Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet sitä mieltä, että on hyväksyttävämpää elää yhteiskunnan tuilla kuin ottaa vastaan mitä tahansa työtä?

Vierailija
14.07.2023 |

Ja miten ajattelet, että tällainen ajatusmalli olisi yhteiskunnallisesti jotenkin kestävällä pohjalla?

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edelleenkään mitään esimerkkejä mistään töistä, jotka vaan otetaan vastaan.

Pelkkää työttömien morkkausta.

Olen töissä puhelinasiakaspalvelussa. Työpaikan sain soittamalla hakemuksessa ilmoitettuun numeroon ja jo puhelun aikana otin työn vastaan. 

Eli kaikki kynnelle kykenevät vaan soittamaan ja vastaanottamaan työtä puhelinaspasta?

Ei kuulosta yhtään realistiselta.

Pyysit ESIMERKKEJÄ, et listaa kaikista mahdollisista töistä, joita voi hakea ja vastaanotta. Tuo oli yksi ESIMERKKI, ei kukaan voi olla niin vajaa, että kuvittelee yhden ESIMERKIN olevan kaikille tarjolla. 

Vierailija
142/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edelleenkään mitään esimerkkejä mistään töistä, jotka vaan otetaan vastaan.

Olen töissä puhelinasiakaspalvelussa. Työpaikan sain soittamalla hakemuksessa ilmoitettuun numeroon ja jo puhelun aikana otin työn vastaan. 

Eli kaikki kynnelle kykenevät vaan soittamaan ja vastaanottamaan työtä puhelinaspasta?

Ymmärrän hyvin, miksi sinulla ei ole töitä. Eipä sitä kukaan halua palkata ihmistä, joka tulkitseee asiat tahallaan päin persettä. 

Minulla on töitä vaikka kuinka paljon. Ymmärrän silti hyvin työttömien realiteetit, toisin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että olen juuri lukenut tunnelukoista, ja aika moni näistä elämäntapatyöttömistä kuulostaa kärsivän oikeutuksen tunnelukosta. Minulla on oikeus pistää omat tarpeeni muiden edelle, koska. Minulla on oikeus odottaa, että muut raatavat tylsässä työssä pienellä palkalla jotta minun ei tarvitse. Heijastuukohan muuhunkin elämään ja ihmissuhteisiin?

Totta kai jokaisella on oikeus pistää omat tarpeensa etusijalle. Riippumatta siitä onko työtön vai ei. Ei elämässä pärjää, jos aina pistää muut itsensä edelle. 

Ei kyse ole siitä, että pitäisi pistää muiden tarpeet etusijalle. Mutta pitäisi pystyä näkemään ne tasa-arvoisina. Silloin on vaikea perustella näkemystä, että muiden pitää tehdä niska limassa töitä koska Juuri Sinua ei huvita. Ei sitä veronmaksajaa jonka siivellä sinä elät huvita käydä siellä p*skaduunissa yhtään sen enempää kuin sinuakaan.

Ja työkyvyttömyys on eri asia kuin elämäntapatyöttömyys, jos joku nyt siitä tulee vääntämään.

Vierailija
144/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin älyvapaa aloitus taas. Moni menisi töihin jos niitä paikkoja olisi. Aina yhteiskunnassa on muutamia jotka ei halua tehdä töitä. Tunnen nuoria jotka tosiaan on lähettänyt satoja hakemuksia mutta eivät saa edes haastattelukutsua. Onneksi sentään vuokrafirmojen kautta ovat joitain duuneja saaneet.

Vierailija
145/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tahallasi antaa itsestäsi noin typerän kuvan? Sinä pyysit esimerkkiä. Sinä sait esimerkin. Ja siltikin jankkaat kuin 3-vuotias. 

Vierailija
146/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysit ESIMERKKEJÄ, et listaa kaikista mahdollisista töistä, joita voi hakea ja vastaanotta. Tuo oli yksi ESIMERKKI, ei kukaan voi olla niin vajaa, että kuvittelee yhden ESIMERKIN olevan kaikille tarjolla. 

On aika harvinaista, että mitään työtä tarjotaan suoraan puhelimessa.

Mutta täällä onkin työttömien morkkaajien kokoontumisajot, joten eipä yllätä keskustelun sävy yhtään.

Onneksi en maksa veroja Suomeen tuollaisten lahopäiden takia.

Vierailija
147/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yhteiskunnan velvollisuus on järjestää jokaiselle koulutustaan vastaavaa työtä. Ei ole hirveästi järkeä, jos diplomi-insinööri työskentelee mäkkärissä.

Miten niin yhteiskunnan velvollisuus. On jokaisen oma velvollisuus kouluttautua ja etsiä työtä. Emme elä missää suunnitelmataloudessa.

Aika ulapalla olet, jos luulet, että työpaikka tulee saaduksi sillä, että kouluttautuu ja etsii työtä :D

Olen eri mutta minä olen ainakin onnistunut saamaan töitä sillä tavalla, että olen hankkinut koulutuksen ja etsinyt töitä. Eiköhän ne ole ihan perusasioita, jos haluaa töihin. Jos ei sisukkaasta etsimisestä huolimatta kuitenkaan löydy, pitää miettiä uudelleen joko alan valintaa tai asuinpaikkaa, tai ehkä jopa molempia. 

Väärin. Sinä olet onnistunut saamaan töitä vasta, kun joku on halunnut sinut palkata. Pelkällä koulutuksella ja etsimisellä ei vielä työsopimusta allekirjoiteta. 

Vierailija
148/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. rajat kiinni kokonaan, niin jää rahhaa omien ylläpitoon rutkasti. 

Vierailija
149/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta täällä onkin työttömien morkkaajien kokoontumisajot, joten eipä yllätä keskustelun sävy yhtään.

No ihmekös tuo, että sinua morkataan, kun aina löytyy joku tekosyy jonka varjolla voi jankata vastaan, vaikka et pyynnössäsi määritellyt mitenkään, millaista työtä haluat saada esimerkiksi. Kaipa tuo trollaminen sitten tuottaa sinulle suurtakin iloa. 

Vierailija
150/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että olen juuri lukenut tunnelukoista, ja aika moni näistä elämäntapatyöttömistä kuulostaa kärsivän oikeutuksen tunnelukosta. Minulla on oikeus pistää omat tarpeeni muiden edelle, koska. Minulla on oikeus odottaa, että muut raatavat tylsässä työssä pienellä palkalla jotta minun ei tarvitse. Heijastuukohan muuhunkin elämään ja ihmissuhteisiin?

Totta kai jokaisella on oikeus pistää omat tarpeensa etusijalle. Riippumatta siitä onko työtön vai ei. Ei elämässä pärjää, jos aina pistää muut itsensä edelle. 

Ei kyse ole siitä, että pitäisi pistää muiden tarpeet etusijalle. Mutta pitäisi pystyä näkemään ne tasa-arvoisina. Silloin on vaikea perustella näkemystä, että muiden pitää tehdä niska limassa töitä koska Juuri Sinua ei huvita. Ei sitä veronmaksajaa jonka siivellä sinä elät huvita käydä siellä p*skaduunissa yhtään sen enempää kuin sinuakaan.

Ja työkyvyttömyys on eri asia kuin elämäntapatyöttömyys, jos joku nyt siitä tulee vääntämään.

Sun kannattaa esin itse noudattaa neuvojasi ja tulla vasta sitten lässyttämään muille. Tuohan ei ole millään tavalla tasa-arvoista puhetta, että a) oletat ihmisen olevan työtön, b) oletat työttömän olevan laiska. 

Vierailija
151/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinpä. rajat kiinni kokonaan, niin jää rahhaa omien ylläpitoon rutkasti. 

Maahanmuutto on lähes aina nettopositiivista.

Vierailija
152/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että suurin osa työttömistä on kouluttautumattomia. Osalle jopa kirveen käsittely osoittautuu mahdottomaksi.

Vierailija
153/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tuon tiedän. Ei tarvi pilkkua nussia.

Ei ole kukaan mitään nussinut. Ei tarvitse normaalista keskustelusta suuttua. 

Miten niin suuttua? En ole suuttunut. :D

Vierailija
154/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle ei kelpaa myös harvinen tapa saada töitä? Miksi haluat käydä vaikeat hakemusprosesssit läpi? Uhriutuaksesi? 

Vierailija
155/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tuon tiedän. Ei tarvi pilkkua nussia.

Ei ole kukaan mitään nussinut. Ei tarvitse normaalista keskustelusta suuttua. 

Miten niin suuttua? En ole suuttunut. :D

No mitä tuo itkeminen sitten oli? 

Vierailija
156/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että suurin osa työttömistä on kouluttautumattomia. Osalle jopa kirveen käsittely osoittautuu mahdottomaksi.

Mistä lähteestä tuo "tieto" on peräisin? 

Vierailija
157/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, miksi sinulla ei ole töitä. Eipä sitä kukaan halua palkata ihmistä, joka tulkitseee asiat tahallaan päin persettä. 

Minulla on töitä vaikka kuinka paljon. Ymmärrän silti hyvin työttömien realiteetit, toisin kuin sinä.

Mistä päättelit, että minä työttömänä en ymmärtäisi työttömien realiteetteja? :D

t. lainaamasi

Vierailija
158/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapatyötön on käytännössä aina nepsy- tai mt-ongelmainen, joka ei ole saanut ongelmiinsa hoitoa eikä niitä itse edes kunnolla tunnista mutta sivusta näkee heti, jos yhtään näitä ilmiöitä tuntee. Nää tyypi kuvittelee, että itse valitsi työttömyyden ja reteesti haistattaa p:t maailmalle, jotta ei tarttis ajatella, että itsessä on jotain vikaa. 

Vierailija
159/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä tuo itkeminen sitten oli? 

Mikä itkeminen? Normaalisti tässä keskustelen.

Vierailija
160/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut töitä ihan vain sillä, että minulle tarjottu työpaikkaa. En silti ikinä ottaisi vastaan mitä tahansa työtä ja olen sitä mieltä ettei kenenkään muunkaan pitäisi niin tehdä. Ei pidä ruokkia ajatusta, että työttömyys oikeuttaa kohtelemaan ihmistä kuin roskaa eikä työllä ole mitään arvoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan