30 kg pois vuodessa viisikymppisenä, onko mahdollista?
Ylipainoa runsaasti, todennäköisesti - 30 kg olisin edelleen ylipainoinen. Ongelma on sairaudet, joiden vuoksi liikunta ei onnistu. Kävelyä ja uintia olen harrastanut, mutta se ei ole painonpudotuksessa auttanut, eli ruokavaliolla pitäisi mennä.
Lapsen häät tulossa ensi kesänä ja olisi niin kiva olla siellä edes jonkinnäköisessä kuosissa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ehdotti Ozempicciä myös, mutta jotenkin lääkkeet vähän mietityttää liikaa, olisi hyvä, jos onnistuisin ihan perinteisillä menetelmillä.
No jokainen saa valita. Mutta miksi piikittää kallista lääkettä kun saman vaikutuksen saa ruualla??
Onko ikinä käynyt mielessä, että joillain voi oikeasti olla puute suolistohormonista? Eli lihavuuden taustalla on sairaus. On mahtavaa, että siihen on nyt olemassa lääke. Vai oletko niin yksinkertainen ja vanhanaikainen, että luulet vielä lihavien olevan laiskoja ja kyse on tahdonvoima puutteesta.
Miksi minä, maailman ahkerin ja kurinalaisin ihminen taistelin koko elämäni lihavuutta vastaan (olen ollut pääosin normaalipainoinen, mutta todellakin taistellut). Sitten kun lopetin taistelun, lihoin reilusti. Kunnes löysin Ozempicin ja yhtäkkiä painonhallinta oli maailman helpoin juttu. Tajusin millaista on parantua sairaudesta. Nyt ilman Ozempiciä jo 7 kk, koska elimistö korjasi itsensä ainakin osittain.
Maksoin joka euron lääkkeestä itse ja tulen nyt yhteiskunnalle paljon halvemmaksi hoikkana ja hyvinvoivana.
Joten olen erittäin Ozempicmyönteinen. Minua hoitaneet lääkäritkin ovat käyttäneet minua kuulemma esimerkkinä lääkkeen tehosta. Olen jonkinlainen paikallinen kuuluisuus.
T. Aikaisempi Ozempicillä 45 kg laihduttanut
Ei mitenkään mahdollista jos ei pysty liikkumaan kunnolla. Kävelyllä ei kuluta kuin 300 kaloria tunnissa. Siinä helposti syö liikaa ja ne kävely kalorit tulee takas.
Tämän hallituksen aikana helppo homma. Varsinkin kun ruoantuotanto maailmassa kyykähtää samaan aikaan ilmastonmuutoksen takia.
Treenaaja kirjoitti:
Ei mitenkään mahdollista jos ei pysty liikkumaan kunnolla. Kävelyllä ei kuluta kuin 300 kaloria tunnissa. Siinä helposti syö liikaa ja ne kävely kalorit tulee takas.
Jos kävelee tunnin pk-sykealueella 3 x vko, peruskunto kohoaa. Kun on hyvä peruskunto, jaksaa arjessakin paremmin eikä tule vain lösähdettyä sohvalle töiden jälkeen. Suurin osa kulutuksesta (perusaineenvaihdunnan jälkeen) tulee nimenomaan kaikesta muusta liikkumisesta kuin varsinaisesta liikunnasta. Peruskunnon kohottaminen on minusta ruokavalion jälkeen tärkein asia painonhallinnan kannalta.
30 kg on 210 000 kaloria. Jos tunnin kävelyssä kuluttaa 300 kaloria niin laskeppa siitä kauanko pitää kävellä.
Itse laihduin 30 kg 10 vuotta sitten. Treenasin 2 tuntia päivässä ja kulutin noin 1200-1400 kaloria aina. 5 kuukaudessa laihduin sen 30 kg.
Treenaaja kirjoitti:
Höpö höpö. Jättää syömättä niin laihtuu. Vähähiilihydraattinen ruokavalio, jossa energiaa 1200 kcal vrk:ssa.
Hengenvaarallisesti lihava ohjelmasta ohje. Kaikki laihtuvat, jos noudattavat. Toki ovat 300 kg painoisia, mutta dr No:n ohjeilla laituvat jopa 40 kg kahden ensimmäisen kuukauden aikana.
Olen nippanappa alle 50 ja painoa lähtenyt nyt viidessä viikossa 8kg kaloreita rajoittaen enimmäkseen, liikuntaa on seuraavaksi tarkoitus lisätä kiinteytyminen ja hyvinvointi tähtäimessä. Tee itsellesi sellainen suunnitelma, jossa on juuri sinun helppo pysyä. Liikkua voi monella eri tavalla, millasisista lajeista tai tavoista sinä nautit? Onnistut kyllä oikein hyvin, jos pidät tässä ilon mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ehdotti Ozempicciä myös, mutta jotenkin lääkkeet vähän mietityttää liikaa, olisi hyvä, jos onnistuisin ihan perinteisillä menetelmillä.
No jokainen saa valita. Mutta miksi piikittää kallista lääkettä kun saman vaikutuksen saa ruualla??
Onko ikinä käynyt mielessä, että joillain voi oikeasti olla puute suolistohormonista? Eli lihavuuden taustalla on sairaus. On mahtavaa, että siihen on nyt olemassa lääke. Vai oletko niin yksinkertainen ja vanhanaikainen, että luulet vielä lihavien olevan laiskoja ja kyse on tahdonvoima puutteesta.
Miksi minä, maailman ahkerin ja kurinalaisin ihminen taistelin koko elämäni lihavuutta vastaan (olen ollut pääosin normaalipainoinen, mutta todellakin taistellut). Sitten kun lopetin taistelun, lihoin reilusti. Kunnes löysin Ozempicin ja yhtäkkiä painonhallinta oli maailman helpoin juttu. Tajusin millaista on parantua sairaudesta. Nyt ilman Ozempiciä jo 7 kk, koska elimistö korjasi itsensä ainakin osittain.
Maksoin joka euron lääkkeestä itse ja tulen nyt yhteiskunnalle paljon halvemmaksi hoikkana ja hyvinvoivana.
Joten olen erittäin Ozempicmyönteinen. Minua hoitaneet lääkäritkin ovat käyttäneet minua kuulemma esimerkkinä lääkkeen tehosta. Olen jonkinlainen paikallinen kuuluisuus.
T. Aikaisempi Ozempicillä 45 kg laihduttanut
En kyllä laiskuudesta maininnut mitään, joten miksi keksit omiasi? Mainitsin vain, että ruualla saa saman vaikutuksen kuin niillä lääkkeillä. Se on sitte jokaisen oma asia valitseeko kalliit lääkkeet vai hyvän ja edullisen ravinnon.
Treenaaja kirjoitti:
Kulutuksen määrä kasvaa liikkujan koon mukaan myös kävellessä! 140kg painava kuluttaa enempi kaloreita 1h lenkin aikana kuin 70 kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Treenaaja kirjoitti:
Höpö höpö. Jättää syömättä niin laihtuu. Vähähiilihydraattinen ruokavalio, jossa energiaa 1200 kcal vrk:ssa.
Hengenvaarallisesti lihava ohjelmasta ohje. Kaikki laihtuvat, jos noudattavat. Toki ovat 300 kg painoisia, mutta dr No:n ohjeilla laituvat jopa 40 kg kahden ensimmäisen kuukauden aikana.
Laihduttamisen tarkoitus ei ole että lopetetaan syöminen. Siinä alkaa ihmiskeho sairastumaan , tulee väsymystä ja kaikkea jos ei syö. Kyllä sitä pitää liikkua aika paljon jo meinaa 30 kg laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia tuesta. Ehkä se on nyt tai ei koskaan, lapsen häät hyvä motivaattori. En ayö paljln herkkuja eikä annoskokokaan ole ihan mahdoton. Ehkä leivän + päällisten puputtaminen on suurin ongelmani.
Jos vaikka aloitat lopettamalla itsellasi valehtelun.
Jos olet 30 kg ylipainoinen, syöt liikaa.
Nämä ovat tylyjä sanoja, mutta yritä hetkeksi irtautua kuvitelmamaailmastasi ja huomaa, että kukaan ei sitä ruokaa ja juomaa tunge sinuun paitsi sinä itse. Ja ellet edes rehellisesti myönnä syöväsi liikaa, et ihan varmasti tule laihtumaan.
Itse en ole ylipainoinen, mutta minulla oli kymmenkunta vuotta sitten vähän samankaltainen painimatsi alkoholin kanssa. "Enhän minä nyt kovin paljoa juo, hieman silloin tällöin ja saunasiiderit." Kunnes aloin kirjata ylös *kaiken* sen mitä join ja voi jumalauta sehän oli aivan kamalan paljon! Vasta totuuden myönnettyäni pystyin tekemään asialle sen, mitä pitikin: vähensin juomistani sellaiset 90% niin, että alkoholia otetaan vähäisissäkään määrin korkeintaan pari kertaa kuussa. Tämä on pitänyt sitten vuoden 2012.
En tietenkään yritä sanoa, että sinun pitäisi vähentää syömistäsi 90%, mutta en usko, että laihdut montaakaan kiloa, ellet ensin myönnä itsellesi totuutta ja mieti ihan tosissasi tilannettasi.
Höpö höpö. Ei kaikki muut ole samanlaisia kuin sinä. Minä olen laihduttanut 16 kg vuodessa eikä ole tarvinnut mitään "rehellisesti myöntää". Ihan kalorien laskenta on riittänyt ja kilppariarvot kuntoon. Liikunta ja terveellinen ruoka ollut aina osa elämää, mitään juopon/syöpön elkeitä ei ole.
Oma -12kg 18kk
Vahentanyt ainuastaan hilareita.
97kg =>85kg 181cm 49v
Tasainen tiputus jatkuu
Näin se on, mutta nää rasvapelkoiset alkavat sitten syömään tuplasti proteiinia. Pieleen menee, ja sen jälkeen haukkuvat ruokavalion, vaikka omilla valinnoillaan pilaavat.