellä näkyy. Alanis Morrisette 90 - luvun loppupuolella oli mulla listoilla ja nyt myöhemmin Adele mutta kun räppi ja sen johdannaiset ei iskeneet enkä tykännyt Rihannasta tai Lady Gagasta. Amy Winehouseakin aloin kuunnella vasta hieman ennen kuolemaansa. Kotimaisista mulla on tuolta ajalta hyllyssä Eppujen Sadan vuoden päästäkin. Noihin aikoihin albumit lakkasivat olemasta se tapa jolla musiikkia tuotiin yleisölle.
Jaron Lanier kirjoitti musiikin nykytilanteesta ajasta kirjassaan "Et ole koje" hyvän havainnon: Musiikin genret lakkasivat vaihtumasta siinä vaiheessa kun tavalliset ihmiset löysivät internetin ja some tuli suosituksi. Aiemmin vuosikymmenten kuluessa musiikin tyylilajit muuttuivat helposti havaittavalla tavalla mutta nyt tuo kierto tuntuu päättyneen ja uudenlaista musiikkia ei juurikaan ilmaannu. Elän toivossa että tilanne jossakin vaiheessa paranee mutta ei siitä juuri ole näköpiirissä toivoa. Suoratoisto tekee albumit tarpeettomiksi ja kierrättää pskaa musiikkia.
Sitä odotellessa esimerkiksi Haloo Helsinki, Battle Beast ynnä piiiitkä soittolista vanhaa musiikkia ajalta jolloin musiikkia vielä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aikanani maksoin Lenoard Cohenin viimeisestä keikasta Suomessa 300 markkaa ja se oli iso raha. Käsittämättömän hintaisia lippuja tarjolla.
M58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aikanani maksoin Lenoard Cohenin viimeisestä keikasta Suomessa 300 markkaa ja se oli iso raha. Käsittämättömän hintaisia lippuja tarjolla.
M58
... siis 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M58
... siis 50 euroa.
... eikä näköjään ollutkaan viimeinen keikka. Näköjään herra kävi vielä senkin jälkeen täällä. En muista mikä tuon keikan vuosi oli mutta silloin oli Cohenilta juuri tullut "democracy" eli todennäköisesti markka-aikaa kuitenkin.
Taas on tonnin lippuja saatavilla. Hyvä niille kenellä on varaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani tosifani enkä edes fani, mutta oon vuosia sanonut, että Coldplay on ainoa keikka minne oikeasti haluaisin. Pidän todella monesta biisistä ja niissä on paljon muistoja jo nuoruudesta. Että tosiaan, musiikista voi pitää ilman, että täytyy todistella olevansa joku fani 😊 Hassua, että nyt somessa vähän vinoillaan, että kumma juttu, kun kaikki yhtäkkiä fanittaa, vaikka keikalle voi kyllä haluta ihan muutenkin.
Jos pidät todella monesta biisistä ja ne merkitsevät sinulle ja tuovat muistojakin, niin laskisin sinut kyllä faniksi. Ei elämäänsä tarvitse bändille uhrata ja opetella ulkoa jäsenten syntymäajatkin, että voisi kutsua itseään faniksi.
Samaa mieltä. Coldplay on musiikillisesti ihan supertärkeä mulle. En tiedä Chris Martinin lisäksi yhdenkään bändin muun jäsenen nimiä enkä tunnistaisi niitä kadulla. Kun sellainen ei kiinnosta, kiinnostaa vaan se musiikki.
Veikkaan että niitä kolmea muuta ei edes haittaa että Chris Martin on käytännössä yksin koko bändin julkisuuskuva ja ne muut saa olla melko rauhassa. Harvoin niistä saa mitään edes lukea, että Coldplayn kitaristi tai rumpali sanoi jotain jostakin asiasta.
Eipä tosta Chrisistäkään olisi tullut tollasta a-luokan julkkista ilman avioliittoaan Gwyneth Paltrowin kanssa.