Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?
Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.
Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.
Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?
Kommentit (5746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelmia näyttää olevan mahdotonta korjata kun tietyistä asioista ei saa edes keskustella.
Kyllä saa keskustella mutta erään puolueen edustajien osalta on hankala tulkita mitä he oikeasti tarkoittavat muita ihmisiä solvaavilla teksteillään. Jos ongrlma on huivi/uskonto/ihonväri niin luulisi olevan rohkeutta sanoa se ääneen ilman ouyoja vihjailuja.
Sehän on sanottu suoraan, että naisia alistavat käytännöt, kuten huivit ja kaavut, eivät ole ok. Tästähän on koko läntinen maailma samaa mieltä. Iranin huiveja protestoivat nuoret naiset saivat koko läntisen maailman tuen.
Joten haluatko nyt ihan oikeasti sanoa, että vasemmiston mielestä naisten alistaminen on ihan ok?
Jos suomalainen mies pukisi vaimonsa kaapuun ja ympärileikkauttaisi tyttärensä ja möisi hänet 13-vuotiaana jollekin iäkkäälle lähisukulaiselleen vaimoksi, se olisi kauhea ihmisoikeusrikos, mutta kun somali tekee saman, se on kulttuurista rikkautta, josta pitää iloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sinä olet vasuri. Ihmiset muuttuu, ei noin vanhoilla kirjoituksilla pidä olla enää mitään väliä, varsinkin kun on pahoitellut niitä. Jos tämä hallitus tähän kaadetaan, Suomi ei ole enää demokratia.
Se nimenomaan on demokratiaa jos hallitus kaatuu eduskunnan luottamuksen puutteeseen. Opposition tehtävä on nimenomaan kyseenalaistaa hallituksen tekemiset ja asettaa ne kriittisen tarkastelun alle.
Toki näin on. Mutta tässä tilanteessa Suomen hallituksen kaataminen trollien, somen ja suomalaisen vihervasemmistomedian avulla on Pjutinin informaatiosodan operaatio jolla hän näyttää venäjän kansalle että demokratia on heikko ja tsaari on vahva.
Hallituksen kaataminen johtaa Suomessa sisäpoliittiseen kriisiin ja valtiovallan toimintakyvyttömyyteen. Tärkeiden asioiden kuten valtion budjetin ja sitä myötä valtion hallinnon ja valtion palveluiden toiminta vaarantuu.
rasisteja siis pitää sietää koska Venäjä.
Jääkö kukaan oikeasti kaipaamaan Riikka Purraa?
Vierailija kirjoitti:
Elina "Lepomäki" Valtonen syrjii ja leimaa kansanryhmää "sossupummit" missä nollatoleranssi nyt?
Valtosen mielestä moni suomalainen on sossupummi!
Kummasti häntä vaan tuetaan täällä ja jätetään rauhaan.
Ministeri Elina Valtosen halventavat tekstit
Aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt Valtosen Ellun, ulkoministeri KOK, sanankäyttö. Nainen on käyttänyt rahallista tukea tarvitsevista ihmisistä nimitystä SOSIAALIPUMMI.
Valtosen ratkaisu sosiaaliturvan ongelmiin on yksioikoinen ja varsin raaka: "lopetetaan niiden (tukien) jakaminen".
Valtosen mielestä kuitenkin "maahanmuutto on vastaus huoltosuhteemme parantamiselle", joten sossupummi -nimittelyä ei pidetty pahana.
IL: Elina Valtosen vanhoista sanomisista nousi kohu Näin hän kommentoi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/579e4775-f520-4dd0-98f0-372f9b125…
"Ulkoministeri Elina Valtonen (kok) kiistää, että olisi käyttänyt sanaa sosiaalipummi, kun hän vastasi sosiaaliturvaan liittyvään kysymykseen Hommafoorumin sivuilla."Muka "tukiryhmä" kirjoittanut hänen nimissään, koska Purra ja Junnila käyttävät samaa keppihevosta 😆
Missä on Orpon hallituksen nollatoleranssi syrjintään kun työttömiä, käyhiä ja matalatuloisia leimataan. Syrjintää kansanryhmää vastaan!
Mistään muusta ihmisryhmästä ei puhuta yhtä halventavasti kuin työttömistä, mutta kukaan ei puutu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelmia näyttää olevan mahdotonta korjata kun tietyistä asioista ei saa edes keskustella.
Kyllä saa keskustella mutta erään puolueen edustajien osalta on hankala tulkita mitä he oikeasti tarkoittavat muita ihmisiä solvaavilla teksteillään. Jos ongrlma on huivi/uskonto/ihonväri niin luulisi olevan rohkeutta sanoa se ääneen ilman ouyoja vihjailuja.
Sehän on sanottu suoraan, että naisia alistavat käytännöt, kuten huivit ja kaavut, eivät ole ok. Tästähän on koko läntinen maailma samaa mieltä. Iranin huiveja protestoivat nuoret naiset saivat koko läntisen maailman tuen.
Joten haluatko nyt ihan oikeasti sanoa, että vasemmiston mielestä naisten alistaminen on ihan ok?
Jos suomalainen mies pukisi vaimonsa kaapuun ja ympärileikkauttaisi tyttärensä ja möisi hänet 13-vuotiaana jollekin iäkkäälle lähisukulaiselleen vaimoksi, se olisi kauhea ihmisoikeusrikos, mutta kun somali tekee saman, se on kulttuurista rikkautta, josta pitää iloita.
Onneksi sinä puolustat somalilaisia teinityttöjä. Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Ja sitten kävi niin, että punaiset raahattiin keskitysleireille, ja annettiin kuolla siellä nälkään ja tauteihin, ellei ammuttu sitä ennen. Siinäkin tapauksessa yhteiskunnan hyväosaiset, papit ja muut silmäätekevät olivat osallisina.
Ja siinäpä aika monta valetta lyhyessä kirjoituksessa. Tyypillinen vasuri siis.
Luettelepa valheet tuosta. Myönnän yksinkertaistaneeni asioita hiukan, mutta pääpiirteissään tuon ajan tapahtumat menivät juuri noin. Voit käydä lukaisemassa alkajaisiksi vaikka Suomen sotasurmat -nimistä sivustoa. Siellä on kuolinsyineen pitkä lista vankileireillä kuolleista. Enkä muuten ole vasuri, muuten vaan annan arvon toisenlaisista taustoista tuleville ihmisille.
Eli argumenttisi on, että koska punakapinassa kuoli ihmisiä niin valkoiset tappoi ne leireilläkin tahallaan?
Eli vale.
Ei tuo sivusto argumenttiasi todista.
Todistaa se, ja vaikka denialisti kuinka väittäisi yötä päiväksi, niin kyllä muualtakin on tietoa saatavilla, jos sitä haluaa sisäistää.
Niillä leireillä kävi mm. niin, että ruokaa (huonoa ja niukkaa) joutui jonottamaan pitkään helteessä, ja jos jo valmiiksi aliravittu tuupertui jonoon, ruokaa, vettä, saati hoitoa ei annettu. Eikä sairastuneita hoidettu, ja kulkutaudit jylläsivät. Eli tahallistahan se silloin oli, koska kostomieliala eli ja voi hyvin.
Eivät nämä mitään uskonasioita ole, vaan historiatietoa.
Minun isoisä tappoi paljon kapinaan osallistuneita punikkeja vankileirillä teloituskunnassa. Ei hänellä ollut kostomielialaa punakaartilaisia kohtaan vaikka nämä olivat kaataneet laillisen hallituksen. Hänestä tuli myöhemmin arvostettu ja pidetty johtaja valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-persu
Sinä olet vasuri. Ihmiset muuttuu, ei noin vanhoilla kirjoituksilla pidä olla enää mitään väliä, varsinkin kun on pahoitellut niitä. Jos tämä hallitus tähän kaadetaan, Suomi ei ole enää demokratia.
Kansa valitsi edustajat. Edustajistoon kuuluu oppositio. Opposition tehtävä on mm. olla vastavoima hallitukselle, valvoa sen toimia ja arvioida ministereitä. Tähän arviointiin kuuluu myös esimerkiksi epädemokraattisten asenteiden ja ihanteiden, kuten rasismin, nostaminen tikunnokkaan. Ei kuulu eriarvoisuus ja sen edistäminen nykyaikaiseen länsimaiseen demokratiaan. Vaikka persut kuinka vinkuvat ja ulvovat, tämä on juurikin demokratiaa toiminnassa ja osoitus siitä, että asetetut varotoimenpiteet ja suojaavat prosessit toimivat kuten pitääkin.
Opposition kuuluisi haastaa asiakysymyksistä. Käydä debaattia taloudenhoidosta, terveydenhuollon järjestämistä, jne.
Nyt tuota ei tapahdu vaan huudetaan somessa jostain rumasta sanasta somessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi.
Purran tapauksessa kyllä kritiikki oli kaikkea muuta kuin asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Ja sitten kävi niin, että punaiset raahattiin keskitysleireille, ja annettiin kuolla siellä nälkään ja tauteihin, ellei ammuttu sitä ennen. Siinäkin tapauksessa yhteiskunnan hyväosaiset, papit ja muut silmäätekevät olivat osallisina.
Luettelepa valheet tuosta. Myönnän yksinkertaistaneeni asioita hiukan, mutta pääpiirteissään tuon ajan tapahtumat menivät juuri noin. Voit käydä lukaisemassa alkajaisiksi vaikka Suomen sotasurmat -nimistä sivustoa. Siellä on kuolinsyineen pitkä lista vankileireillä kuolleista. Enkä muuten ole vasuri, muuten vaan annan arvon toisenlaisista taustoista tuleville ihmisille.
Eli argumenttisi on, että koska punakapinassa kuoli ihmisiä niin valkoiset tappoi ne leireilläkin tahallaan?
Eli vale.
Todistaa se, ja vaikka denialisti kuinka väittäisi yötä päiväksi, niin kyllä muualtakin on tietoa saatavilla, jos sitä haluaa sisäistää.
Niillä leireillä kävi mm. niin, että ruokaa (huonoa ja niukkaa) joutui jonottamaan pitkään helteessä, ja jos jo valmiiksi aliravittu tuupertui jonoon, ruokaa, vettä, saati hoitoa ei annettu. Eikä sairastuneita hoidettu, ja kulkutaudit jylläsivät. Eli tahallistahan se silloin oli, koska kostomieliala eli ja voi hyvin.
Mene nyt iiĝori muualle siitä jankuttamasta soopaasi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä.
Jos tulee tai kun tulee uudet vaalit, äänestän persuja uudelleen. Ei vihervasemmistolla ole mulle mitään annettavaa. Persuilla olisi voinut olla. Olisin sen halunnut nähdä.
Samoin. Tuntuu kyllä, että tämä on ihan tahallaan tehty sekamelska jo etukäteen.
Koska Perussuomalaisia äänestivät niin monet ihmiset se oli todellinen shokki muille puolueille.
Vielä jos kaiken lisäksi nykyinen hallitus olisinkin saanut aikaan muutoksia parempaan. Tai ainakin pysäyttänyt velkaantumisen tms.
Sitä rskiä eivät uskaltaneet määrätyt puolueet ottaa niin silloin järjestettiin tämä nyt meneillään oleva kaaos ja syyttely.
Olin toiveikas vaalien jälkeen ja myös halusin nähdä miten tämä äänestystulos vaikuttaa kansan tilanteeseen.
Kuten varmaan moni muukin on pettynyt jos uusi hallitus teilataan heti alkuunsa.
Kyllä suuri täytyy olla pelko paremmasta kun noin isot koneistot on laitettu nyt käyntiin.
Ei politiikan ihan tällaistakaan pitäisi olla.
Kansa on puhunut ja sitä pitäisi kunnioittaa, otti se kuinka koville tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.
Mutta Marinin ja Saarikon kännäys on kuitenkin ok? Sekö on jotain parempaa käytöstä?
Aikuinen ihminen käy vapaa-ajallansa baarissa vs. lasten tapolla ja joukkomurhalla uhkailu? Ihanko mielestäsi ovat samaa tasoa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojen pitää voida sanoa aivan mitä tahansa mielestäni.
Äänestäjät sitten päättävät, ketkä pääsevät valtaan.
Muutenhan tämä ei olisi demokratia ollenkaan. Hänet on juuri valittu suurella äänimäärällä eduskuntaan. Kansa on puhunut, pulinat pois.
Kansanedustajia ei pidä ohjailla mistään muualta kuin kansasta käsin. Seuraavissa vaaleissa sitten taas todetaan, miten käy.
Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että tuodaan julki mitä poliitikot ovat sanoneet. Nyt kun Riikan rasistiset ja vihamieliset kirjoitukset on julkisuudessa niin ihan varmasti tuhannet ihmiset olisivat jättäneet äänestämättä häntä.
Miksi näitä ei sitten julkaista ennen vaaleja. Säästetään tarkoituksella että voidaan sitten mahdollisen hallitusvastuun aikana käyttää kohujen aiheuttamiseen.
Kyllä nämä on olleet tiedossa...Sillä on vaikutusta kirjoittaako nämä R.Purra, kansanedustaja R .Purra vai Ministeri R.Purra
Olipa hyvä video. Venäjä pyrkii tuhoamaan ensimmäisenä meidän demokratiamme ja demokratiahan tarkoittaa sitä, että kansalaiset saavat valita omat johtajansa neljän vuoden välein. Venäjä käy päivittäin informaatiosotaa Suomea vastaan ja se sota näkyy tällä hetkellä juuri tällaisina vaatimuksina, että demokraattisesti valitut kansanedustajat laitetaan vastaamaan jostain yksittäisistä sanoista, joita on sanottu joskus 15 vuotta sitten, sekä tänä hirveänä ihmisjahtina, mitä vassarit nyt kannattajineen harrastaa
Vierailija kirjoitti:
Kutsuu ihmisiä esimerkiksi apinoiksi. Tämäkö ihan asiallista yhteiskuntakritiikkiä?
Kutsuin itsekin samalla tavalla laumaa värikkäitä kakaroita kun räkivät autoni ja huusivat rasIstiksi kun kielsin heitä riehumasta pihassa ja heittämässä roskia sinne. En lapsille sanonut tuota sanaa mutta ystäville vihaisena sanoin s...nan apinat. Tällä ei ole mitään merkitystä ihonvärin kanssa mutta kyllähän täällä Helsingin ja Vantaan lähiöissä alkaa olemaan ongelmana huonokäytöksiset sopeutettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-persu
Eli vale.
Mene nyt iiĝori muualle siitä jankuttamasta soopaasi.
Edellinen kirjoittaja ei kertonut ainoatakaan valetta.
T. Historianopettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rasistit ulos hallituksesta! Ei tämä mitään ajojahtia ole jos joutuu vastuuseen oma kirjoittelusta.
Menee aika kauan ennenkuin kaikkien taustat on selvitetty viidentoista vuoden päähän : )
hallituksessa on 19 ministeriä. Ei luulisi kauan kestävän taustojen selvittely.
On ilmeisesti persuilta liikaa pyydetty että hallituksen ministerit ovat kunnon kansalaisia.
Kunnon kansalainen = älä sano ääneen mitä oikeasti ajattelet, äläkä varsinkaan sitä että vihervasemmisto on ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä käy informaatiosotaa tuhotakseen Suomen kansallisen tarinan, demokratian, hyvinvoinnin, tasa-arvon.
Suomi tekee ensimmäistä kertaa hallitusta Venäjästä vapaana suvereenina Länsi-Eurooppalaisena maana. Venäjän röykytys on kovaa. Hallitus on Venäjän informaatiosodankäynnin kohteena. Nyt on nähty poliitikkojen maalittamista, cancelointia, natsittelelua ja ties mitä kaikkea itärajan takana keksitään.
Tämänkin keskustelun viesteistä yli puolet on peräisin Pietarin trollitehtaasta.Surullista on että suomalaiset toimittajat ovat lähteneet mukaan auttamaan Venäjää ja Pjutinia Suomen hallituksen kaatamisessa ja hajaannuksen ja epäjärjestyksen luomisessa. Somessa woke-väki yrittää samaa.
Hallituksen kaataminen johtaa Suomessa sisäpoliittiseen kriisiin ja valtiovallan toimintakyvyttömyyteen. Tärkeiden asioiden kuten valtion budjetin ja sitä myötä valtion hallinnon ja valtion palveluiden toiminta vaarantuu.
Tämä. Tämä meidän on syytä painaa kaikkien mieleen ja suojella Suomen perustuslakia. Kunniottaa kaikkien ihmisten oikeuksia sekä myös SANANVAPAUTTA. Mutta EI vainota eri mieltä olevia. Ajatuksen-mielipiteen-sananvapauden kunniottaminen vahvistaa kansakuntaa ja estää venäjän toimia.
Tosin en hyväksy r a s i s t i s i a möläytyksiä, mutta sehän myös kuuluu Suomen perustuslakiin, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Se, että suomalaiset vihaavat ja vainoavat toisiaan, palvelee vain venäjää ja kiinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Rinteen/Marinin kausikaan ollut mitenkään hohdokas:
Näitä törkykirjoituksia kansanedustaja al-Taee pahoittelee: rinnasti somalit ääri-islamisteihin, pilkkasi juutalaisia ja vihjaili Egyptin presidentin hirttämisestä (yle.fi)
Kyllä, al-Taee oli SDP:n kansanedustaja.
Ja tällä kaudella: Lindtman (SDP)
Aivan. Eikä mitään julkista anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Puututko sinä myös taigalla elävien heimojen riitteihin, Kiinan Uiguurien oikeuksiin, Alaskan inuiittien ongelmiin jne.
Vai onko Somalikansa jotenkin sinun kiinnostuksen prioriteettina?
Kieltämättä suomimedia tuhosi jo uskottavuutensa joten sitä nuo ei enää joudu vaalimaan. Nyt sitten vaan tuhotaan loppukin maa niin saadaan puttesedälle kypsä hedelmä poimittavaksi.