Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska lapsista tuli näin meluisia?

Vierailija
15.07.2023 |

Omien lasteni pikkulapsiajoista on 10-15 vuotta. He olivat tavallisia, vilkkaita lapsia, samoin olivat heidän kaverinsa, joita oli paljon.

Nyt meidän naapuriin muutti lapsiperhe, jossa lapset iästä riippumatta (1-10), pitävät jatkuvaa huutoa, mölinää, ulvomista, kitisemistä, lallattelua, ulinaa, karjahtelua. Tämä on yksi esimerkki. Olen jutellut myös opettajakavereiden kanssa, jotka sanovat samaa. Lapset mölisevät tauotta koko ajan. Jos ei ole seuraa, mölyävät yksin.

Mitä on tapahtunut?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Alakoululaisetkin pitävät nykyään omituista kovaa ölinää yksinkin puuhastellessaan. Kun käsken olla hiljaa, koska häiritsevät muita, he tuijottavat vain suu auki. Ölinä jatkuu hetken päästä. Välitunnille päästessä huuto voimistuu käytävässä, koska pitää huutaa toisten päälle, että oma ääni on voinakkain.

Vierailija
42/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hetki sitten naapurin tyttö kiljui täyttä kurkkua, että oletko naapurini?

Pitkä kestoista kiljuntaa ei todellakaan jaksa kuunnella. Noista kiljumisistakin niin joku voi luulla, että jokin hätä on.

Täälläkin kuunneltu tätä kaksi pv nyt putkeen, yöllä sentään saa nukkua. Naapurustoon, ei siis edes ihan viereen, muutti kolmilapsinen perhe (kaikki lapset tyttöjä) ja on näköjään tapana pitää kirkumiskisoja.  Siis selvästi yksi aloittaa, ja ne kaksi uuta yrittää voittaa sen vanhimman. Ihan ekana koottiin trampoliini pihaan.

Heidän seinänaapureina kaksi vanhempaa pariskuntaa, yli 40 vuotta asuneet täällä, sääliksi käy. Yksi rouva jo muutti naapurien kakaroiden takia, särkivät paikkoja, ja huusivat aamusta iltaan, ja illalla paljussa sitten vanhemmat mölisivät umpikännissä ja läpi yön. Ja tämä viimeisin akateeminen perhe.

Toi on sitä kurittoman tulevaisuuden tuotosta.

Mä tästä lehden festareille niin mun ei tarvitse kuunnella kirkumista, jos taas se alkaa huutaa täyttä kurkkua.

Hassua kyllä, itse olen törmännyt siihen, että konserteissa nuorempi kävijäpolvi (n. 20 v) huutaa myös suoraa huutoa. Ja kuvaa tietysti konserttia jatkuvasti TikTokiin, samalla huutaen laulun mukana tai muuten vaan huutaen. Mikä pointti on mennä konserttiin kuuntelemaan omaa huutoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ovat huutaneet, kiljuneet ja mekastaneet maailman sivun. Vanhemmiten ihminen vain kestää mekastamista entistä huonommin.

Vierailija
44/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä lapsia kasvatettiin olematta mölisemästä. Puutuin heti meteliin.

Lapset on kasvatettu siten että eivät kilju tai huuda.

En itse kestä meluavia lapsia. Siskolla on aina hirveä huuto ja meteli. Saan siellä aina päänsärkyä

Vierailija
45/45 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hetki sitten naapurin tyttö kiljui täyttä kurkkua, että oletko naapurini?

Pitkä kestoista kiljuntaa ei todellakaan jaksa kuunnella. Noista kiljumisistakin niin joku voi luulla, että jokin hätä on.

Täälläkin kuunneltu tätä kaksi pv nyt putkeen, yöllä sentään saa nukkua. Naapurustoon, ei siis edes ihan viereen, muutti kolmilapsinen perhe (kaikki lapset tyttöjä) ja on näköjään tapana pitää kirkumiskisoja.  Siis selvästi yksi aloittaa, ja ne kaksi uuta yrittää voittaa sen vanhimman. Ihan ekana koottiin trampoliini pihaan.

Heidän seinänaapureina kaksi vanhempaa pariskuntaa, yli 40 vuotta asuneet täällä, sääliksi käy. Yksi rouva jo muutti naapurien kakaroiden takia, särkivät paikkoja, ja huusivat aamusta iltaan, ja illalla paljussa sitten vanhemmat mölisivät umpikännissä ja läpi yön. Ja tämä viimeisin akateeminen perhe.

Toi on sitä kurittoman tulevaisuuden tuotosta.

Mä tästä lehden festareille niin mun ei tarvitse kuunnella kirkumista, jos taas se alkaa huutaa täyttä kurkkua.

Hassua kyllä, itse olen törmännyt siihen, että konserteissa nuorempi kävijäpolvi (n. 20 v) huutaa myös suoraa huutoa. Ja kuvaa tietysti konserttia jatkuvasti TikTokiin, samalla huutaen laulun mukana tai muuten vaan huutaen. Mikä pointti on mennä konserttiin kuuntelemaan omaa huutoa?

Jos puhut huutamisesta etkä kirkumisesta niin se kuuluu yhteisöllisyyteen. Onhan festareilla välillä skabojakin kuten mulla festareilla, että kummat huutaa kovemmin miehet vai naiset. Kirkuminen on sitten se mikä menee jo liian korkealle ja koettelee kuuloa.

Huudetaanhan myös massiivisissa urheilutapahtumissakin, kuten jalkapallossa, joten ihan selvää tunnelman nostamista se on.

Ankeetahan tapahtumissahan olisi, jos meininki olisi kuin tuppisuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän