Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suhtaudutte lastaan haukkuvaan vanhempaan?

Vierailija
19.07.2023 |

Tullut tällainenkin vastaan joka kimpaantui kun en innostunut juoruilemaan siitä kuinka hirveä ja sairas hänen aikuinen lapsensa on pelkkää toista osapuolta kuultuani.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin narsisteihin yleensäkin: kaikki yhteydet poikki.

Miksi narsisti haukkuisi omaa lastaan? Eikö ennemmin kehu kun siinä siivellä voi kehua myös itseään ja omaa erinomaisuuttaan?

No ainakin minun äidillåni on tapana kilpailuttaa lapsiaan. Siis jakaa armollisesti sitä ns rakkauttaan aina sille joka on enten mieliksi

Hänellä myös vaihtuu se kultalapsi joten aina se armosta pudonnut solvataan lyttyyn.

Rajat asettanut tai muuten eri mwiltä ollut on myös haukkujen kohde.

Kultalasta taas mollataa avuttomaksi ja syytellään siitä että tämä kuormittaa äitiään - äiti kun tunkee tekemään kaiken puolesta ja se pn sitten kaameaa kuitenkin.

Välit poikki.

Juu. En ole tekemisissä.

Vierailija
22/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten juttuja. Pyrin olemaan kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi niin sairaita tullut vastaan, tai eivät ole minulle vaahdonneet.

Vierailija
24/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsisti haukkuisi omaa lastaan? Eikö ennemmin kehu kun siinä siivellä voi kehua myös itseään ja omaa erinomaisuuttaan?

Tottakai narsisti haukkuu lastaan. Hän ylentää itseään muita (tässä tapauksessa lastaan) alentamalla.

Vierailija
25/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin.

Haukkuja on lähes aina se, joka haukuttavan asian on aiheuttanut. Jos ei olisi, ei hän haukkuisi, vaan yrittäisi muuttaa asioita. Sama narisijoilla.

Esimerkkejä:

Lapsi on vetelä.

Lapsi on liikaa luurilla.

Lapsi on huonokäytöksinen.

Lapsi ei noudata sääntöjä.

Lapsen hampaat ovat reikäiset.

Lapsi ei menesty koulussa.

Lapsi ei ole hyvä soitossa/juoksussa/jossain.

Lapsi on lihava.

Lapsi kiukuttelee.

Tekisi mieli aina sanoa, että katso peiliin. Kun on säännöt, ruoka, uni, hammasharja, läksyjen kuulustelut, yhdessä tekeminen ja tuki vaikeissa asioissa, niin siitä on hyvä ponnistaa liikeelle. Ehkä ei ihan niin tarvitsisi omaa laiskuuttaan peittää lapsen haukkumisella tai jatkuvalla narinalla.

Vanhemmat unohtavat olla vanhempia.

Vierailija
26/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat huonoja, edes osa lapsista ei voi menestyä ilman että vanhemmat imuroivat siitä kunnian itselleen ja selittelevät sillä yhden menestymättömyyttä. Lapset eivät ole mitään vanhempiensa ulokkeita vaan irrallisia itsenäisiä yksilöitä, jotka voivat menestyä vanhemmistaan huolimatta.

Vierailija
27/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Miitta Sorvalin hahmo Regina Vallas Rakkaat lapset -sarjasta.

Jos oma äiti tai isä ei muistuta yhtään häntä, en olisi kovin huolissani:

https://areena.yle.fi/1-50802137

Onhan se hirveän raskasta kuulla, kun joku puhuu omista läheisistä ihmisistään(kin) jatkuvasti pahaa. Voi olla yksinäinen vanhuus edessä sillä menolla.

Vierailija
28/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin narsisteihin yleensäkin: kaikki yhteydet poikki.

No ainakin minun äidillåni on tapana kilpailuttaa lapsiaan. Siis jakaa armollisesti sitä ns rakkauttaan aina sille joka on enten mieliksi

Hänellä myös vaihtuu se kultalapsi joten aina se armosta pudonnut solvataan lyttyyn.

Rajat asettanut tai muuten eri mwiltä ollut on myös haukkujen kohde.

Kultalasta taas mollataa avuttomaksi ja syytellään siitä että tämä kuormittaa äitiään - äiti kun tunkee tekemään kaiken puolesta ja se pn sitten kaameaa kuitenkin.

Onkohan meillä sama äiti...

Vierailija
29/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se kehua itseään jälkikasvua haukkumallakin.

Esimerkiksi oma mummoni, joka minut on kasvattanut, puhui aina isäni puolen huonoista geeneistä. Että vaikka hän parhaansa on aina yrittänyt, niin isän puolelta on vain niin vahvat huonot geenit, ettei musta ole mihinkään eikä tule mitään. Sitten itku silmässä siihen perään totesi, ääni väristen, kuinka oli valvonut öitä miettien, että miten hirveä musta oliskaan tullut, jos hän ei olisi mua ottanut ja kasvattanut. Että kukaan muu ihminen ei mua olis jaksanut, ei jaksa tai tule jaksamaan, minkä vuoksi mun ei kannata koskaan mm. hankkia parisuhdetta. Koska olen isäni geenien vuoksi niin epäkelpo, että edes mummoni ei ole onnistunut mua oikaisemaan!

Näin aikuisena olen, ihme kyllä, ihan normaali ihminen, mulla on maisteritutkinto ja hyvä työpaikka. Äitini joi itsensä hengiltä jo kun olin lapsi, koska, noh, oli mummoni kasvattama.

