Mieheni ei halua mitään läheisyyttä ja sanoo syyksi "en tiedä"
Olemme olleet yhdessä parikymmentä vuotta, on lapsia. Mieheni ei ole halunnut mitään fyysistä kontaktia noin viiteen vuoteen, ei mitään, ei suukkoja, ei halauksia, saati mitään muutakaan. Torjuu vain kohteliaasti ja kun kysyn syytä, vastaus on "en tiedä".
Olen kysynyt onko hänellä joku toinen, ei kuulemma, olen kysynyt haluaako avioeron, ei kuulemma.
Minä näen että tämä on joku väsytystaistelu, että vihdoin luovutan ja otan eron, ja hän pääsee tästä kuin koira veräjästä, ei hän ollut syyllinen eroon, vaimo halusi eron.
Mutta en mä tällaista enää jaksa, olen yrittänyt vuosia mennä kainaloon, antaa suukkoja, seksiä ajoittain vaatimalla vaatinut, ja saanutkin joskus, mutta hän ei ole koskaan aloitteellinen, päinvastoin.
Nyt olen asian vasta oikeasti hyväksynyt, hän ei halua minua lähelleen, ja olen aivan järkyttynyt. Se ei ollut väliaikaista, se on pysyvää.
Nyt yritän kasata ajatuksia ja hän taisi saavuttaa voittonsa, alan miettiä elämää ilman häntä, koska sitähän hän haluaa.
Kommentit (267)
Ja lisään tähän vielä, että olen hoikka ja ihan hyvännäköinen, saan huomiota miespuolisilta henkilöiltä, ei siis kyse ole siitä että olisin muuttunut jotenkin ikävän näköiseksi. ap
Lähes sama kokemus sillä erolla vain, että mies sanoi "mieti sitä". Erosin ja olin se pahis ihan mielelläni. Elämä muuttui täysin.
Miehelläsi voi olla seksuaalinen trauma ja hän ei enää jaksa tsempata ylittääkseen sen koska se pahenee joka kerta pakottamalla ja muuttuu vaikeammaksi. Ei pysty puhuman siitä. Ota ero. Tuskin kyseessä on mikään miehesi katala juoni eron saamiseksi.
Mitä sä siellä vielä notkut. Yrität pakottaa toista johonkin mitä ei halua ja sinulla on jo vastaus että olet henkisesti jo jätetty
Älytön ajatys, että eron ottaja olisi pahis. Kuka ihme nyt tulisi mieluummin jätetyksi? Kyllä minä mieluummin olisin se jättäjä.
Mies ehkä ei haluta erota, jos hänellä on kulissit kunnossa, kiva asunto, ei tarvitse elatusmaksuja eikä omaisuuden jakoa ja sinä teet kotityöt. Ja tottakai hänellä on muita naisia.
Perusjuttu, todella tyypillistä mieheltä. Ei ole uskallusta avautua ja mökötetään mielummin. Toisaalta miehet haluaa stabiilia arkea, ilman hempeilyä. Toki pitää osata nähdä myös vaivaa naiSen eteen joskus.
Eli.olet kokki ja piika enää? Tähän se helposti menee silloin kun mies enää osaa rakastaa ja masennus valtaa mielen.
Eivät osaa apua hakea koska pitävät sitä humpuukina.
Miksi olet katsonut viisi vuotta tuollaista.
Jos haluat jatkaa tuota elämää, älä tee mitään. Jos haluat mahdollisuuden (HUOM, ei LUPAUSTA!) onneen, tee ratkaisuja.
Vaikea se erokin on, eikä tässä iässä (50) enää helpolla uutta suhdetta löydä. Luulin että meillä on asiat hyvin, taloudellisesti ok tilanne, lasten kanssa menee hyvin, molemmilla hyvät työpaikat, on lemmikkejä, eli ainakin kulissit on kunnossa. Ja mun mielestä on ollut oikeastikin kaikki kunnossa. Paitsi nyt olen tajunnut tämän, kun eilisiltana (taas) yritin lähestyä nukkumaan mennessä, niin tuli täystyrmäys. Ei pysty, ei voi, ei tiedä miksi.
Menin sitten vierahuoneeseen nukkumaan. Eikä perään kysellyt. Eikä puhunut aamulla mitään.
Tyhmähän mä olen ollut, itseäni tyrkyttänyt ja kerjännyt hellyyttä. Tyhmä ja sokea, vaan onneksi nyt olen herännyt todellisuuteen, ja voin alkaa ajatella asioita. ap
Läheisyys ei ole mikään helppo ja yksinkertainen juttu, eikä syitä siihen välttämättä tiedä itsekään. "En tiedä", kuten miehesi sanoo.
Tuohon ongelmaan tarvitaan ulkopuolista apua ja (parisuhde)terapeuttia. Av-palstalta saatte lähinnä sitä iänikuista samaa erokuraa.
No haloo, se on 50+ v. Ei ole seisonut kunnolla viiteen vuoteen. Kipeä asia.
No sano sille että sinä aiot saada läheisyyttä ja kysy haluatko olla silloin paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea se erokin on, eikä tässä iässä (50) enää helpolla uutta suhdetta löydä. Luulin että meillä on asiat hyvin, taloudellisesti ok tilanne, lasten kanssa menee hyvin, molemmilla hyvät työpaikat, on lemmikkejä, eli ainakin kulissit on kunnossa. Ja mun mielestä on ollut oikeastikin kaikki kunnossa. Paitsi nyt olen tajunnut tämän, kun eilisiltana (taas) yritin lähestyä nukkumaan mennessä, niin tuli täystyrmäys. Ei pysty, ei voi, ei tiedä miksi.
Menin sitten vierahuoneeseen nukkumaan. Eikä perään kysellyt. Eikä puhunut aamulla mitään.
Tyhmähän mä olen ollut, itseäni tyrkyttänyt ja kerjännyt hellyyttä. Tyhmä ja sokea, vaan onneksi nyt olen herännyt todellisuuteen, ja voin alkaa ajatella asioita. ap
Jospa sitten mietit nyt sitä, mitä SINÄ haluat elämältä ja alat sen pohjalta tehdä ratkaisuja. Mies ei tule tekemään mitään ratkaisuja, hänelle homma toimii.
(Voihan hänellä olla toki joskus jotain sutinaa kodin ulkopuolella, irtojuttuja, joista saa sen verran mitä haluaa irti).
Mutta vain sinä voit muuttaa oman elämäsi suuntaa.
Niin ja tuo ikä?
Jäin leskeksi 50 v, siinä meni elämä uusiksi. Kyllä sitä pystyy uuden elämän rakentamaan jos haluaa.
MITÄ sinä haluat?
Aika samantyyppinen tilanne täällä, mies lähenee iältään tosin jo kuuttakymppiä.
Jätä se!!! huutava vääryys jos mies ei tyydytä naista seksuaalisesti juuri silloin kun nainen haluaa ja heittäytyy selälleen odottamaan tyydytystä jalat levällään vaikka nainen vain vähän lihonut vuosien saatossa ja kohdellut miestä vuosia sillä tavalla se se on kateellisena lukenut kuinka ystävällistä, mukavaa ja vapaata elämä oli orjilla jenkkilässä ennen sisällisotaa
Miksi olet tuhlannut elämääsi 5 vuotta kylmään mieheen. Olisin jo eronnut kuukaudessa.
Ehkä miehen libido on vain kuolla kupsahtanut kun on tullut ikää ... Tai sitten -- jotain?
Tämä on epäsuosittu mielipide, mutta minusta eron pitäisi olla vihoviimeinen ratkaisu, jos muuten suhde on ihan hyvällä mallilla. Ei se vaihtamalla parane, vaan korjaamalla sitä mitä on jo. Kaikissa suhteissa tulee eteen ongelmia ja jos kyseessä ei ole pettäminen tai väkivalta, niin kaiken eteen voi tehdä töitä.
Mielestäni on parempi olla turvallisessa, seksittömässä suhteessa vanhuuteen asti, kuin erota. Mutta kuten sanoin, epäsuosittu mielipide.
Tervetuloa noin 99% miesten elämään parisuhteessa. Kysy kavereiltas.