Ihmiset joita ei koskaan hetkauta mikään ja jotka eivät sanojensa mukaan koskaan huolestu mistään
Onko tuon ilmiön takana kyvyttömyys käsitellä pettymyksen ja uhan tunteita?
Kommentit (39)
Mistä nyt pitäisi olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
No esim. 6-kertaisiksi pomppaavista asuntolainan koroista tai pitkään odotettua etelän lomaa uhkaavista tappohelteistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. 6-kertaisiksi pomppaavista asuntolainan koroista tai pitkään odotettua etelän lomaa uhkaavista tappohelteistä. ap
No ei nuo huolestuta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on maksettu ja en lähde etelänlomalle kesäkuukausina vaan mieluummin syyskuussa tai loka-marraskuun vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo ole asioita, jotka "hetkauttaisivat" minua. Olen toki tietoinen maailman tilasta ja esim. teen koko ajan valintoja, joilla teen osuuteni ilmastonmuutoksen vähentämisessä, mutta minusta on ihan järkevää ja hyvä, että en ole noista koko ajan aktiivisesti huolissani. Minusta on juuri suuri ongelma, kun monet ovat jatkuvasti ahdistuneita arkipäiväistä asioista.
Olen varmaan erityisen rauhallinen ihminen tunteideni suhteen, minkä vuoksi pystynkin tekemään kriisityötä työssäni. Huolestun tietenkin vähän joskus, mutta en siitä mitään isompaa melua pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nuo huolestuta ollenkaan.
Minulla ei vekaa,Asun vuokralla, Minulla ei varatuna loma matkoja.Koska niihin ei rahaa. Minä en voi mitään kaikki kalistuu.Pyrin elää niin että rahani ritää.Politika ei kinosta.En valita köyhyys, en valita elämäni.En kurkota pilviin ,niin en korkealta tipu.Elän olen ja tytyväinen elämäni.Kartan ihmisiä jotka valitaa ihan kaikesta myös meneisydestä.
Ei nyt jaksa huolestua, kun ei ole mitään huolenaiheita.
Siis mitä pettymyksiä ja uhan tunteita?
Vierailija kirjoitti:
esim. lintuflunssasta
Kun ei ole mitään niin ei ole mistä huolestuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. lintuflunssasta
Tuo on niitä asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. lintuflunssasta
Ja miten se huolestuminen vaikuttaa tähän lintuflunssaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin olen lapseton ja sen takia ei varmaan ole mitään huolenaiheita. Jos olisi lapsia, niin kyllä huolia riittäisi. Varmaan jo huolehtisin miten tulevat tulevaisuudessa pärjäämään, löytyykö töitä, miten ilmasto muuttuu vielä kuumemmaksi jne.. Loputon lista huolenaiheita olisi.
Ei mitään järkeä murehtia awioita joille ei voi mitään. Lainakorkoja murehditann lainaa ottaessa ja mitoitetaan laina oikein omaan talouteen.
Inhoan aurinkoa ja helteitä joten teen lomasuunnitelmani ihan toiseen ilmansuuntaan ja ajankohtaan. Ja jos tuollainen tsäkä osuu kohdalle, niin sille ei mitään voi, täytyy perua matka ja keksiä lomalle muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen lapseton ja sen takia ei varmaan ole mitään huolenaiheita. Jos olisi lapsia, niin kyllä huolia riittäisi. Varmaan jo huolehtisin miten tulevat tulevaisuudessa pärjäämään, löytyykö töitä, miten ilmasto muuttuu vielä kuumemmaksi jne.. Loputon lista huolenaiheita olisi.
Tämän takia en edes tehnyt lapsia. Nyt on vähemmän huolia.
Mimuakaan ei huolestuta lainojen korot eikä ulkomaanmatkat. Mitta on asioita jotka huolestuttavat. Ja useat niistä ovat nimenomaan sellaisia, joille en voi tehdä mitään mutt jotka vaikuttavat omaan elämän (ilmastonmuutos, lintuinfluenssa, äärioikeistolaisuuden leviäminen). Eihän siitä tarvisisikaan huolestua, jos sen itse voisi jotenkin estää!
Kyllä kaikki tuntevat huolta, mikäli omaavat normaalit tunteet ja ovat kehittyneet normaalisti. Moni tosin pelkää niitä tunteita, jonka takia niitä ei myönnetä, edes itselleen. Ei siinä sen kummempaa ole, siinä on sama efekti, kun jostain ihmeen syystä joidenkin on pakko valehdella, että eivät pelkää esim. korkeuksia.
Vaikka näkyisi pitkälle, miten kaveri tärisee kuin haavan lehti korkeissa paikoissa, hikoilee ja on valkoinen kuin lakana, silti pitää kieltää asia. En tiedä onko se joillakin ihmisillä suojautumiskeino, ettei näytä haavoittuvuuttaan, vai eikö myönnä asiaa itselleen vai mitä.
No kerro nyt mistä tällainen hyvin toimeentuleva ja lapseton ihminen pitäisi olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on maksettu ja en lähde etelänlomalle kesäkuukausina vaan mieluummin syyskuussa tai loka-marraskuun vaihteessa.
Juuri näin. Ei tarvitse olla huolissaan kun osaa järkätä maalaisjärjellä elämäänsä. Joiltakin vaan puuttuu looginen ajattelu ja suunnittelu, mennä kohkataan ajattelematta yhtään mitään ja sitten ihmetellään.
Kyky huolestua on ollut yksi ihmislajin selviämisen ja kehityksen kannalta merkittävin taito, joten luonnottomaltahan tuo kuulostaa. Tosin, monihan vähättelee tai jopa kieltää ne tunteet, jotka vahviten hänen elämäänsä hallitsee.