Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi persut eivät hyväksy faktoja siitä, että huivi on monen naisen oma valinta?

Vierailija
14.07.2023 |

Ei Suomessa asuvat mus l iminaiset pakosta niitä käytä, vaan koska itse haluavat korostaa uskontoaan. Huivi on monelle voimaannuttava asia ja sen tehtävänä on suojata naista vieraiden miesten lähentelyiltä ja iskuyrityksiltä. Se on oma metoonsa,.

Kommentit (1499)

Vierailija
261/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne naiset valitsee huivin tai burkan, jos vaihtoehtona on kivitys.

Myös miehen jättäminen/eroaminen on vaihtoehto.

Vierailija
262/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se huivi pikku tyttöjenkin oma valinta, se tässä kyllä mietityttää eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivi sinänsä on vain pala kangasta jolla ei ollut mitään merkitystä silloin kun suomalaiset esiäitimme käyttivät huivia. Nykyään huivi on erittäin vahvasti islamin symboli. Huivi voi olla yksittäisellä musliminaisella oma valinta mutta käyttämällä huivia hän ilmoittaa hyväksyvänsä islamin arvot. En halua katsella huiveja Suomessa.

Vierailija
264/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lestadiolaiset? Onko vapaaehtoista ja oman tahdon mukaista, ilman mitään painostusta tai kasvatuksessa opittua? Ja jos eroavat yhteisöstä joutuvatko sen ulkopuolelle?

Ja onko noista ongelmista puhuttu Suomessa avoimesti jo pitkään? Kyllä, todellakin on. On kirjoitettu kirjoja ja lehtijuttuja, tehty tv-ohjelmia ja puhuttu noista ongelmista. Sekä tuettu esimerkiksi tuosta yhteisöstä eroamaan haluavia. Katsos kun täällä uskotaan vapauteen, tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin.

Vierailija
265/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämän jälkeen kivitys on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
266/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiopiassa, missä väestö on noin 120 milj. ja kristittyjä 40 prosenttia, naiset ja tytöt käyttävät ihan yleisesti huivia. Afrikassa on muitakin maita, joissa kristittyjen tapoihin kuuluu hunnuttaa itsensä.

Vierailija
267/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??

Ei kenenkään.

Eikös Irakissa, tai Iranissa (sama asia), ollut naisillakin vapauksia vielä 1970-luvulla?

Nykyään kaikki naiset muslimimaissa on pakotettuja käyttämään noita huiveja, tai kaapuja.

Mun isoäitini, hän pukeutui huiviin 1990-luvulle saakka, kuoli silloin. Ja oli ihan tavallinen evlut. Eikä käynyt navetassa (siihen jotkut aikaisemmat viittasivat).

No ei varmasti ole peittänyt kasvojaan, kuten muslimimiehet.

Älä viitsi valehdella.

Tuossa puhuttiin huivin käytöstä eikä kasvojen peittämisestä, hyvä lukutaidoton.

Musliminaisilla ei riitä pelkkä huivi peittämään hiuksia, vaan kasvotkin pitää peittää.

Tai sitten se koko kaapu, että ainoastaan sandaalit näkyy.

Ei pidä paikkaansa. Koraani ei vaadi peittämään kasvoja ja ylivoimainen enemmistö musliminaisista ei myöskään niin tee. Niqabin ja burkhan käyttäjät ovat vain pieni osa kaikista.

Kysy Wahhabilaisilta pitääkö naiset säkittää - ongelmanahan tässä on säkittäjät eikä ne muut:

https://islamqa.info/en/answers/21134/is-niqab-compulsory:

"Women in ihram and otherwise are obliged to cover their faces in front of non-mahram men, because the face is the center of beauty and it is the place that men look at… and Allah knows best.” (Fatawa al-Marah al-Muslimah, 1/396, 397)"

Vierailija
268/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lestadiolaiset? Onko vapaaehtoista ja oman tahdon mukaista, ilman mitään painostusta tai kasvatuksessa opittua? Ja jos eroavat yhteisöstä joutuvatko sen ulkopuolelle?

Ihan samanlaista uskonnollista väkivaltaa.

Totta, mutta lestadiolaiset sentään jättävät ulkopuoliset rauhaan eivätkä ahdistele ja raiskaa lapsia ja naisia julkisilla paikoilla siitä syystä, että nämä eivät ole lestadiolaisten mielestä pukeutuneet siveästi.

Vierailija
269/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, erota saa kun saa luvat sekä mieheltä että imaamilta :D. Mies voi lähteä omalla ilmoituksella.

Vierailija
270/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko noista ongelmista puhuttu Suomessa avoimesti jo pitkään? Kyllä, todellakin on. On kirjoitettu kirjoja ja lehtijuttuja, tehty tv-ohjelmia ja puhuttu noista ongelmista. Sekä tuettu esimerkiksi tuosta yhteisöstä eroamaan haluavia. Katsos kun täällä uskotaan vapauteen, tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin.

Siis lestadiolaisyhteisöjen ongelmista.

Näistä ongelmista mistä Purra kirjoitti ei saa näköjään edelleenkään puhua avoimesti.

Vierailija
271/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen huivi on ettei sillä tarvitse olla sellaista, koskaan.

Minä tarvin. Minulla ei ole hiuksia päässä. Minä en halua levittää aurinkorasvaa päänahkaanikin ja tehdä siten koko päälle illalla tuplaputsausta.

Olen kyllä huomannut sen, että osa katsoo kieroon. Minä elän omaa elämääni. Kieroonkatsojat eläköön omaa elämäänsä ja olkoot sekaantumatta minun asioihini.

Syksyllä ja talvella minua palelee enemmän kuin hiuksellista. Laitan alle silkkisen kyparämyssyn ja sen päälle huivin tai pipon ja kaulaliinan, koska en halua palella.

Ei minun perusairauteni ole muilta millään tavalla pois.

Vierailija
272/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on oma valinta, niin miksi sitä valintaa ei tee kukaan muihin uskontoihin kuuluva oli sitten ruotsalainen tai amerikkalainen tai mikä vain???

Vierailija
273/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??

Ei kenenkään.

Eikös Irakissa, tai Iranissa (sama asia), ollut naisillakin vapauksia vielä 1970-luvulla?

Nykyään kaikki naiset muslimimaissa on pakotettuja käyttämään noita huiveja, tai kaapuja.

Mun isoäitini, hän pukeutui huiviin 1990-luvulle saakka, kuoli silloin. Ja oli ihan tavallinen evlut. Eikä käynyt navetassa (siihen jotkut aikaisemmat viittasivat).

Älä viitsi valehdella.

Tuossa puhuttiin huivin käytöstä eikä kasvojen peittämisestä, hyvä lukutaidoton.

Musliminaisilla ei riitä pelkkä huivi peittämään hiuksia, vaan kasvotkin pitää peittää.

Ei pidä paikkaansa. Koraani ei vaadi peittämään kasvoja ja ylivoimainen enemmistö musliminaisista ei myöskään niin tee. Niqabin ja burkhan käyttäjät ovat vain pieni osa kaikista.

Kysy Wahhabilaisilta pitääkö naiset säkittää - ongelmanahan tässä on säkittäjät eikä ne muut:

"Women in ihram and otherwise are obliged to cover their faces in front of non-mahram men, because the face is the center of beauty and it is the place that men look at… and Allah knows best.” (Fatawa al-Marah al-Muslimah, 1/396, 397)"

Ei mun tarvitse kysyä, kyllä mä tiedän että heidän mielestään pitää. Wahhabistit eivät päätä sitä, mitä mieltä islam yleisesti asiasta on, he ovat vain yksi lahko.

Vierailija
274/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvin. Minulla ei ole hiuksia päässä. Minä en halua levittää aurinkorasvaa päänahkaanikin ja tehdä siten koko päälle illalla tuplaputsausta.

Olen kyllä huomannut sen, että osa katsoo kieroon. Minä elän omaa elämääni. Kieroonkatsojat eläköön omaa elämäänsä ja olkoot sekaantumatta minun asioihini.

Syksyllä ja talvella minua palelee enemmän kuin hiuksellista. Laitan alle silkkisen kyparämyssyn ja sen päälle huivin tai pipon ja kaulaliinan, koska en halua palella.

Palataan asiaan kun miehesi ja hänen perheensä hakkaa sinut huivin käyttämättömyydestä.

Vierailija
275/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieluun sattuu kun olet noin TYHMÄ.

Vierailija
276/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään.

Älä viitsi valehdella.

Ei mun tarvitse kysyä, kyllä mä tiedän että heidän mielestään pitää. Wahhabistit eivät päätä sitä, mitä mieltä islam yleisesti asiasta on, he ovat vain yksi lahko.

"Yksi lahko" joka hallitsee islamin pyhiä paikkoja ja on valtauskonto Arabian niemimaalla. Se ei ole mikään pelkkä yksi lahko.

Vierailija
277/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihmiset osaavat käyttäytyä. Nainen voi olla vaikka bikineissä kauppakeskuksessa ilman että mieslauma tulee heti "kopeloimaan" ja raiskaamaan.

Ei siihen mitään kokovartalosäkkiä tarvita suojaksi.

Eurooppalainen kulttuuri ei ole keksinyt jo käsitteeksi eräässä toisessa kulttuurissa muodostunutta "Taharrush gamaeta". Eikö tämä kerro jo aika paljon että tuolla on jopa nimi?

Onhan meillä p*llurallista lähtien kauniita käsitteitä pyrkimyksille tavata ja saada naista. Mistä se mielestäsi kertoo?

Vierailija
278/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuumuudessa varmaan todella kivaa käyttää kaapua mutta miehet kyllä t-paidoissa kulkevat. Ajatella jos naisella on vaikka sydämen kanssa ongelmia tai kilpirauhasen vajaatoiminta ja kaapua pitää käyttää.

Miksi muslimimaissa miehet kulkee pitkissä mekoissa. Koska ne ovat viileitä. Idiootti!!!!

Vierailija
279/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

persuilla on pakonomainen tarve saada sanoa mitä muut saa pukea, syödä ja ajatella

Vierailija
280/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen mielestä kaikkien pitäisi olla H&M:n sovituskopista ulostulevia klooneja. Mielellään pillifarkut ja valkoiset tennarit niin on hyvä kansalainen. 

Sinä sensijaan pukeudut mustaan kaapuun ja huiviin erottuaksesi joukosta?

Meillä töissä jokainen pakotetaan pukeutumaan naiset tummaan jakkupukuun ja miehet pukuun.

Eikä edes kysytä työntekijöiden mielipidettä.

Onko tämä laitonta ja syrjintää? Suuri suomalainen yritys, satoja työntekijöitä.

Leikit taas tyhmää.

Mutta vastataanpa nyt tähänkin.

A. Et ole syntynyt kyseisen yrityksen palvelukseen.

B. Olet kyseisen yrityksen palveluksessa vapaaehtoisesti. Sinulla on täysi vapaus irtisanoutua työstäsi.

Näin tämä eroaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme