Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ilmoitat kaikki elämäsi tapahtumat sadoille ihmisille Facessa?

Vierailija
16.07.2023 |

Jotakin tarvettahan tämän tarvitsee täyttää, mutta mitä? Henkilökohtaisesti minua ahdistaisi jakaa asioitani laajalti, ne eivät kenellekään kuulu, ja tuskin kiinnostaakaan, mutta päällimmäisenä tunteena nousee ahdistus.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmoita. Muutaman kerran vuodessa laitan kuvan.

Lisään että en laita kuvaa itsestäni. Laitan kuvan paikasta missä olen käynyt. Kuvan näkee vain kaverit. Ei ole satoja kaverina facessa. On alle 50.

Vierailija
42/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kauan ihmetellyt. Ei tulisi mieleenkään ilmoitella kaikelle kansalle omia juttujani. Olisiko niin, että he ovat siksi huomionkipeitä, että heitä ei ole lapsena huomioitu riittävästi. Lapsuudestahan moni asia kumpuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pyykinpesu ja kaupassa käyntikin postataan someen niin mitä muuta se on kuin yli mennyttä huomionhakua?

Vierailija
44/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Face??

Vierailija
45/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää omakuvat. Jos on käyty ulkomailla, illallisella - tai mikä hirveintä - dinnerillä - pitää hetkestä ikuistaa oma naamataulu. Ei kuvia lomamatkalta, nähtävyyksistä tai luonnosta vaan otos Irmelin otsaluusta, kasvoilla luonnoton hymy tai huulten suipistus. Tai jos pariskunta on kimpassa jossain, niin miksi, oli miksi pitää kuvauttaa itsensä?! Kyllä FB - kaverit muistaa minkänäköisoä tyypit on. Ei tarttis Raimon ja Annelin vetää vatsaa sisään sillan kaiteeseen nojaillessaan - ottakaa mieluummin kuva mitä sieltä sillalta näkyy.

ainahan lomakuvissa näkyy myös itse matkalaisetkin. Eihän niitä kuvia tartte kattoa, jos ei kiinnosta :). Jokainen laittaa sinne, mitä haluaa. Ei kaikki ole samanlaisia. Ahdistavaa olis ottaa kuvia, joiden ottamisen määrää joku hyvänpäiväntuttu :)

Vierailija
46/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voin kertoa olevani sinkku, parisuhteessa, naimisissa tms. tai trollata, jakaa aforismeja yms. En jaa mitään sellaista jota en voisi huutaa vaikka torilla.

Vierailija
47/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää omakuvat. Jos on käyty ulkomailla, illallisella - tai mikä hirveintä - dinnerillä - pitää hetkestä ikuistaa oma naamataulu. Ei kuvia lomamatkalta, nähtävyyksistä tai luonnosta vaan otos Irmelin otsaluusta, kasvoilla luonnoton hymy tai huulten suipistus. Tai jos pariskunta on kimpassa jossain, niin miksi, oli miksi pitää kuvauttaa itsensä?! Kyllä FB - kaverit muistaa minkänäköisoä tyypit on. Ei tarttis Raimon ja Annelin vetää vatsaa sisään sillan kaiteeseen nojaillessaan - ottakaa mieluummin kuva mitä sieltä sillalta näkyy.

Itse olen miettinyt tätä kun käyn paljon konserteissa ja FB-kaveritkin silloin tällöin. Itse postaan sen yhden hyvälaatuisen kuvan keikalta, jossa näkyy esiintyjä ja kerron millaista oli. Nyt viikonloppuna yksi tuttu oli festareilla ja laittoi pelkkiä omakuviaan, joka päivä se oma naamataulu. Ei mitään tietoa, näkikö yhtään esiintyjää ja millaisia konsertit olivat. Niin me ollaan näköjään erilaisia tässäkin asiassa.

Vierailija
48/87 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille kavereille jakaa mitä jakaa, mutta ne jotka jakelee mm. jakelemisensa tuhansien tuntemattomien ihmisten someryhmissä, esim. maanlaajuinen sinkkuryhmä, onkin sitten... ihan oikeita huom.h...a.

Jep, saa kyllä olla tosi huomionkipeä jos p*nojuttujaan laajasti tuhansille ihmisille jakaa.

Etenkin kun on mennyt lisääntymään. En tiedä mitä olisi omassa päässä liikkunut jos lapsena/teininä oma äiti olisi repostellut seksiasioitaan tuhansille ihmisille.

Vierailija
49/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa jakaa meidän onnea. kateelliset jättää tykkäämättä, ja marisee täällä 😚

Eikö se ole helvetin stressavaa ja pidemmän päälle mielenterveysongelmia aiheuttavaa elää jatkuvasti täydellisen ihmisen elämää joka on yhtä silkkaa onnea päivästä toiseen. Siis somessa.

Vai pitääkö mielenterveysongelma olla valmiiksi että luo ja ylläpitää somessa kiiltokuvaversiota elämästään?

Vierailija
50/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa, mutten koskaan kerro siellä mitään elämäntapahtumiani. Muutaman kerran vuodessa saatan postata jonkin maisemakuvan.

Vierailija
51/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole helvetin stressavaa ja pidemmän päälle mielenterveysongelmia aiheuttavaa elää jatkuvasti täydellisen ihmisen elämää joka on yhtä silkkaa onnea päivästä toiseen. Siis somessa.

Vai pitääkö mielenterveysongelma olla valmiiksi että luo ja ylläpitää somessa kiiltokuvaversiota elämästään?

Kulissia se vain on. Mutta ilman somea tulisi tyhjyyden tunne joka sietämätön. Siksi sometus koko ajan.

Vierailija
52/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ollut aikanaan alustan tarkoitus. Jakaa sitä omaa elämää kavereilleen. Suurimmalla osalla ihmisistä on yksityinen facebook ja julkaisun näkevät vain kaverit. Eli mikähän ongelma tässä on? Mitä siellä pitäisi tehdä? Enemmän ihmetyttävät mitä siellä tekevät ihmiset, jotka eivät koskaa jaa omasta elämästään mitään. 

Vierailija
53/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt yhden yhtä päivitystä noin kolmeen vuoteen ja kukaan ei ole huomannut mitään.

Vierailija
54/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala itsetunto ja siitä johtuva huomiohakuisuus varmaan syynä.

Myös kieltämisreaktio kertoo samaa, jos on kovin vastahakoinen muiden ihmisten käytöksestä. Jos harvaa kiinnostaa omat päivitykset, miksi itseä kiinnostaa valittaa muiden päivityksistä ;)

Itselläni on ystävien ja kavereita vuosien varrelta, joihin nolona mainitsen, etten ole aktiivisesti pitänyt yhteyttä. Edelleen ihan aidosti onnittelen merkkipäivistä.

Samoin osa entisistä opiskelukavereista ottaa kantaa ihan mielenkiintoisiin aiheisiin omassa profiilissaan linkaten lähteitä niin pysyy tässä tohinassa vielä ajankohtaisten aiheiden ja julkaisujen syrjässä kiinni.

Vierailija
55/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa merkitsevä asia tässä elämässä on muilta ihmisiltä tulevat tykkäykset ja mielistelyt ja yleisesti muilta tuleva huomio

Vierailija
56/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainahan lomakuvissa näkyy myös itse matkalaisetkin. Eihän niitä kuvia tartte kattoa, jos ei kiinnosta :). Jokainen laittaa sinne, mitä haluaa. Ei kaikki ole samanlaisia. Ahdistavaa olis ottaa kuvia, joiden ottamisen määrää joku hyvänpäiväntuttu :)

Itse en oikein ymmärrä mikä siinä on idea kun ensin haluaa ottaa kuvan missä näyttää jotain asiaa mutta oin kuitenkin itse tungettava siihen kuvaan eteen. Jään aina miettimään tuommoisten kuvien kohdalla että kumpaahan siinä nyt esitellään itseään joka on kuvassa edessä vai asiaa joka on jossain taustalla

Vierailija
57/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on niin NOLO paikka aikuisille.

Vierailija
58/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä mikä siinä on idea kun ensin haluaa ottaa kuvan missä näyttää jotain asiaa mutta oin kuitenkin itse tungettava siihen kuvaan eteen. Jään aina miettimään tuommoisten kuvien kohdalla että kumpaahan siinä nyt esitellään itseään joka on kuvassa edessä vai asiaa joka on jossain taustalla

Ei tarvi enää miettiä, vastaus on että molempia. Ne jotka tykkää ottaa sellaisia lomakuvia ottavat näitä pönötyskuvia. Ei se haittaa minua. 

Vierailija
59/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset facessa. Saako nauraa?

Itseasiassa se on aikuisten ja vanhojen suosima sovellus. Nuoret ovat lähteneet aikoja sitten.

Jep olen 54-vuotias ja kaikki mun tutut ovat vielä Facebookissa. Paljon on keskustelua päivittäin. 

Vierailija
60/87 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on tavallaan syysä minkä takia varsinkin nuorten naisten mielenterveys ongelmat on räjähtänyt käsiin mutta mitään muutosta ei asiaan haluta kun somen kautta on niin kätevä kalastella huomiota ja tykkäyksiä niin ongelmista ei kannata välittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi