Christopher Nolan on tehnyt kehutun elokuvan Oppenheimerista, pääosassa Cillian Murphy.
On saanut paljon kehuja, pitääpä katsoa.
"Elokuvan pääosissa nähdään Murphyn lisäksi muun muassa Emily Blunt, Robert Downey Jr., Matt Damon, Rami Malek, Florence Pugh, Benny Safdie, Michael Angarano, Josh Hartnett ja Kenneth Branagh."
https://muropaketti.com/elokuvat/elokuvauutiset/christopher-nolanin-opp…
Kommentit (178)
Jollakin jäi nyt levy soimaan päälle naisten syvällisyyden puuttumisesta. Reppana kuvittelee itse olevansa kovin syvällinen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo, tylsää
Oikeasti syvällinen ei kiinnosta
Eivät pysty käsittelemään
Juuri näin
Monta tuhatta ukkoa ja akkaa sitäkin paukkua rakentamassa ja projektipäällikkö vie kaikki krediitit ja rispektit.
"Naiset eivät voi ymmärtää näin syvällistä elokuvaa".
Juurikin näin, onhan se äärettömän syvällistä ajatella että sota=paha ja että pommeilla voi tehdä tuhoa. Onneksi meille on sentään tarjolla pinnallista hömppää Barbie-leffan muodossa, joka keskittyy eksistentaaliseen kriisiin.
Todennäköisesti vuoden parhaita elokuvia ja oscar veikkauksissa korkealla.
Hyvä aihe tehdä elokuva ja ajankohtainen monellakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Monta tuhatta ukkoa ja akkaa sitäkin paukkua rakentamassa ja projektipäällikkö vie kaikki krediitit ja rispektit.
Naiset ei osannut
Naiset eivät voi ymmärtää näin syvällistä elokuvaa
Juurikin näin
Jokohan toi pelleohjaaja on oppinut miten puhetta äänitetään, että kuuluu muutakin kuin muminaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan toi pelleohjaaja on oppinut miten puhetta äänitetään, että kuuluu muutakin kuin muminaa.
Kyllä mä batmaneista sain ihan hyvin selvää.
Oli vasemmistolainen, häneen ei luotettu.
Mä olen lukenut tästä nyt ensi-iltojen kriitikoiden Twitter-kommentteja ja olen aika innostunut. Kyseessä on ilmeisesti hyvin älykäs psykologinen trilleri, ja elokuvaa ja Cillian Murphyn roolisuoritusta ylistetään mestarillisiksi.
Ja tämä ei siis ole mihinkään suuntaan kantaa ottava elokuva ilmeisesti, ei siis "Amerikka, jee, ydinase jee", mutta ei myöskään saarnaava "Amerikka paha, Oppenheimer paha, ydinase paha". Se on henkilökuva Oppenheimerista ja hänen elämästään. Olen itse lukenut kirjan johon tuo elokuva perustuu (American Prometheus) ja kyseessä on yllättävän mielenkiintoinen ja monipuolinen henkilö. Ei sankari eikä pahis, vaan kuten useimmat ihmiset, täynnä harmaan sävyjä, teki vääriä ja oikeita ratkaisuja.
Yhyy tein pommin ja sitä käytettiin ihmisten tappamiseen, nyt olen masentunut!!!!
Vierailija kirjoitti:
Oli vasemmistolainen, häneen ei luotettu.
Ei hän ollut vasemmistolainen, mutta hänellä oli kytköksiä vasemmistolaisiin henkilöihin, mm. hänen rakastajattarensa Jean Tatlock oli. Ja häntä sitten syytettiin näistä asioista. Hiljattain juuri Yhdysvallat myöntänyt, että Oppenheimer tuomittiin väärin, kun häneltä otettiin pois turvaluokitukset, ja hänet on todettu syyttömäksi niihin perusteisiin.
Kriminaali Oppenheimer.