Tälleen se narsisti kehuu itseään, samalla kun haukkuu lasta.

Vierailija
30/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehuu kultalastaan, haukkuu syntipukkilastaan. Joillain narsuilla taas on vain toinen näistä.

Mä tunnen tällaisen ihmisen, joka kehuu ylenpalttisesti toista lastaan ihan ihme jutuista ja toista lasta haukkuu. Muita läheisiään haukkuu narsisteiksi, varsinkin naispuolisia. Raskas tyyppi.

Vierailija
31/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen voi laajentaa "kuinka suhtaudut muita haukkuvaan ihmiseen?".

En roikota elämässäni haitallisia ihmisiä.

Vierailija
32/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen voi laajentaa "kuinka suhtaudut muita haukkuvaan ihmiseen?".

En roikota elämässäni haitallisia ihmisiä.

Eihän esim. kollegoita voi valita.

Vierailija
33/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se kehua itseään jälkikasvua haukkumallakin.

Esimerkiksi oma mummoni, joka minut on kasvattanut, puhui aina isäni puolen huonoista geeneistä. Että vaikka hän parhaansa on aina yrittänyt, niin isän puolelta on vain niin vahvat huonot geenit, ettei musta ole mihinkään eikä tule mitään. Sitten itku silmässä siihen perään totesi, ääni väristen, kuinka oli valvonut öitä miettien, että miten hirveä musta oliskaan tullut, jos hän ei olisi mua ottanut ja kasvattanut. Että kukaan muu ihminen ei mua olis jaksanut, ei jaksa tai tule jaksamaan, minkä vuoksi mun ei kannata koskaan mm. hankkia parisuhdetta. Koska olen isäni geenien vuoksi niin epäkelpo, että edes mummoni ei ole onnistunut mua oikaisemaan!

Näin aikuisena olen, ihme kyllä, ihan normaali ihminen, mulla on maisteritutkinto ja hyvä työpaikka. Äitini joi itsensä hengiltä jo kun olin lapsi, koska, noh, oli mummoni kasvattama.

Tälleen se narsisti kehuu itseään, samalla kun haukkuu lasta.

Minulla sama kokemus. Ei vain ollut mummo. Sanoi jo nuorena, että jos yhtään olen viisas, en mene kenenkään kanssa naimisiin. Se mies kärsisi. Pilkkasi vartaloni, hiukseni, luonteeni, asenteeni ja ihan kaiken, mihin lonkeroillaan ylsi. Halusi pitää minut itsellään, kun hänelle kelpaisin vanhuuden turvaksi. Hän voisi uhrautua ja sietää minua.

Vieläkin itkettää, kun sanomisia muistelen. Olen rikki sisältä lopun elämääni. En vain mahda sille mitään.

Vierailija
34/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva vanhempi varmaan aikuista lasta haukkuu vaikka ois aihettakin jos juopottelee ja on väkivaltainen jne

Voi kuule. Mun appeni haukkuu pataluhaksi kaikki kolme lastaan. Ihan koko aian.

Mun miehen suurin moka on se että haluaa asua Helsingissä.

Vierailija
35/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetteleeko lapsensa ongelminaan silloinkin kun hänellä on ongelmia jonkun muun kanssa? Tunnen tällaisen. Nostaa hänet aina esille riitatilanteissa, huolimatta siitä kenen kanssa on riitaa. Vastenmielinen nälvijä kaikin puolin vaikka yrittääkin esittää muuta.

En yhtään ihmettele ettei jälkeläinen ole tekemisissä. Sitten nälvii siitä kuinka ei ole tekemisissä ja lapsi on varmaan siksi sairas pipipää kun ei oma äiti kelpaa. Ilmeisesti alle 70 älykkyys estää näkemästä syy-seuraussuhdetta.

Vierailija
36/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti. Lapsi joko se syntipukki tai karannut kultalapsi.

Vierailija
37/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin tällaisen äidin aikoinani. Haukkui lastaan maan rakoon joka ainoalle, joka viitsi kuunnella. Tyttö oli hyvin menestynyt, hyvässä työssä. Mutta kun oli lesbo niin ei äidille kelvannut mikään tyttären saavutus elämässä. Lesbous meni kaiken ylitse, vaikkei äiti sitä myöntänytkään. Eivät ole vuosiin puhuneet toisilleen enkä minäkään viitsi sen äidin kanssa enää olla tekemississä, vaan olen poistanut tuttavapiiristäni.

Vierailija
38/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin Suomea haukkuvaan suomalaiseen.

Vierailija
39/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viides äiti on vaikea, arvioi psykologi. Tällaista on olla vaikean äidin lapsi.

https://www.is.fi/perhe/art-2000005151331.html

Vierailija
40/181 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Anoppi on juuri tuollainen. Haukkuu vielä lapsia ristiin. Sairas, myrkyllinen ihminen. Miten edes kehtaa tehdä tuollaista? Varmaan niin täynnä pahaa, että sitä vaan pursuaa ulos hänestä, eikä voi estää sitä.

Juu, emme ole väleissä, mutta sekös häntä kaihertaa. Välillä tulee sitten syytöksiä ja välillä yrittää leperrellä ja nuoleskella. Ei vaan usko sitä kun sanomme, että emme halua olla tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Yhtään syytöksiä tai manipulointiyrityksiä en kyllä kuuntele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi