Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska lapsista tuli näin meluisia?

Vierailija
15.07.2023 |

Omien lasteni pikkulapsiajoista on 10-15 vuotta. He olivat tavallisia, vilkkaita lapsia, samoin olivat heidän kaverinsa, joita oli paljon.

Nyt meidän naapuriin muutti lapsiperhe, jossa lapset iästä riippumatta (1-10), pitävät jatkuvaa huutoa, mölinää, ulvomista, kitisemistä, lallattelua, ulinaa, karjahtelua. Tämä on yksi esimerkki. Olen jutellut myös opettajakavereiden kanssa, jotka sanovat samaa. Lapset mölisevät tauotta koko ajan. Jos ei ole seuraa, mölyävät yksin.

Mitä on tapahtunut?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tästä nyt vielä puuttuisi jos lapsetkin olisi jotain hiljaisia nyhveröitä. Lasten kuuluu olla meluisia.

Kauhunaapuri.

Vierailija
22/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa ei enää tarvi olla hiljaa. Vassarit halusi näin, koska mölyapinoilta ei saa vaatia minkäänlaista itsehillintää. Koska eivät siihen kykene.

Sallimalla möly viedään huomio pois siitä seikasta, ettei äly, itsekuri ja hyvät tavoitteet enää merkitse mitään. Halutaan sodan ja kaaoksen normalisointia.Tyhmyys on pahuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuutta ja äänettömässä olotilassa olemista / puuhastelua voisi ruveta opettamaan ihan kouluaineena.

Ennen kirjasto oli tuota varten. Nyt alettiin pitämään kovaäänistä kirjallisuuspiiriä ja pianokonserttia kirjastossa. Siis aikuiset kulttuuri-ihmiset aloitti, luulleen että sen voi valita. Sitten alkoi lapsetkin huutaa.

Myös hiljaisessa lukusalissa supatus, vaihto-opiskelijoista lähtien.

Pulpetit kouluihin takaisin. Järjestys alkuun. Paitsi pirunsikiöt heittelisi jo pulpettejakin.

Vierailija
24/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hetki sitten naapurin tyttö kiljui täyttä kurkkua, että oletko naapurini?

Pitkä kestoista kiljuntaa ei todellakaan jaksa kuunnella. Noista kiljumisistakin niin joku voi luulla, että jokin hätä on.

Täälläkin kuunneltu tätä kaksi pv nyt putkeen, yöllä sentään saa nukkua. Naapurustoon, ei siis edes ihan viereen, muutti kolmilapsinen perhe (kaikki lapset tyttöjä) ja on näköjään tapana pitää kirkumiskisoja.  Siis selvästi yksi aloittaa, ja ne kaksi uuta yrittää voittaa sen vanhimman. Ihan ekana koottiin trampoliini pihaan.

Heidän seinänaapureina kaksi vanhempaa pariskuntaa, yli 40 vuotta asuneet täällä, sääliksi käy. Yksi rouva jo muutti naapurien kakaroiden takia, särkivät paikkoja, ja huusivat aamusta iltaan, ja illalla paljussa sitten vanhemmat mölisivät umpikännissä ja läpi yön. Ja tämä viimeisin akateeminen perhe.

Toi on sitä kurittoman tulevaisuuden tuotosta.

Mä tästä lehden festareille niin mun ei tarvitse kuunnella kirkumista, jos taas se alkaa huutaa täyttä kurkkua.

Niinpä. Mä jouduin käymään aika "kipakan keskustelun" tuon paljuperheen isän kanssa, kun otti seuraavaksi lastensa huvittelukeitaaksi meidän  etupihan edustan, ja siihen alettiin rahdata pelivarusteita ja maalit jne. lisäksi pyörärallia ympäri juuri meidän ikkunoiden edessä, järkyttävien äänien kera, huutoa ja poikafalsettia. 

Kilahdinkin oikein kunnolla ja karjuin kuinka teidän takia jo iäkäs ja sairas rouva joutui lähtemään, mutta ihan ilmoitusluontoisena asian kerron, että ME EI MUUTETA `MINNEKÄÄÄÄN!!! Sen jälkeen hiljeni tienoo :D

Nyt on välit poikki, mutta rauha maassa. Todellisesta typeryydestä kertoo tuon "herrasmiehen" kommentti "Voithan sinäkin tulla meidän oven eteen touhuamaan". Just joo. Aikuinen mies, ja kaikki tämä lastensa läsnä ollessa.

Vierailija
25/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole sinä hiljaa!

Venäjän trolli yrittää saada suomalaiset riitelemään keskenään ja tappamaan oman kansansa sukupuuttoon?

Vierailija
26/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat aina metelöineet, huutaneet ja lällätelleet.

Vanha viisaus kertoo, että jos lapset ovat hiljaa, tekevät he jotain kiellettyä.

Vierailija
27/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha viisaus kertoo, että jos lapset ovat hiljaa, tekevät he jotain kiellettyä.

Nykyään desibelit ovat kovemmat. Ja lapset huutavat enemmän ja joka paikassa. Ennen osattiin olla hiljaa silloin kun piti olla hiljaa (tai ainakin uskottiin kun aikuinen tuli sanomaan asiasta, nykyään ei aikuisen sana paina).

Vierailija
28/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hetki sitten naapurin tyttö kiljui täyttä kurkkua, että oletko naapurini?

Pitkä kestoista kiljuntaa ei todellakaan jaksa kuunnella. Noista kiljumisistakin niin joku voi luulla, että jokin hätä on.

Täälläkin kuunneltu tätä kaksi pv nyt putkeen, yöllä sentään saa nukkua. Naapurustoon, ei siis edes ihan viereen, muutti kolmilapsinen perhe (kaikki lapset tyttöjä) ja on näköjään tapana pitää kirkumiskisoja.  Siis selvästi yksi aloittaa, ja ne kaksi uuta yrittää voittaa sen vanhimman. Ihan ekana koottiin trampoliini pihaan.

Heidän seinänaapureina kaksi vanhempaa pariskuntaa, yli 40 vuotta asuneet täällä, sääliksi käy. Yksi rouva jo muutti naapurien kakaroiden takia, särkivät paikkoja, ja huusivat aamusta iltaan, ja illalla paljussa sitten vanhemmat mölisivät umpikännissä ja läpi yön. Ja tämä viimeisin akateeminen perhe.

Toi on sitä kurittoman tulevaisuuden tuotosta.

Mä tästä lehden festareille niin mun ei tarvitse kuunnella kirkumista, jos taas se alkaa huutaa täyttä kurkkua.

Niinpä. Mä jouduin käymään aika "kipakan keskustelun" tuon paljuperheen isän kanssa, kun otti seuraavaksi lastensa huvittelukeitaaksi meidän  etupihan edustan, ja siihen alettiin rahdata pelivarusteita ja maalit jne. lisäksi pyörärallia ympäri juuri meidän ikkunoiden edessä, järkyttävien äänien kera, huutoa ja poikafalsettia. 

Kilahdinkin oikein kunnolla ja karjuin kuinka teidän takia jo iäkäs ja sairas rouva joutui lähtemään, mutta ihan ilmoitusluontoisena asian kerron, että ME EI MUUTETA `MINNEKÄÄÄÄN!!! Sen jälkeen hiljeni tienoo :D

Nyt on välit poikki, mutta rauha maassa. Todellisesta typeryydestä kertoo tuon "herrasmiehen" kommentti "Voithan sinäkin tulla meidän oven eteen touhuamaan". Just joo. Aikuinen mies, ja kaikki tämä lastensa läsnä ollessa.

No huhhuh. Lapsiperhe käytti taloyhtiö yhteisiä alueita, ja sinä vedit kilarit kun tulivat liian lähelle sinun pihaasi. Missä lapset saavat liikkua ja harjoitella pyöräilyä jos ei omassa pihapiirissä.

Meillä oli yksi naapuri, joka valitti kun keinujen alle laitettua hiekkaa kulkeutui lasten kengissä nurmikolle ja keinun vieressä olevalle asvaltillekin.

Siitäkin tämä sama naapuri veti kilarit kun lapset piirsivät asvaltin reunaan katuliiduilla autotien pikkuautoille. Se oli hänen mielestään sotkemista.

Vierailija
29/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään nykylapset roikkuvat jatkuvasti vanhemmissaan ja pitävät meteliä aikuisten päälle. Omassa lapsuudessani lapset lähetettiin leikkimään aikuisten kahvipöydästä, mutta nykyään he jäävät siihen roikkumaan vanhempiinsa, puhumaan päälle ja rääppimään lisää pullaa toisten lautasilta.

En voi käsittää.

Vierailija
30/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureilla on lapsenlapset kylässä ja ihan hirveä meteli ja huuto. Minun muutoin hiljainen koira on reagoinut tuohon meteliin pari kertaa haukkumalla. 

Vierailija
31/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa lasten suosikit huutavat. Sieltä lapset varmaan oppivat, kun vanhemmat eivät enää kasvata lapsiaan, vaan antavat puhelinten tehdä sen tehtävän.

Vierailija
32/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat turtuneet omien lasten meluun, se on normitilanne. Kun lapset kasvavat ja koti hiljenee, niin sitä sitten ihmettelee muiden melua.

Vierailija
33/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään nykylapset roikkuvat jatkuvasti vanhemmissaan ja pitävät meteliä aikuisten päälle. Omassa lapsuudessani lapset lähetettiin leikkimään aikuisten kahvipöydästä, mutta nykyään he jäävät siihen roikkumaan vanhempiinsa, puhumaan päälle ja rääppimään lisää pullaa toisten lautasilta.

En voi käsittää.

Minusta oli ihanaa, kun sai lähteä leikkimään omia leikkejään aikuisten jäädessä puhumaan niitä aikuisten juttuja, joista ei edes paljoa ymmärtänyt. Minun lapsen maailmani oli minun, eivät siihen aikuiset sotkeutuneet - muuta kuin joskus kysymällä ihaillen ehkä mikä leikki oli menossa. Ihana, turvallinen 70-80 -luku.

Vierailija
34/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapureilla on lapsenlapset kylässä ja ihan hirveä meteli ja huuto. Minun muutoin hiljainen koira on reagoinut tuohon meteliin pari kertaa haukkumalla. 

Eläimetkin kärsivät 😞

Vierailija
35/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään desibelit ovat kovemmat. Ja lapset huutavat enemmän ja joka paikassa. Ennen osattiin olla hiljaa silloin kun piti olla hiljaa (tai ainakin uskottiin kun aikuinen tuli sanomaan asiasta, nykyään ei aikuisen sana paina).

En minä kyllä mitenkään hiljaa ja sivistyneesti leikkinyt joskus 70-luvulla. Paljon leikittiin ulkona ja kyllä meistä ääntä lähti 😄

Vierailija
36/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä mitenkään hiljaa ja sivistyneesti leikkinyt joskus 70-luvulla. Paljon leikittiin ulkona ja kyllä meistä ääntä lähti 😄

En minäkään, mutta ulkona saakin mesota. Nykyään mesotaan kaikkialla ja puhutaankin huutamalla.

Vierailija
37/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuriin omakotitaloon muutti lapsiperhe ilmeisesti kerrostalosta. Juoksevat suoraan autotielle pihalta katsomatta. Pelaavat jalkapalloa tai jääkiekkoa keskellä mutkaista autotietä jossa 40km/h nopeusrajoitus ja huono näkyvyys. Olen muutaman kerran huomauttanut siitä että autotie ei ole mikään leikkipaikka. Siitä sai vain takaisin vastaväitteitä ja vittuilua. Vanhemmat katsovat ikkunasta tätä touhua eivätkä tee mitään. Homma loppunee vasta kun joku natiaisista jää auton alle. Toivon vaan etten se ole minä vaan vaikka noiden nappuloiden stressimami, joka kaahaa kuin päätön kana.

Vierailija
38/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Mulla ei ole vielä omia lapsia ja kavereidenkin lapset ovat vauvoja ja taaperoita, jos niitä edes on, mutta tein pari vuotta sitten töitä alakouluikäisten 7-9 vuotiaiden kanssa ja kiinnitin huomiota siihen, että jotkut puhuivat huutamalla. Eivät siis normaalilla puheäänellä vaan ikäänkuin huusivat kaikki perus asiat kurkku suorana, vaikka esim. itse olin siinä ihan vieressä.

Huomasin saman asuessani Saksassa 20 v sitten. Siellä puhuivat, että lapset oppivat huutamaan päiväkodissa ja koulussa, sillä muuten heitä ei kukaan kuule. Puhuivat sitten kaikkialla muuallakin huutamalla.

Opin nopeasti, että ratikkaan ei kannata mennä koulujen päättymisen aikaan. Silloin niissä oli paljon lapsia huutamassa.

Samanlaista huutoa en ole kuullut Suomessa missään.

Voihan se olla niinkin, että Suomessa on käymässä samalla tavalla. Koulut ovat muuttuneet sellaiseksi, että pitää huutaa jos haluaa tulla kuulluksi, ja se alkaa näkymään lapsissa.

Vierailija
39/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimetkin kärsivät 😞

Kyllä on tuollaisen perheen lemmikeillä kestämistä ja korvat soivat. 

Vierailija
40/45 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli 3v3kk kun meni päiväkotiin, silloin alkoi huutaa :( Välillä sanon jopa jokaisen hänen lauseen jälkeen, että älä huuda. Loma-aikoina volyymi aina alkaa laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän