Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen terve parisuhde ja oivalluksia

Vierailija
16.07.2023 |

Olen 27-vuotias nainen ja takanani on kolme parisuhdetta. Kahta ensimmäistä kutsun enemmän nuoruuden kokeiluksi, olivat vuoden mittaisia suhteita. Molemmissa hyvin paljon toksisuutta. Toinen miehistä oli myös väkivaltainen minua kohtaan mikä jätti arpia. Tässä suhteessa oli myös uskottomuutta miehen puolelta. Viimeisin parisuhde oli pitkä. Kuuden vuoden suhde, ja luulin sen olevan unelmien mieheni kanssa. Tässäkin suhteessa minua petettiin, alistettiin ja manipuloitiin.
Olen kiltti ja empaattinen ihminen. Sinisilmäisyys ja liika kiltteys koituivat näissä suhteissa kohtalokseni.

Nyt maaliskuussa tapasin miehen jonka kanssa seurustelemme tällä hetkellä. En osaa sanoin kuvailla sitä vapauden, seesteisyyden tunnetta jonka tämä mies minussa saa aikaan. Hän ei ole ns pahapoika joita aikaisemmin haaviini keräsin. Meillä on hauskaa yhdessä, ja hän osaa pyytää anteeksi.
Mikä oli itselleni tajunnanräjäyttävää oli se kun huomasin jo heti alussa että mies piti puhelintaan aina lähellä eikä piilotellut sitä. Hän availi puhelintaan vieressäni ja kertoi minusta heti kavereilleen. Hän ei hermostu pienistä asioista. Minun ei tarvitse olla varpaillani ja pelätä miehen hermostuvan kaikesta.
On ihanaa kun voi vainnolla täysin oma itsensä. Mies vierellä joka kunnioittaa. Lapsellinenkin, huoleton puoleni kukoistaa hänen kanssaan luonnollisesti. Kävimme ensimmäisellä yhteisellä etelänlomalla ja mitään ongelmia ei ollut. Vain pienet menkkaoireiluni, olin herkillä. Myönnän olleeni jopa hieman ärsyttävä, mutta mies vain halasi ja tuki minua. Sen sijaan että olisi syyllistänyt ja menettänyt malttinsa.

Kiitos, olen puhunut. Ihmiset älkää olko toksisissa suhteissa. Parempaa on tarjolla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa on tarjolla, jos olet nuori, hoikka ja kaunis. Meille muille yksinolo taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Olen iloinen puolestasi. Älä anna enää koskaan kenenkään kohdella itseäsi huonosti!

Vierailija
2/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jännä miehen käyttämä nainen. Et voi olla koskaan kunnollinen ja hyvä nainen yhdellekkään miehelle.

Oliko mies komea jotta siedit väkivaltaa parisuhteessa. Usein se onkin niin että nainen sietää huonoa kohtelua koska mies on komea ja nainen ajattelee että pillua antamalla miehen käytös muuttuu kiltiksi. Ei se koskaan muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa hetken päästä uusiksi mikä siitäkin miehestä on oikeasti kuoriutunut.

Vierailija
4/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liikaa miehiä sinulla ollut.

Ei jatkoon.

Vierailija
5/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parisuhde joka on koskettanut ja vaikuttanut elämääni niin paljon, etten kykene enää sen jälkeen koskaan suhteeseen, oli vanhempieni parisuhde. Eli itsellä ei ole mitään mallia terveestä suhteesta ja vaikka mies olisi hyvä, itse myrkyttäisin sen.

Ei sitä onneksi ole pakko olla parisuhteessa! Tämä varsinkin nuorille tiedoksi! Ihan oikeasti, älkää olko suhteessa jos siinä ei ole hyvä olla - oli se vika sitten itsessä tai kumppanissa.

Vierailija
6/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liikaa miehiä sinulla ollut.

Ei jatkoon.

Hänellä on tällä hetkellä hyvä suhde, ei ole haaveilemassa sinunkaltaisesta kontrolloijasta enää ikinä.

Vierailija
7/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa on tarjolla, jos olet nuori, hoikka ja kaunis. Meille muille yksinolo taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Olen iloinen puolestasi. Älä anna enää koskaan kenenkään kohdella itseäsi huonosti!

Onko se sitten varttuneempana ja vähemmän kauniina parempi vaihtoehto olla jonkun kynnysmattona ja elää päivästä toiseen suhteessa, jossa itsetunto romutetaan?

Paljastan salaisuuden: se itsetunto kärsii noissa kuvioissa vaikka olisi kaunis, nuori ja hoikka. Kärsii myös mielenterveys.

Vierailija
8/8 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Ihanaa että parisuhteenne toimii. Pitäkää se sellaisena, kommunikoikaa ja puhukaa, olkaa rehellisiä ja avoimia, kunnioittakaa toisianne, niin kestätte tulevat elämän realiteetit - ne ylä- ja alamäet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi