Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko tyhmää mennä päiväkodin joulujuhlaan tavallisissa tarhavaatteissa????????????

Vierailija
13.12.2006 |

Juhla on aamulla. Pitääkö sinne pukeutua vai voiko laittaa lapsille tavalliset collegepuvut (siistit, puhtaat, ehjät)? Jos puette juhlavaatteet, vaihdatteko ne tilaisuuden jälkeen pois? Mä en jaksais raahata monia kamppeita ja ei kai noi niin virallisia tilaisuuksia ole?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu tilanteen mukaan ja kunnioita muita. Minusta on ihanaa, kun äidit ovat pukeneet pienet poikansa paitapuseroihin ja liiveihin, kun tuovat piltit oman poikani syntymäpäiville, vaikka kyseessä ovat vain kotona järjestettävät pienet juhlat. Se osoittaa tilannetajua ja muiden ihmisten arvostamista. Ja lapset oppivat käyttäytymään. Sama koskee pöytätapoja.

Ottakaa mallia suomenruotsalaisilta.

Vierailija
22/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vaatteet vaihtaa päiväkodissa, koska aamulla niitä ei voi laittaa päälle, koska ne on likaiset varmasti ennen kuin pikkujoulu alkaa? Vai sallitaanko silloin vähän vapaampi pukeutuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan RIKKAILTA suomenruotsalaisilta... Täällä pääkaupungissa ainakin rikkaat suomenruotsalaisten lapset kulkee tarhassa rääsyissä ja juhlaankaan ei ole " vara" panostaa...

Vierailija
24/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää.

Vierailija
25/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haettu tai suvussa sata kertaa kierrätetty. Kun on huono sijoitus, suomenruotsalainenhan ei tuhlaa. Siihen se rikkaus perustuukin.

Vierailija
26/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinne voi pukea hiukan paremmat arkivaatteet.

Eihän se nyt nimittäin OLE niin, että on joko rönttävaatteita (tyyliin verkkarit) ja sitten silkkiset juhlamekot ja kravattipuvut - eikä muka mitään siltä väliltä.

Itse siis tälläisin lapsille " kauppavaatteet" eli hiukan paremmat, mutta sellaiset, joilla voi olla lopun päivää tarhassa ilman, että mahdollinen ruokatahra käy kututtamaan.

Sinänsä on hyvä, että lapsi oppii juhlan ja arjen eron. Mutta jos päiväkotiväki on päättänyt järjestää tuollaisen " sinnepäin" -juhlan aamulla, niin ei sinne minusta tarvitse parasta päälle tällätä.

Vierailija
27/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ottaa mallia suomenruotsalaisista, onneksi olen itse suomenruotsalainen, niin ei tartte kauas mennä apua hakemaan.

Vierailija
28/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tyttö kulkee muutenkin mekossa hoidossa. Eikä meiltä silkkimekkoja löydy. Mutta jos olisi joulujuhla aamusta, katsoisin tasan tarkkaan, että lapsilla on siistit vaatteet, mieluiten tosiaan tytöllä mekko ja pojalla jokin kauluksellinen paita (vaikka trikoinen).

Pojille on tosiaan paljon vaikeampi löytää kohtuuhintaisia juhlavampia vaatteita. Ekana jouluna oli tosi vaikea löytää pojalle siistiä jouluasua. Oli tuollon viiden kuukauden ikäinen. Sittemmin on löytynyt vähän helpommin. En harrasta pukuja pienellä pojalla. Enkä myöskään tykkää niistä kokoasuista, joissa on rusetti ommeltu johkin kymmenen senttiä kauluksen alapuolelle. Puistatuksia tulee. Kauluspaita ja kangashousut (ei farkkuja eikä collegeja kiitos). Lisänä tarvittaessa liivi. Nyt meni vähän OT, mutta silti.

Vierailija
29/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija ja vieläpä yh - mitä mä teen!!

Vierailija
30/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...oli tosi vaikea löytää pojalle siistiä jouluasua.

Vierailija
31/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee näitä Erkkejä, jotka ei aikuisena häihinkään pukua pue. Teinipoika, jolla on verkkarit aina jalassa. Tyttö, joka ei koskaan ikimaailmassa mekkoa tai hametta pue päälle, koska farkut on niin kova juttu! Mitenkäs sitten isompiin juhliin voi mennä? Jos vaikka häät, hautajaiset, ylioppilasjuhlat tai 70-vuotis synttärit sattuu olemaan?

Opettakaa lapsille tilannepukeutumista ja ottakaa mallia mieluummin etelä-eurooppalaista kuin suomenruotsalaisilta. Äitit ja isät myös!

Vierailija
32/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on myös välimuotoja olemassa. Olen ehdottomasti samaa mieltä!

Vierailija:

Opettakaa lapsille tilannepukeutumista ja ottakaa mallia mieluummin etelä-eurooppalaista kuin suomenruotsalaisilta. Äitit ja isät myös!

Vierailija
33/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille on vaikka mitä rimpsumekkoa. Meillä on tänään illalla päiväkodin joulujuhla ja pojalle (3v) laitan farkut ja paitapuseron ja juhlakengät. Isänsä pukeutuu samoin ja farkuissa lähtee äitikin!

Vierailija
34/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa nyt mielummin mallia siitä mitä itse pidätte tärkeänä, eikä mistään ulkomailta. Vähän itsekunnioitusta, please!!!

Toivottavasti kukaan tämän ketjun kiivastelijoista ei sitten juhlissa tuijota ja hihittele, kun jollain ei ole ihan etiketin mukaista jouluasua päiväkodin joulujuhlassa.

Vierailija
35/35 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupeis erikseen vaihtamaan niitä pois juhlan jälkeen, mutta en missään collegeissäkaan laittais. Tytölle joku mekko, jota voi huoletta pitää myös päiväkodissa. Meillä ainakin tytöllä aina ollu vaikka kuinka paljon mekkoja, joten juhlavammankin voi laittaa ihan päiväkotiin, eikä leikkejä haitannut. Pojalle jotkut kangashousut ja kauluspaita. Meidän 4v poika ei millään laittaisi mitään juhlavaatteita päällensä, joten hänelle annettu sen verran periksi, että joihinkin juhliin voinut laittaa ihan trikoisen kauluspaidan. Tyttö taas on aina halunnut olla prinsessa ja hänellä ollut joskus jopa liian hienoja rimpsuja päiväkodin juhlissa, mutta olen antanut laittaa, koska on niitä tykännyt pitää.

Jos juhlat hoitopäivän jälkeen, ottaisin ehkä varmuuden vuoksi vaihtopaidan vasta jälkikäteen laitettavaksi. Housut voisivat olla valmiiksi päällä, mutta varuilta puhtaat kuitenkin mukana.