Paraneeko alkoholismi vasta haudassa?
Kommentit (18)
Ei siitä parane. Ihminen voi olla "raitis" alkoholisti, mutta jos hän ottaa huikankin, putki jatkuu siitä mihin se jäi.
Tietenkin molemmat ovat mahdollisia. Etkö ole lukenut alan kirjallisuutta? Moni tosiaan kuolee ja sairaus on hoitamattomana kuolemaan johtava. Moni kuitenkin pystyy ns. nöyrtymään addiktionsa edessä ja opettelemaan elämisen uudelleen ilman viinaa. Monesti siihen vaaditaan jonkinasteinen romahdus.
Mitä sillä on väliä, että paraneeko alkoholismista. Hautaan sitä joutuu silti, vaikka ei olisi alkoholisti.
Ei elämässä selviä hengissä edes raivoraitiskaan.
Ja jokainen runsas käyttäjä ei ole alkoholisti. Nyt on tullut joku ihme suuntaus että jokainen alkoholinkäyttäjä on alkkis.
Jokainen hankala on narsisti. Jokainen ujo on mt ongelmainen, jatka listaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä, että paraneeko alkoholismista. Hautaan sitä joutuu silti, vaikka ei olisi alkoholisti.
On sillä väliä, koska on jännää seurata, kumpi kuolee ennemmin, eräs lähisukulainen, joka jatkaa juomista, vai minä joka en jatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä, koska on jännää seurata, kumpi kuolee ennemmin, eräs lähisukulainen, joka jatkaa juomista, vai minä joka en jatka.
Noniin. Mahdollisuuksien mukaan tuleppa qkertomaan aikanaan tulos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Mahdollisuuksien mukaan tuleppa qkertomaan aikanaan tulos!
Annan tasoitusta röökiaskin verran päivässä, muuten olis liian helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä onkin jänskättämistä. Älä kuitenkaan menetä yöuniasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on merkitystä, että minkä ikäiseksi elää? Määrä ei voi koskaan korvata laatua. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin elämänmäärä. Sitä paitsi on ympäristöystävällisempää kuolla nuorena.
Omalla kohdallani ei ainakaan ole parantumista näköpiirissä. Olen lukenut aiheesta kasapäin kirjoja, artikkeleita, tutkimuksia, kaiken mitä olen käsiini saanut. Olen halunnut parantua jo vuosikausia. Olen käynyt AA:ssa ja päihdehuollossa juttelemassa. Juominen vaan jatkuu ja jatkuu, siihen ei tunnu vaikuttavan mikään. Maksassa tuntuu ihme vääntelyitä ja kipua jo lähes jatkuvasti, mutta sekään ei vaikuta. Joskus pystyy jollain ihmeen innostuksella olemaan muutaman päivän tai viikon raittiina, jonka jälkeen juominen oikein lyö takaisin, ja sitten juodaan kahta kauheammin.
Hindufilosofian mukaan viimeinen ajatus ennen kuolemaa määrää olennaisesti seuraavan elämäsi suunnan. Jos viimeinen ajatus on esimerkiksi: Kumpa saisin vielä jallukolan, on hyvin todennäköistä että alkoholismi jatkuu seuraavassakin elämässä, ellei sitten satu inkarnoitumaan ihmistä "alemmaksi" entiteetiksi. 🤣
Juice Leskinen pyysi kuulemma hoitajilta vielä ennen kuolemaansa, "jos saisi pari lasillista viiniä", ei antaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä onkin jänskättämistä. Älä kuitenkaan menetä yöuniasi.
Äläkä pidättele hengitystä, silloin sinä häviät tuon kilpailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on merkitystä, että minkä ikäiseksi elää? Määrä ei voi koskaan korvata laatua. Elämänlaatu on tärkeämpää kuin elämänmäärä. Sitä paitsi on ympäristöystävällisempää kuolla nuorena.
Sillä on sikäli väliä, että keski-iässä ne valinnat alkaa olla tehty, ja sen elämänlaadun suhteen ei ole enää ihmeitä tehtävissä. Eli ympäristöystävällisesti nuorena kuoleminen ei ole enää optio, joten ollaan ja eletään pääasiassa, kun kerran voidaan.
666beast kirjoitti:
Juice Leskinen pyysi kuulemma hoitajilta vielä ennen kuolemaansa, "jos saisi pari lasillista viiniä", ei antaneet
Eipä tietenkään, kun Suomessa ollaan.
Eikö Minneseta-hoitoa ole vielä suositellut kukaan? KAN-koti?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Minneseta-hoitoa ole vielä suositellut kukaan? KAN-koti?
Oho, kirjoitusvirhe. Se on Minnesota.
Sua nyt askarruttaa tämä asia. Se on helposti selvitettävissä. Tutkit omat riskirajasi ja alat säännöllisen ja suunnitelmallisen alkoholinkäytön. Et muuten pääse tästä pakkomielteestä.