Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
841/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi automaattia, koska en ole vammainen.

Ajan jakeluautoa ja en tietääkseni ole vammainen. Mitä olen kollegoiden kanssa jutellut, niin yksikään heistä ei kaipaa enää vaihdekeppien aikaan.

Onhan automaatilla ajaminen paljon mukavampaa. Etenkin kaupunkien liikenteessä.

Vierailija
842/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autoni ovat olleet ja tulevat olemaan manuaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vain ja ainoastaan nelivetoisella ja manuaalivaihteisella. Ei täällä maalla talvella muulla pärjäisikään.

Vierailija
844/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa ja todennäköisesti seuraava autoni manuaalivaihteinen onkin.

Vierailija
845/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, olen ajanut jo 10v automaatilla. En varmaan osais enää ajaa manuaalilla ja sehän olis ihan hirveetä vatkaamista kun ajaa 90% kaupunkialueella.

Ei ihme että automaattikuskit ottavat automaatin kun he luulevat että manuaalivaihteisen auton vaihteiden vaihto tapahtuu vatkaamalla. Ihan helppoa se on. Ei sitä vaihdekeppiä vatkata.

Oletko muistanut rasvata peppuasi säännöllisesti? Tuntuu edelleen olevan kipuja muiden valinnoista.

Miten sun pepun rasvailuongelmat liittyy vaihteistokeskusteluun?

Vierailija
846/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettynä etsin juuri uudempaa kuin nykyinen vanha autoni, ja edelleen bensalla toimivaa manuaalivaihteista pakua kuten edellinen myös, yleensä kaikki dieselillä, ja ihan joka autossa, oli kaupunkiin tai maanteille tarkoitettu, suosin kyllä aina manuaalia (ainakin käytetyissä autoissa jo korjaamisen suhteen, kun ite teen kaiken, helpompaa ja halvempaa).  Myös jostain syystä ite suosin manuaalivaihteistoa kaikessa muutenkin, kaupunkiajossa ainakin pääsen nopeammin sillä risteyksissä liikkeelle, vaikka se ero pieni onkin, ja moni sanoo, ettei koko eroa edes huomaa kaupunkiajossa, mutta itse sen huomaan.

Mulla sama etsintä käynnissä. Ihme ettei niitä valmisteta kun kysyntää olisi.

Mikä siinä kytkimen käytössä on niin vaikeata että pitää mäkilähtöä varten olla automaatti. Ihmisistä on tullut uusavuttomia jopa autoilun suhteen. Ehkä olen liian vanha ymmärtämään.

Onhan manuaalivaihteisissakin mäkilähtöavustimia, joten ei sekään liene syynä. Taitaa olla pelkkä patalaiskuus automaatin suosion syynä.

Vierailija
847/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on talvella hirveä ajettava, öljyn vaihto automattiin maksaa maltaita ja täytyy tehdä usein, ei pysty hinaamaan/työntämään käyntiin jos tilanne tulee.

Vierailija
848/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali on se millä kaikki ajaa paitsi ne jotka on jotain tumpeloita

Vierailija
849/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

manne manuaali kirjoitti:

Automaatti on talvella hirveä ajettava, öljyn vaihto automattiin maksaa maltaita ja täytyy tehdä usein, ei pysty hinaamaan/työntämään käyntiin jos tilanne tulee.

Ei ole, ei tarvitse ja tuntuu kalliilta vain jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa. Mikäli siis puhutaan nykyaikaisista laatuautoista eikä mistään vanhoista paskoista tai hinnat alkaen -itäautoista. Viimeisin on totta mutta miksi tällainen tilanne tulisi jos ei ole kyse vanhoista paskoista tai hinnat alkaen -itäautoista.

Vierailija
850/1451 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ostaa automaatti koska manuaalivaihteisten jälleenmyyntiarvo on niin paska. Mieluummin ottaisin manuaalin.

Vierailija
851/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koskaan ostaisi manuaalia. Ajaminen automaatilla on paljon mukavampaa. Ehdinkin ajaa 20v manuaalivaihteisilla autoilla ja nyt ihmettelen, että miksi en osatnut automaattivaihteista autoa aiemmin. On tämä niin paljon mukavampi tapa autoilla. 

Vierailija
852/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ja usein. LOL.

Valmistajan mukaan ei ikinä. Suomen oloissa vaihdatin kerran 400 000 km kohdalla. Kertaakaan ei ole hinattu eikä työnnetty. 20 vuotta täyttyy tänä vuonna ;-=

Vierailija
853/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin itselleni uuden auton viimeksi pari vuotta sitten. Kriteerinä oli diesel maasturi manuaalivaihteilla. On ihan kiva, kun lunta on tullut lähemmäs puolen metriä ja pitää päästä kinosten yli, että voi itse päättää vaihteen millä lähtee survomaan. Jos ajaisin kaupungissa vallan, niin sinne ehdottomasti automaatti parempi.

Automaateissa onkin manuaalitoiminto tuota varten.

Vierailija
854/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä niin hirveää talvella on? Siis ihan konkreettisesti, normiliikenteessä täysipäisen kuskin ajamana?

Vierailija
855/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ajaminen automaatilla on vain niin paljon

mukavampaa.

Vierailija
856/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali. Tykkään veivata keppejä.

Vierailija
857/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AutoBildin mukaan manuaalivaihteisten autojen valmistus päättyy kokonaan vuosien 2026-2029 välillä. Niille on enää niin vähän kysyntää missään päin maailmaa. Joitain ei sarjavalmisteisia autoja saatetaan jatkossakin tarjota manuaalina.

Viimeisten mohikaanien pitää siis olla hereillä ja uusia pian autonsa, jos haluavat uuden manuaalivaihteisen auton.

Vierailija
858/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ajaa autoani itse, enkä niin, että auto kuljettaa minua. Silloin voisin mennä yhtä hyvin bussilla. Kaikki härpätkkeet mitkä "helpottavat" ajoa, vievät kuskin huomiota muualle kuin itse ajamiseen ja ovat siis oikeasti turvallisuusriski.

Manuaaliviahde on juuri sellainen turha härpäke joka vie kuskin huomion muualle kuin ajamiseen ja siksi turvallisuusriski :-)

Vaihtaminen sujuu vaistomaisesti. Ei tarvitse mitään huomiota.

Juuri näin. En minä pyöräillessäkään tietoisesti mieti polkemista koko ajan: vasen ylös, oikea alas, vasen alas, oikea ylös...

Vierailija
859/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AutoBildin mukaan manuaalivaihteisten autojen valmistus päättyy kokonaan vuosien 2026-2029 välillä. Niille on enää niin vähän kysyntää missään päin maailmaa. Joitain ei sarjavalmisteisia autoja saatetaan jatkossakin tarjota manuaalina.

Viimeisten mohikaanien pitää siis olla hereillä ja uusia pian autonsa, jos haluavat uuden manuaalivaihteisen auton.

Ostan noin 100 000km ajettuja autoja, joten lienevät saatavilla vielä 2039 ja sitten alankin olla jo kohta kortinpoisottoiässä.

Vierailija
860/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi manuaalivaihteista, niitä saa ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän