Miksi ilmoitat kaikki elämäsi tapahtumat sadoille ihmisille Facessa?
Jotakin tarvettahan tämän tarvitsee täyttää, mutta mitä? Henkilökohtaisesti minua ahdistaisi jakaa asioitani laajalti, ne eivät kenellekään kuulu, ja tuskin kiinnostaakaan, mutta päällimmäisenä tunteena nousee ahdistus.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Olen Facebookissa, mutten koskaan kerro siellä mitään elämäntapahtumiani. Muutaman kerran vuodessa saatan postata jonkin maisemakuvan.
Tylsää. Minusta on mukava lukea kavereiden ja sukulaisten kuulumisia, kun harvoin nähdään pitkän välimatkan takia. Onneksi on tällainen Facebook.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa merkitsevä asia tässä elämässä on muilta ihmisiltä tulevat tykkäykset ja mielistelyt ja yleisesti muilta tuleva huomio
Silloin on todella ulkoa-ohjautuva.
Varsinkin feikkiä elämää. Eräs tuttavani jatkuvasti valittaa, kuinka on muiden uhri ja puhuu todella rumasti yhteisistä kavereista.
Sitten postaa someen kuvia sydänemojien kera, kuinka ovat niin rakkaita ystäviä ja kerjää huomiota kuinka taas tein ystävälle hyvän työn.
Selän takana haukkunut samat ihmiset narsisteiksi, hulluiksi ym. mutta somessa ollaan niin ihanaa ja kaikkien ystävää.
Täysin kakainaamaista ja ärsyttää kun itse tietää totuuden.
Kukin tavallaan.
Ehkä he kokevat sen tärkeäksi itselleen...
Aivan kuten sinä koet itsellesi tärkeäksi ihmetellä mokomaa sinulle mitätöntä asiaa vaikka olis taatusti isompiakin, jopa paljon vakavampiakin asioita ihmeteltäväksi.
Jotta sinulla olisi jotain tekemistä taivastellessasi, että teen niin.
Enhän ilmoita.
Jos mulla on julkisia tekstejä, niin mitäs sinä niitä tulet urkkimaan, jos et kuulu edes mun kaveripiireihin.
Joku sairas vahtaa ja levittelee omia tulkintojaan.
Jos mä kirjoitan, eikä profiilini kerro asuinpaikkaani tai tarkkaa osoitetta, kirjoitan jotain häirinnästä kertovaa. Niin sairas kääntää sen minua itseeni päin....
Tyypillisiä somen kahjoja nämä tyypit jotka tekevät kaikesta pilkkaa ja rupeavat maalittamaan omilla väännöillään. Psykopaatteja, vainoajia, ja heidän tekemisistään edes nimiä muita tunnistetietoja mainitsematta ei saa kertoa.
Hah. Nää on niitä jotka tekevät kuten tällä palstallakin tehdään.. jos sanomalehti on kertonut jostakin yksittäistä ihmistä kohdanneesta tapahtumasta ja joku linkittää sen uutisen tänne, kommentoimaan ryntäävät hullut syyllistäjät ja solvaajat.... Sellaisia nurkan takana huutelijoita ja puskista solvaajia tuhoajia.....
Mikä sen fb:n tarkoitus on?
Mille sadoille? Mulla on fasessa vaan 6 ihmistä.
Mä kerroin että multa varastettiin jotain, tosin en fb:ssä, mua tullaan haukkumaan holtittomaksi joka ei osaa pitää huolta tavaroistaan, mua haukutaan lehmäksi ja ties miksi.... Joo, täysjärkisiä kommentoijia... Kehtaavatkin kirjoitella mitä kirjoittavat .. ja varastaminen on ok......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Facebookissa, mutten koskaan kerro siellä mitään elämäntapahtumiani. Muutaman kerran vuodessa saatan postata jonkin maisemakuvan.
Tylsää. Minusta on mukava lukea kavereiden ja sukulaisten kuulumisia, kun harvoin nähdään pitkän välimatkan takia. Onneksi on tällainen Facebook.
Kertoo paljon naisesta joka haukkuu tylsäksi toista vain sen takia että ei pääse itse tyydyttämään uteliaisuuttaan kun ei pääse stalkkaamaan mita muuta tekemässä
Vierailija kirjoitti:
Ihminen todistelee muille että hänellä on elämää.
Kun muuten ketään EI paskanvertaa mitä touhuat niin täytyy itse tuputtaa
Vierailija kirjoitti:
Enhän ilmoita.
Jos mulla on julkisia tekstejä, niin mitäs sinä niitä tulet urkkimaan, jos et kuulu edes mun kaveripiireihin.Joku sairas vahtaa ja levittelee omia tulkintojaan.
Jos mä kirjoitan, eikä profiilini kerro asuinpaikkaani tai tarkkaa osoitetta, kirjoitan jotain häirinnästä kertovaa. Niin sairas kääntää sen minua itseeni päin....
Tyypillisiä somen kahjoja nämä tyypit jotka tekevät kaikesta pilkkaa ja rupeavat maalittamaan omilla väännöillään. Psykopaatteja, vainoajia, ja heidän tekemisistään edes nimiä muita tunnistetietoja mainitsematta ei saa kertoa.
Hah. Nää on niitä jotka tekevät kuten tällä palstallakin tehdään.. jos sanomalehti on kertonut jostakin yksittäistä ihmistä kohdanneesta tapahtumasta ja joku linkittää sen uutisen tänne, kommentoimaan ryntäävät hullut syyllistäjät ja solvaajat.... Sellaisia nurkan takana huutelijoita ja puskista solvaajia tuhoajia.....
Onpas pessimistinen kuva sinulla somesta. Siellä on ihan mukaviakin asioita. Kannattaa valita niitä eikä keskittyä ikäviin asioihin. Mielikin siitä virkistyy.
Vierailija kirjoitti:
Mille sadoille? Mulla on fasessa vaan 6 ihmistä.
Tämä.
Innoissani liityin faceen, mutta masennuin heti alkuun kun kaverilistaan en saanut edes 20 nimeä, vaikka kuinka olisin hyväksynyt puolitutut ja naapuritkin...
M40
Vierailija kirjoitti:
Enhän ilmoita.
Jos mulla on julkisia tekstejä, niin mitäs sinä niitä tulet urkkimaan, jos et kuulu edes mun kaveripiireihin.Joku sairas vahtaa ja levittelee omia tulkintojaan.
Minä maalitan muita kun muut ei ajattele niin kuin minä haluan mutta ihniset on ihottavia kun ne kritisoi minun mielipiteitä ja minua kohtaa kaikki kritiikki on maalittamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän ilmoita.
Minä maalitan muita kun muut ei ajattele niin kuin minä haluan mutta ihniset on ihottavia kun ne kritisoi minun mielipiteitä ja minua kohtaa kaikki kritiikki on maalittamista
Tuohan on kuin narsistin ajattelua.
No mulla asuu paljon ystäviä ja sukulaisia eri puolilla maailmaa. Musta on ihanaa jakaa arkea (ja lukea heidän arjestaan) heidän kanssaan. Ei niitä ole pakko lukea, jos asia noin paljon mietityttää. Poistu itse sieltä somesta, jos et halua jakaa siellä mitään muille. En nimittäin ymmärrä miksi sinunlaiset ovat siellä.
Hei murtovarkaat! Me tästä lähdemmekin huomenna kahden viikon ihanalle lomalle joten olette tervetulleita murtautumaan kotiimme tuona aikana!
Ei ole facea, ei ole mitään tuollaista tiliä minnekään. Silti ongelmaksi meinaa hiipiä whatsapp, ja sen pari ryhmää. En ajatellut että sellaisestakin voisi tulla ongelma, mutta kyllä se nyt vain vähän haiskahtaa siltä. Kyseessä ryhmä johon kuuluu sukulaisia ja heidän puolisoitaan. Jos itse laitan sinne jotain, kukaan ei regaoi mitenkään, mutta jos minä en reagoi eräiden juttuihin, niin sitten ihmetellään huuli pyöreänä ja keksitään syitä sille, milloin olen loukkaantunut jostain, milloin passiivisaggressiivinen etc. Nyt kyseinen ryhmä on ollut pimeänä minulta jo pari kuukautta, ja ajattelin sieltä poistua piakkoin. Taidanpa tehdä sen nyt tässä heti.
Inhoan kyttääviä ja aivan pimeistä asioista oletuksia tekeviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon naisesta joka haukkuu tylsäksi toista vain sen takia että ei pääse itse tyydyttämään uteliaisuuttaan kun ei pääse stalkkaamaan mita muuta tekemässä
Mitä stalkkaamista se on, jos joku avoimesti kertoo kuulumisia kavereilleen?
Ei koske vain niitä joilla "ei oo elämää". Niissä aktiivisissa somen käyttäjissä on kyse niistä, joilla on TARVE tuoda itseään ESILLE. Kyse ei ole siis siitä että ei edes olisi elämää, mutta siihen elämään valitettavasti lukeutuu hyväksynnän, huomion ja tykkäysten hakeminen :) Ja joillain säälin kerjuu
Minusta se on yksi kanssakäymisen muoto. Miksi sitäkin joku paheksuu.