Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimusten mukaan huivien käyttö naisilla on ennen kaikkea oma henkilökohtainen valinta

Vierailija
15.07.2023 |

Ja liittyy omaan uskontosuhteeseen. Saman perheen naisilla saattaa olla erilainen suhtautuminen huivien käyttöön. Osa on maallistunut ja ei käytä lainkaan, toiset saattavat valita peittävämmän version. Myös mus l imin kanssa avioituva suomalaisnainen valitsee itse. Valtaosa ei käänny miehen uskontoon, mutta jotkut kääntyvät ja valitsevat huivin.
Miksi persut meuhkaavat putaalla ennakkoluulolla ja mutulla, eivätkä välitä ottaa asioista selvää. Miten tällaisella tiedonhankinnalla varustetut ihmiset voivat hallituksessa tehdä ainuttakaan päätöstä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kultitkin perustuvat vapaaehtoisuuteen, toki vasta vuosikausien aivopesun jälkeen.

Vierailija
22/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla Ku Klux Klanin jäsenet käyttivät valkoista burkhaa täysin vapaaehtoisesti.

Nyt sulla on mennyt jotain ohi.

Joo kivi meni ohi kun yritin osua yhtä naista päähän viime viikonlopun teloituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta käyttää huivia, kun vaihtoehtona on tulla ta-pe-tuksi

Jos ei tapeta, niin ainakin suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Samoin kuin oma perhe hylkää tytön, jos kokee sksuaalista väkivaltaa.

Vierailija
24/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varma, että peittävän asusteen käyttö perustuu monella jo lapsesta saakka alkaneeseen pakkoon. Sitä ei osaa saati uskalla edes kyseenalaistaa.

Siksi esim. Suomessa mun mielestä vähintäänkin alle 18-vuotiailta pitäisi kieltää kaikki uskonnolliset pukeutumiset. Sen lisäksi varmistaa, että kaikki vieraista kulttuureista tulleet tytöt jatkavat koulunkäyntiä ja heille tarjotaan turvallinen mahdollisuus itsenäistyä.

Vierailija
25/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on valinta käyttääkö huivia vai ei. Huivittomuudesta vaan seuraa pahoinpitely, eristys ryhmästä ja mahdollisesti muuta "kivaa".

Vierailija
26/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varma, että peittävän asusteen käyttö perustuu monella jo lapsesta saakka alkaneeseen pakkoon. Sitä ei osaa saati uskalla edes kyseenalaistaa.

Siksi esim. Suomessa mun mielestä vähintäänkin alle 18-vuotiailta pitäisi kieltää kaikki uskonnolliset pukeutumiset. Sen lisäksi varmistaa, että kaikki vieraista kulttuureista tulleet tytöt jatkavat koulunkäyntiä ja heille tarjotaan turvallinen mahdollisuus itsenäistyä.

Että rippiristit laittomaksi jne.

Vierailija
27/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteet näihin "tutkimuksiin"`?

Vai keksitkö ihan itse.

Esim. Musliminaiset ja huivi suomalaisilla työpaikoilla Karhunen, Katri

Kyseinen Katrihan ei edes ole tohtori, vaan pelkkä jatko-opiskelija. Joten ei mitään uskottavuutta.

Ja kyseisessä opiskelijan tekemässä tutkimuksessa selvitettiin vain sitä, miten työnantajat hyväksyvät huivin käyttöä työpaikoilla. Ei sitä, onko huivin ja burkien ja muiden käyttö yleisesti vapaaehtoista.

Joten sori, tuo tutkimus ei todista sitä mitä kuvittelet sen todistavan.

Vierailija
28/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ystävät!

Tämä on vakava varoitus kaikille suomalaisille. Islamilainen vallankumous on ryssisien hyökkäyksen ohella eräs suurimpia uhkia yhteiskunnallemme. Meidän on pidettävä huoli, että Suomea ei koskaan voida islamisoida. Käyttäkää järkeänne niin tekin tajuatte saman asian!

Katsokaa nyt maita kuten Iran, Irak, Turkki, Afganistan, Saudi-Arabia. Tutkikaa mitä niissä tapahtui ja miksi ne ovat peersereikämaita. Huhhuh!

