Turhauttaa, Miksi mies ei halua kanssani naimisiin?
Olemme avomieheni/kihlattuni kanssa olet viisi vuotta yhdessä, joista neljä kihloissa. Yhdessä olemme asuneet lähes alusta asti. Olemme jo reilu kolmekymppisiä, ja jo muutaman vuoden käyneet hedelmöitys hoidoissa, eli lapsen yritys on kova.
Kaiken tämän jälkeen mies kuitenkin on hyvin vastahakoinen edes puhumaan naimisiinmenosta tai häistä, ja sanoo vain että se on niin iso asia. Mitä tästä pitäisi ajatella? Tilanne turhauttaa ja surettaa minua todella paljon, olisin todellakin valmis ja halukas jo menemään naimisiin!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ihan itse päättää mitä avioliitto sinulle merkitsee. Itse olen ollut jo 23 vuotta avoliitossa eikä mitään tarvetta mennä naimisiin. Sanna Marin hyvä esimerkki siitä, että kannattaako mennä naimisiin.. Heti tuli ero, kun virallisti pitkään kestäneen suhteen naimisiinmenolla. Aiemmin olivat olleet pitkään yhdessä avoliitossa. Suhde kestää jos kestää. Kestoa, rakkautta tai onnea ei määritä se onko kyseessä avio vai avoliitto.
Eiköhän Marinilla ollut julkisuus ja kauniit somekuvat vauhdittajina tuossa (poliittisessa) peliliikkeessä.
Kuten monessa muussakin valinnassa.
" Kauniit" 😅
Naimisiin meno pilaa suhteen. Nainen alkaa pihtaamaan. Miksi pitää mennä naimisiin kun voi muutenkin olla yhdessä. Välttyy sitten riidoilta mitä tulee kun eroaa naimisissa ollessa eikä tarvii riidellä oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Naiminen pitäis kieltää lailla.
Vai naimisiinmeno?
"Miksi ostaa koko lehmää, kun irtomaitoakin on saavissa?"
Kaikki tuntuu olettavan, että naimisiinmeno on myös päätös hankkia jälkikasvua.
Tämä nyt on ainoa edes jollain lailla ajantasainen keskustelu tästä aiheesta, joten kommentoin.
Minulla oli sama tilanne pitkässä suhteessa. Sitten mies löysi toisen ja pam, heti kihloihin. Typerys ei edes ymmärtänyt mikä siinä oli niin loukkaavaa (olimme käytännön pakosta vielä tekemisissä) eikä hän ollut tajunnut ollenkaan että minäkin olisin halunnut aikoinaan kihloihin ja vihille. Vaikka vuosien varrella siitä tuli jopa monta riitaa.
Kehoitan siis kaikkia: Keskustelkaa asiasta kumppanienne kanssa vakavasti ja jos tuntuu ettette pysty luopumaan hääunelmista, älkää luopuko. Älkää jääkö roikkumaan kumppaniin joka "ehkä sitten joskus" sanoo haluavansa naimisiin. Minä tein sen virheen ja tuhlasin monta vuotta elämästäni.
Miehen saamat hyödyt naimisiin menosta ? Ei mitään hyötyä ainoastaan useamman tonnin kulut ja joudut pitämään sormusta joka ahdistaa koska tuntuu ettei se lähde enää pois tai sitten tippuu kokoajan.
Itsekään en ole koskaan halunnut naimisiin. Minun mielestäni suhde ei muutu sen paremmaksi tai huonommaksi sen mukaan, että onko naimisissa vai ei. Ärsyttää sellaiset jankuttajat, jotka kyselee miksette mene naimisiin. Tuntuu että moni menee siksi kun se on yleinen tapa. Itse en muutenkaan tee mitään sen vuoksi, että kun muutkin tekee tai mieti että mitä muut nyt ajattelee minusta ja valinnoistani.
Sillä tais elämäntyyli muuttua aika totaalisesti kun sai julkkiskavereita. Jos kaikki viikonloput bilettää vaikka kotona puoliso ja alle kouluikäinen lapsi, niin onko ihmekään että liitto kaatuu.