Onko täällä joku tehnyt sitä uunifetaa ja tomaatteja? Ajattelin minäkin kokeilla.
Kommentit (23)
Useastikin. Oikein maukas ja helppo resepti, minkä teinitkin osaa tehdä.
Monta kertaa oon tehnyt, onhan se herkullista.
Ihan hyvää, mutta ei siitä mitään vakioreseptiä meille tullut. Kokeilemisen arvoinen kuitenkin.
Onhan se hyvää, mutta ihan hiton rasvaista. Ei mikään terveysherkku syödä paketillista juustoa.
uunifetapastaa kyllä, eli feta ja tomaatit uuniin ja sit sotketaan pastan "kastikkeeksi" . Varsin hyvää, mutta rasvaista, ei kovin usein viitsi tehdä.
Kokeiltu on. Käytä kunnon fetaa ja uuni todella kovalle niin onnistuu varmasti.
Olen tehnyt. Myös niin että fetaa on vain pellillä erilaisten kasvisten kanssa, ilman pastaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää siis on?
Googlaa "uunifetapasta" ja löydät niin reseptin kuin artikkelejä aiheesta.
Tää oli todella hyvää myös niin että laittaa samaan vuokaan fetan ja tomaattien kanssa keitettyjä varhaisperunoita. Sopii hyvin grilliruokien lisukkeeksi näin kesällä. Pastaversiota meillä tehdään myös aina välillä, on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli todella hyvää myös niin että laittaa samaan vuokaan fetan ja tomaattien kanssa keitettyjä varhaisperunoita. Sopii hyvin grilliruokien lisukkeeksi näin kesällä. Pastaversiota meillä tehdään myös aina välillä, on hyvää.
Minä keitin myös porkkanoita ja paloittelin niitä samalle oellille. Kesäkurpitsasiivut/lohkot ja kukkakaali toimii myös hyvin.
Ja kik-herneitä voi paahtaa samalla uunillisella.
Vierailija kirjoitti:
uunifetapastaa kyllä, eli feta ja tomaatit uuniin ja sit sotketaan pastan "kastikkeeksi" . Varsin hyvää, mutta rasvaista, ei kovin usein viitsi tehdä.
Rasvaista? Yhdessä annoksessa on n. 10 g rasvaa, ei ole tarkoitus vetää koko kattilallista naamaan vaan paketillisesta fetaa riittää neljälle.
Hyvää mutta vatsa menee kuralle joka kerta, kiva istua kaks päivää pöntöllä kusemassa peräreiästä.
Oon tehnyt ja hyvää on. Teen kahdeksi kertaa, laitan 2 pakettia kirsikkatomaattia, paljon valkospulia, 1 feta jonka huuhtelen, päälle vielä medium chilipaprikaa. virgin oilia päälle.
Lopuksi uunissa grillivastukselle n 10 min, ditä ennen n 15 min
tuoretta rucolaa päälle, käy myös basilica
Vierailija kirjoitti:
No siis me tehdään se neljälle, kaksi aikuista ja kaksi teiniä, ei sitä kai kukaan kokonaan yksinänsä syö?
En jaksa tehdä noin vaikeasti kun helpommallakin pääsee, eli keitä pasta, paista pannulla valkosipuli, tomaatti, pinaatti(tulee tosi hyvää), oliiviöljyä ja basilikaa. Lisää lopulta feta. Sitten sotketaan keskenään spagetin kanssa. Uuni on turha välivaihe, lopputuloksesta ei erota oliko uunissa vai pannulla.
Ollaan tehty joitain kertoja, mutta ei tullut meidän suosimaa pastaa.
Vähän liian tuhtia tavaraa. Ehkä talviruokana parempi.
Vierailija kirjoitti:
Useastikin. Oikein maukas ja helppo resepti, minkä teinitkin osaa tehdä.
Ketä se on teenage?
hyi lämmintä tomaattia yökk