Vierailija
29/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rippiristi nyt on aika kehno esimerkki. Taitaa jäädä suurimmalta osalta korurasiaan jokusen ajan pidettyään. Eikä sen pukematta jättämisestä tule hakatuksi.

Vierailija
30/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä suomessa asuvat musliminaiset haluavat. Tiedän vain että minä en halua nähdä Suomessa huiveja enkä ikinä auttaisi huivipäistä naista tai olisi hänelle ystävällinen niin kauan kun ollaan Suomen rajojen sisällä.

Vierailija
31/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan merkittävä osa esim. som a li tytöistä opiskelee nykyisin yliopistotasolla. Ongelmana on koettu, että kouluissa opot painostavat alemman tason kouluihin. Lähäriksi, mutta ei lääkäriksi.

Vierailija
32/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rippiristi nyt on aika kehno esimerkki. Taitaa jäädä suurimmalta osalta korurasiaan jokusen ajan pidettyään. Eikä sen pukematta jättämisestä tule hakatuksi.

Päin vastoin hyvä esimerkki, koska sitä käytetään nimenomaan alle 18-vuotiaana. Jos tuo edeltävän kirjoittajan ehdottama laki tulisi, niin sekin olisi sitten laiton.

Hakkaamisesta tässä ei nyt ollut puhe.

Vierailija
33/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä suomessa asuvat musliminaiset haluavat. Tiedän vain että minä en halua nähdä Suomessa huiveja enkä ikinä auttaisi huivipäistä naista tai olisi hänelle ystävällinen niin kauan kun ollaan Suomen rajojen sisällä.

Helsinkiläisissä päiväkodiessa on paljon huivillisia työntekijöitä. Omallakin lapsella oli useinta tällaisia ihania hoitajia.

Vierailija
34/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa melkoinen persreikä ihmiseksi.

Vierailija
35/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fatima luopui islamista, mutta ei voi riisua huivia islamista eroaminen on Suomessa tabu

Avoin uskonnottomuus on entisille muslimeille hankalaa eri puolilla maailmaa. Islamista luopuminen voi johtaa Suomessakin hyljeksintään, pelotteluun ja väkivallalla uhkailuun.

https://yle.fi/a/3-8903751

Tuo on ihan normisetti. Tapahtuu yleisesti Suomessa.

Vierailija
36/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Hyvät ystävät!

Tämä on vakava varoitus kaikille suomalaisille. Islamilainen vallankumous on ryssisien hyökkäyksen ohella eräs suurimpia uhkia yhteiskunnallemme. Meidän on pidettävä huoli, että Suomea ei koskaan voida islamisoida. Käyttäkää järkeänne niin tekin tajuatte saman asian!

Katsokaa nyt maita kuten Iran, Irak, Turkki, Afganistan, Saudi-Arabia. Tutkikaa mitä niissä tapahtui ja miksi ne ovat peersereikämaita. Huhhuh!

Aivonsa ruoholla aavistaneen juttuja.

Vierailija
37/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivit liittyi ennen työntekoon neidoilla ja naisilla sekä myöhemmin merkkinä varatusta naisesta.

Vierailija
38/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksesi näkemys on länsimaalainen ja pinnallinen. Suurin osa maailman musliminaisista ei saa itse valita käyttääkö huivia vai. SItä on käytettävä tai perhe, suku, heimo, kylä saa häpeää osakseen. Kyse on kunniakulttuurista. Kunniakulttuuri ei kuulu Suomeen.

Vierailija
39/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri käskee käyttämään huivia. Käyttää omasta tahdostaan huivia. Ei tarkoita sitä että se on vapaaehtoista. Nämä huivia käyttävät tekee niin kuin kulttuurinsa käskee, he ei haasta sitä mitenkään.

No kuinka moni täällä haastaa omaa kulttuuriaan? Mä yritän etsiä vähintään polvipituista ja rintakehän peittävää kesämekkoa ja voin sanoa, että on haastava yhtälö. Suomalaiset naiset käyttää avonaisia ja lyhyitä kesämekkoja ilmeisesti kulttuurin käskemänä eikä yhtään haasta sitä, että peittävämminkin voisi pukeutua.

Vierailija
40/50 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vapaaehtoista kuin koronarokote. Jos sen tahtoi ottaa, ei ongelmia. Jos ei tahtonut- paljon ongelmia. Mutta vapaaehtoista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan