Coldplay saapuu Suomeen ensi vuonna!
28. heinäkuuta 2024 Olympiastadionilla. Oletko menossa? https://www.livenation.fi/artist-coldplay-8720
Kommentit (2541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa aina noin, että lippujen hinnat nousee kysynnän mukaan? Olen käynyt ulkomailla parissa konsertissa ja hinnat pysyneet ihan samana, mutta sitten on vain lisäpäiviä järjestetty.
Dynaamista hintaa mainostettiin kai sillä että olisi oikeudenmukainen ja tasapuolinen tms faneja kohtaan. Hah! Riistohinta ei ole oikeudenmukainen ja kun osa saa liput paljon paljon halvemmalla.
Saako ne tosifanit varattua liput etukäteen vai miten varmistetaan, että fanit saavat halvemmat liput ja muut sitten ne kalliit liput?
Mietin hetken ihan tosissani että ostais semmoisen tonnin lipun ja menis sinne silleen "on tää ihan ok mut en niinku yleensä kuuntele". Fiilispohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Taas on tonnin lippuja saatavilla. Hyvä niille kenellä on varaa maksaa.
Ei taida ketään kiinnostaa tonnin edestä kun eivät mene millään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani tosifani enkä edes fani, mutta oon vuosia sanonut, että Coldplay on ainoa keikka minne oikeasti haluaisin. Pidän todella monesta biisistä ja niissä on paljon muistoja jo nuoruudesta. Että tosiaan, musiikista voi pitää ilman, että täytyy todistella olevansa joku fani 😊 Hassua, että nyt somessa vähän vinoillaan, että kumma juttu, kun kaikki yhtäkkiä fanittaa, vaikka keikalle voi kyllä haluta ihan muutenkin.
Jos pidät todella monesta biisistä ja ne merkitsevät sinulle ja tuovat muistojakin, niin laskisin sinut kyllä faniksi. Ei elämäänsä tarvitse bändille uhrata ja opetella ulkoa jäsenten syntymäajatkin, että voisi kutsua itseään faniksi.
Samaa mieltä. Coldplay on musiikillisesti ihan supertärkeä mulle. En tiedä Chris Martinin lisäksi yhdenkään bändin muun jäsenen nimiä enkä tunnistaisi niitä kadulla. Kun sellainen ei kiinnosta, kiinnostaa vaan se musiikki.
Veikkaan että niitä kolmea muuta ei edes haittaa että Chris Martin on käytännössä yksin koko bändin julkisuuskuva ja ne muut saa olla melko rauhassa. Harvoin niistä saa mitään edes lukea, että Coldplayn kitaristi tai rumpali sanoi jotain jostakin asiasta.
Eipä tosta Chrisistäkään olisi tullut tollasta a-luokan julkkista ilman avioliittoaan Gwyneth Paltrowin kanssa.
Onhan Bonokin, jos ei nyt a-list niin b-list julkkis. Vaimo ei-julkkis.
Onko kukaan ostanut dynaamista lippua, millaisille paikoille ne on?
En tiedä, mutta joskus muinoin "organisaatiot" saivat varata itselleen lippuja haluamansa määrän etukäteen, ei tarvinnut jonottaa lippuluukulla julkaisupäivänä - ennakkovarauksia ainakin sitten peruttiin ja liput tulivat tavalliseen myyntiin.
Voikohan yrityslippuja perua tai palauttaa, niitähän myydäänkin eri tavalla kuin yksittäisten kuluttajien.
Vierailija kirjoitti:
Mietin hetken ihan tosissani että ostais semmoisen tonnin lipun ja menis sinne silleen "on tää ihan ok mut en niinku yleensä kuuntele". Fiilispohjalta.
Olen käynyt yhden artistin keikoilla eri puolilla Eurooppaa enkä ole ikinä maksanut lipusta yli 200 euroa vaikka isot stadionit täyteen buukattu muutamassa päivässä. Tuntuu ihan järjettömältä joku tonnin lippu tai joku 400 euroa, joita nyt lehdissä lukee. Ihan ihme lippusysteemi tässä konsertissa.
Mä ostin hätäpäissäni dynaamisen lipun. On e alakatsomoon
Vierailija kirjoitti:
Voikohan yrityslippuja perua tai palauttaa, niitähän myydäänkin eri tavalla kuin yksittäisten kuluttajien.
Tuon täytyy olla selitys.
Yrityslippuja palautuu ehkäpä.
Tavallinen tallaaja ja jos yrittää lippua viedä takas, ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koe olevani tosifani enkä edes fani, mutta oon vuosia sanonut, että Coldplay on ainoa keikka minne oikeasti haluaisin. Pidän todella monesta biisistä ja niissä on paljon muistoja jo nuoruudesta. Että tosiaan, musiikista voi pitää ilman, että täytyy todistella olevansa joku fani 😊 Hassua, että nyt somessa vähän vinoillaan, että kumma juttu, kun kaikki yhtäkkiä fanittaa, vaikka keikalle voi kyllä haluta ihan muutenkin.
Jos pidät todella monesta biisistä ja ne merkitsevät sinulle ja tuovat muistojakin, niin laskisin sinut kyllä faniksi. Ei elämäänsä tarvitse bändille uhrata ja opetella ulkoa jäsenten syntymäajatkin, että voisi kutsua itseään faniksi.
Samaa mieltä. Coldplay on musiikillisesti ihan supertärkeä mulle. En tiedä Chris Martinin lisäksi yhdenkään bändin muun jäsenen nimiä enkä tunnistaisi niitä kadulla. Kun sellainen ei kiinnosta, kiinnostaa vaan se musiikki.
Veikkaan että niitä kolmea muuta ei edes haittaa että Chris Martin on käytännössä yksin koko bändin julkisuuskuva ja ne muut saa olla melko rauhassa. Harvoin niistä saa mitään edes lukea, että Coldplayn kitaristi tai rumpali sanoi jotain jostakin asiasta.
Eipä tosta Chrisistäkään olisi tullut tollasta a-luokan julkkista ilman avioliittoaan Gwyneth Paltrowin kanssa.
Onhan Bonokin, jos ei nyt a-list niin b-list julkkis. Vaimo ei-julkkis.
Bonohan on periaatteessa maailman napa kun on ottanut asiakseen ottaa jollakin tapaa kantaa maailman asioihin ja jonkun, minkälie järjestön kautta, pääsee tapaamaan paavia ja muita maailman napoja ja antamaan neuvojaan.
Bono on saanut Brittien kunnia-arvon "Knight Commander" joka vastaa "Sir" aatelisarvoa, mutta Bono ei voi saada oikeasti "Sir" arvoa koska on irlantilainen.
Kuitenkin eri tasolla kuin tavallinen julkkis, periaatteessa jos Bono tekee jotain, niin sen näkee TV-uutisista ... no, näkihän Johnny Deppinkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt yhden artistin keikoilla eri puolilla Eurooppaa enkä ole ikinä maksanut lipusta yli 200 euroa vaikka isot stadionit täyteen buukattu muutamassa päivässä. Tuntuu ihan järjettömältä joku tonnin lippu tai joku 400 euroa, joita nyt lehdissä lukee. Ihan ihme lippusysteemi tässä konsertissa.
Mä olisin ihan maireena siellä jossain vipissä. Päivittäisin instaa koko ajan ja kuvaisin sitä jotain juomapulloa. Eikä tää juurikaan näkyisi mun tilillä. Ihanan halpaa.
Yritätkö päästä polkemaan polkupyörää keikalle patterien lataukseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö päästä polkemaan polkupyörää keikalle patterien lataukseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on kyllä mystistä kun ei mistään näe että mitä ne lahjat on olleet muille.
Eikö kukaan kehtaa kertoa??
Tuttu oli saanut tän vuoden kiertueella coldplayn juomapullon ja pussukan/kassin mikä nyt onkaan nimeltään 😅
Ympäristöystävällinen mukamasbändi jakaa kymmeniä, ellei satojatuhansia juomapulloja ja pussukoita lippujen kylkiäisinä. Just.
Äsken muuten oli 995e lippuja muutamia saatavilla, jos siihen lippuun vaikka kuuluu sitten se ilmainen kangaspussukka.
Aamulla varhain oli vielä aivan muutamia, kalleimpia (520-995e) lippupaketteja saatavilla.
Ei ole enää, et kyllä ne joku osti pois.
Taas oli hetken niitä vip-lippuja, esim. Kaotica Lounge Experience ja sitä vajaan tonnin lippua.
Onko noille selitys, että maksutapahtuma on eilen jotenkin mennyt mönkään ja liput palautuu myyntiin? Aika jännä, että lauantaina.
Voisin kuvitella että ihmiset palauttaa lippuja ja niitä siksi palaa myyntiin silloin tällöin.
Off-topic ja asuahan on saivartelua, mutta miten niitä lippuja pystyy palauttamaan?
Ei lippuja pysty palauttamaan. Eikä vaihtamaan. Ainoastaan myymään edelleen sit kun fanSALE aukeaa mutta se ei ole vielä. Ja vip lippuja ei voi edes myydä. En tiedä mistä noita lippuja vielä tupsahtelee.
Vierailija
</p>
<p>Tuohon aikaan työkiireet veivät miestä aika kovasti. Olin lopettanut "nykymusiikkia" soittavien radiokanavien kuuntelun siksi, että niistä tuli niin paljon mainoksia ja sellaisia biisejä jotka yksinkertaisesti eivät vaan kiinnostaneet. Aika vähän tulee mieleen biisejä ja bändejä jotka olisivat 2000 - luvun alussa herättäneet kiinnostusta.
</p>
<p>Katsoin netistä muutaman top - listan lävitse ja aika selvästi tuo räppäreiden esiinnousu siellä näkyy. Alanis Morrisette 90 - luvun loppupuolella oli mulla listoilla ja nyt myöhemmin Adele mutta kun räppi ja sen johdannaiset ei iskeneet enkä tykännyt Rihannasta tai Lady Gagasta. Amy Winehouseakin aloin kuunnella vasta hieman ennen kuolemaansa. Kotimaisista mulla on tuolta ajalta hyllyssä Eppujen Sadan vuoden päästäkin. Noihin aikoihin albumit lakkasivat olemasta se tapa jolla musiikkia tuotiin yleisölle.
</p>
<p>Jaron Lanier kirjoitti musiikin nykytilanteesta ajasta kirjassaan "Et ole koje" hyvän havainnon: Musiikin genret lakkasivat vaihtumasta siinä vaiheessa kun tavalliset ihmiset löysivät internetin ja some tuli suosituksi. Aiemmin vuosikymmenten kuluessa musiikin tyylilajit muuttuivat helposti havaittavalla tavalla mutta nyt tuo kierto tuntuu päättyneen ja uudenlaista musiikkia ei juurikaan ilmaannu. Elän toivossa että tilanne jossakin vaiheessa paranee mutta ei siitä juuri ole näköpiirissä toivoa. Suoratoisto tekee albumit tarpeettomiksi ja kierrättää pskaa musiikkia.
</p>
<p>Sitä odotellessa esimerkiksi Haloo Helsinki, Battle Beast ynnä piiiitkä soittolista vanhaa musiikkia ajalta jolloin musiikkia vielä tehtiin.
</p>
<p> [/quote kirjoitti:Hieno kirjoitus, vähän toki väärä paikka mutta itse mielelläni keskustelen aina musiikista.
Coldplay on toki enemmän mainstreamia kuten myös mainitsemasi artistit.
Itseasiassa kyllä tänä päivänä myös musiikissa tapahtuu paljonkin mutta pitää mennä siitä Mainstreamista ulkopuolelle ja esimerkiksi tutustua uusiin bändeihin keikoilla esim. itselle uusi tuttavuus Rockfesteilla oli Crash Diet, mahtava keikka. Toki nämä underground bändit myös pysyy enemmän siellä undergroundina, koska ei ole samanlailla kanavia, mitä kautta leviää se musiikki ja bändit tulee ison yleisön tietoisuuteen.
Mä itse kuuntelen hyvin paljon laidasta laitaan musiikkia toki paljon myös mainstreamia mutta sitten myös tuntemattomampia tai sellaisia, mitkä on ehkä ollut joskus 90-luvulla tunnettuja mut ei ehkä niin tunnettuja täällä. Omaan musiikkimakuun on vaikuttanut tietysti MTV lapsuudesta asti ja niin pitkään kun sieltä vielä musiikkia tuli mut paljon myös ympäristö ja vuodet, mitkä asuin ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on kyllä mystistä kun ei mistään näe että mitä ne lahjat on olleet muille.
Eikö kukaan kehtaa kertoa??
Tuttu oli saanut tän vuoden kiertueella coldplayn juomapullon ja pussukan/kassin mikä nyt onkaan nimeltään 😅
Ympäristöystävällinen mukamasbändi jakaa kymmeniä, ellei satojatuhansia juomapulloja ja pussukoita lippujen kylkiäisinä. Just.
Äsken muuten oli 995e lippuja muutamia saatavilla, jos siihen lippuun vaikka kuuluu sitten se ilmainen kangaspussukka.
Aamulla varhain oli vielä aivan muutamia, kalleimpia (520-995e) lippupaketteja saatavilla.
Ei ole enää, et kyllä ne joku osti pois.
Taas oli hetken niitä vip-lippuja, esim. Kaotica Lounge Experience ja sitä vajaan tonnin lippua.
Onko noille selitys, että maksutapahtuma on eilen jotenkin mennyt mönkään ja liput palautuu myyntiin? Aika jännä, että lauantaina.
Voisin kuvitella että ihmiset palauttaa lippuja ja niitä siksi palaa myyntiin silloin tällöin.
Off-topic ja asuahan on saivartelua, mutta miten niitä lippuja pystyy palauttamaan?
Ei lippuja pysty palauttamaan. Eikä vaihtamaan. Ainoastaan myymään edelleen sit kun fanSALE aukeaa mutta se ei ole vielä. Ja vip lippuja ei voi edes myydä. En tiedä mistä noita lippuja vielä tupsahtelee.
Sitten villi veikkaukseni on, että maksutapahtuma on epäonnistunut. Ja siispä lippu perutaan.
Eko-vaatteet päälle konsertiin muuten käännytetään portilta.
Missä näitä lippuja kannattaisi alkaa myymään eteenpäin? Tuli ostettua melkoinen läjä.