Turhauttaa, Miksi mies ei halua kanssani naimisiin?
Olemme avomieheni/kihlattuni kanssa olet viisi vuotta yhdessä, joista neljä kihloissa. Yhdessä olemme asuneet lähes alusta asti. Olemme jo reilu kolmekymppisiä, ja jo muutaman vuoden käyneet hedelmöitys hoidoissa, eli lapsen yritys on kova.
Kaiken tämän jälkeen mies kuitenkin on hyvin vastahakoinen edes puhumaan naimisiinmenosta tai häistä, ja sanoo vain että se on niin iso asia. Mitä tästä pitäisi ajatella? Tilanne turhauttaa ja surettaa minua todella paljon, olisin todellakin valmis ja halukas jo menemään naimisiin!
Kommentit (90)
Jos mies haluaa varmistella lapsen saamista. Jos ei halua naimisiin ennen kuin on varmaa, että pystyt tekemään hänelle lapsen.
Jotkut miehet haluaa pitää pakotien avoinna, eli todennäköisesti suostuu kanssasi naimisiin vasta sen jälkeen jos/kun saatte lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Mies on viisas, talousnerokin.
Tuhlaa rahaa hedelmöityshoitoihin? Mikä nero se sellainen on? Vai maksaako ap hoidot kaikki omasta pussistaan?
kaikille naimisiinmeno ei vaan ole iso juttu. Minulla on ystäväpariskunta, joka oli vastaavassa tilanteessa, nainen olisi halunnut naimisiin, mies ei, mutta olivat kihloissa ja suunnittelivat lapsia. Miten kävi: saivat kaksi lasta, menivät naimisiin vähän ennen kun täyttivät viisikymmentä, oltuaan yhdessä kymmeniä vuosia. Ystäväni (nainen) ei halunnut miestä painostaa, vaikka itse koki avioliiton tärkeäksi, tärkeämpää oli kuitenkin sitoutuminen (esim. lapsia ei tehdä, ellei sitouduta). Naimisiin menivät ilmeisesti järkisyistä, on juridisesti parempi, leskeneläke jos toinen kuolee yms, ja vaikka häät olivat pienet, niin kaverini otti niistä kaiken irti ja nautti perheensä kanssa niistä täysillä. Ja olihan se aika makeeta, mennä naimisiin siinä vaiheessa parisuhdetta, kun muut saman ikäiset alkaa jo erota (viidenkympin villitys).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua naimisiin, koska tunteet eivät ole aidot. Kokeile etääntyä miehestä. Jos ei välitä niin tiedätpä mistä kyse.
"mies on huvikseen useita vuosia yhdessä" OK
Kyllä. Mukavahan se on olla, kun on huoltaja talossa. Tykkää, mutta tunteet ei ole hurjat ja onpahan petikaveri. Moni mies elää näin. Itselläkin kokemusta. Ex kyllä sanoi suoraan etten ole hänen elämässä se ensimmäinen. Hänkään ei halunnut naimisiin. Eromme jälkeen avioitui nopeasti sitten.
Taidat olla aika sinisilmäinen. Pohdipa kriittisesti suhdettanne. Sinä olisit halukas avioitumaan, mutta mies ei. Todellisuudessa hän itää sinua vain piikanaan. On mukava, kun kotona on nainen, joka passaa ja palvelee kaikin tavoin. Iske sormus miehen kouraan ja sano, että sulle riitti ja käske etsimään uusi passari.
Käytte hedelmöityshoidoissa. Onko teidät testattu? Kumpi on hedelmätön tai ainakin heikosti pystyvä sukua jatkamaan? Pelkääkö mies jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on sitoutumista.
Ei ole, vaan päinvastaista. Tarvitaan ulkopuolinen taho mukaan suhteeseen pitämään se koossa. Avoliitosta on paljon helpompi erota, joten yhdessäolo johtuu omasta tahdosta.
Ei todellakaan. Avoliitosta on helppo lähteä litomaan, kun tulee lapsia eikä jaksakaan sitä kitinää tai sitten nuoremman naisen helmanheilutus alkaa kiinnostaa. Avioliitto kertoo, että on sitoutunut toiseen ihmiseen perheenä, ettei oma "tahto" (pikkuvekkuli jalkojen välissä) määrää ihmistä vaan järki ja omistautuminen.
Avioliitosta pääsee yhtä helposti tai oikeastaan helpommin, koska osituksesta säädetään laissa. Avioliitto ei kerro mistään muusta kuin siitä, että on kirjauttanut suhteen viranomaisrekisteriin.
Sitten hänen pitää sanoa syy miksi ei mene, selvästi. Mikään "suuri asia" ei kuulosta selkeältä. Hänen pitäisi sanoa selkeästi syyt tai etsiä ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, erotilastotkin sen jo kertoo.
No jaa, itse olen tässä ollut avioliitossa 31 vuotta, että ne ovat ne toiset sitten tehneet sen tilaston.
Ja minä avoliitossa saman verran. Jostain syystä miehen etuveijari ei ole vienyt häntä nuorempien helmoihin, vaikka palstalla niin väitetään tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole iso asia verrattuna lasten hankintaan. Ahdistaako miestä naimisiin meno vai häät? Ehkä hänelle voisi sopia pikainen maistraatissa käynti ilman kymppitonnin juhlia?
No tätä olen hänelle yrittänyt sanoa, että lapsen hankinta on kuitenkin suurempi asia, että miksi on siihen sitten valmis. Ja tuota maistraatissa käyntiä parin todistajan kanssa olen hänelle ehdottanutkin, en itsekään haluaisi mitään suurta hääjuhlaa
-apOlet hänelle nainen paremman puutteessa, nyt järki käteen ja eroa.
Vaikea uskoa, että siinä tilanteessa mies haluaisi lapsia, jos ajatus on että koko ajan etsiskellään parempaa. Helpompihan avioero on ottaa kuin alkaa säätää lasten huoltajuus- ja asumiskuvioita, ja lisäksi elää ainakin puolet ajasta erossa omista lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua naimisiin, koska tunteet eivät ole aidot. Kokeile etääntyä miehestä. Jos ei välitä niin tiedätpä mistä kyse.
En tunne aloittajan tapausta, mutta monet miehet kuulemma tykkäävät ihmistalouskoneesta kotonaan. Ei tarvitse itse tikkua ristiin laittaa, kun jo tulee puhdasta ja kiiltävää. Ja vielä vaatteetkin silittävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan päinvastaista. Tarvitaan ulkopuolinen taho mukaan suhteeseen pitämään se koossa. Avoliitosta on paljon helpompi erota, joten yhdessäolo johtuu omasta tahdosta.
Ei todellakaan. Avoliitosta on helppo lähteä litomaan, kun tulee lapsia eikä jaksakaan sitä kitinää tai sitten nuoremman naisen helmanheilutus alkaa kiinnostaa. Avioliitto kertoo, että on sitoutunut toiseen ihmiseen perheenä, ettei oma "tahto" (pikkuvekkuli jalkojen välissä) määrää ihmistä vaan järki ja omistautuminen.
Ihan yhtä helppo on lähteä avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne aloittajan tapausta, mutta monet miehet kuulemma tykkäävät ihmistalouskoneesta kotonaan. Ei tarvitse itse tikkua ristiin laittaa, kun jo tulee puhdasta ja kiiltävää. Ja vielä vaatteetkin silittävät!
Paino sanalle "kuulemma". vauvafoorumin misandriapostaukset lähteenä? Tekisikö se hääjuhla tästä sikamiehestä yhtäkkiä täydellisen, vaikka hän jatkaisi samaan malliin?
Siksi koska on järkevä. Suomalaisiin naisiin ei ole _MITÄÄN_LUOTTAMISTA!_. Naimisiin meno on suomalaiselle miehelle suurin ja tyhmin yksittäinen liike, minkä voi suuressa tyhmyydessään vapaaehtoisesti mennä tekemään. Sillä ei ole _MITÄÄN_ hyödyllisiä eikä positiivisia puolia miehen kannalta, vain negatiivisia puolia siinä kohtaa, kun _VÄISTÄMÄTTÄ_ tullaan siihen lusikoiden jako-kohtaan. Ja kun kyse suomalaisista naisista = kts. kohta 1., niin lusikoiden jako-tilanne on edessä joka tapauksessa. Koska naiset laittaa ~80% eroista tulille. Ja miksi eivät laittaisi, kun siinä eivät ole mitään muuta kuin aina saamapuolella jos ei mies hypikään oman pillin mukaan. Jos mies kuin mies haluaa pelata uhkapelejä elämällään ja omaisuudellaan, siihen on olemassa huomattavan paremmilla voitto- ja palautusprosenteilla sekä todennäköisyys kertoimilla olevia pelejä.
Minua ahdistaisi hankkia lapsi miehen kanssa, joka ei halua avioitutua sen takia, että se on niin iso sitoutuminen. Lapsi on vielä isompi. On täysin ok sanoa, ettei halua mennä naimisiin tai usko avioliittoon mutta tuo miehen syy ei menisi läpi.
Älä tee lapsia ilman avioliittoa. Aviotonta lasta kutsutaan äpäräksi ja äpärän synnyttäjä on huo ra.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei koskaan koske naisia?! Miksi naiset on aina ensimmäisenä niitä lusikoita jakamassa?!
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lapsia ilman avioliittoa. Aviotonta lasta kutsutaan äpäräksi ja äpärän synnyttäjä on huo ra.
Kyllä, n. 100 vuotta sitten...
Mitä se siis tarkoittaa, että naimisiinmeno on iso asia? Itse nimenomaan en halua naimisiin sen vuoksi, että se EI ole minulle iso asia, tai merkittävä asia millään lailla.
No jaa, itse olen tässä ollut avioliitossa 31 vuotta, että ne ovat ne toiset sitten tehneet sen tilaston.