Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun vieras menee aina jääkapille?

Vierailija
13.07.2023 |

Kyseessä siis pitkäaikainen kaveri, joka aina kylään tullessaan menee pokkana jääkaapille ja ottaa sieltä ainakin jugurttia tai muuta pientä, joskus ruokaakin jos sitä on tarjolla. Minusta vieraan ei ole asiallista ihan tuollaisia "vapauksia" kuitenkaan ottaa. Miten sanoa asiasta nätisti?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vieras menisi mun jääkapille ja vielä kehtaisi ottaa sieltä jotain ilman mun lupaa, huudahtaisin varmaan että MITÄ SÄ TEET? Minkälainen älykääpiö syö toisten ruokaa ilman lupaa?!?!

Kuulostat epätasapanoiselta.

Ei tuollaista sanaa ole suomen kielessä. Sana on TASAPAINOTON tai LABIILI.

Kuka tuossa kommentissa puhui (epä)tasapainoisesta yhtään mitään? Idari.

Vierailija
102/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on Assberger.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä lokki takaisin kotiinsa.

Vierailija
104/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat esiintyneet täällä minuna. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä. Samaistun, kun joku kirjoitti olevansa  miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä. Itsekin jännitän sosiaalisia tilanteita ihan tuttujenkin kanssa enkä oikein uskalla pitää puoliani. Mutta kaipa se on joskus opeteltava. Pelottaa vaan, että kaverit pitää minua jotenkin töykeänä ja muuttuneena.

En ala mitään kylmälaukkukikkailuja harrastamaan, ehkä kokeilen seuraavalla sanoa esim. että "se jugurtti on mulle aamuksi".

ap

No siis kaikki, jotka on tottuneet siihen, että sun yli saa kävellä ihan vapaasti ilman mitään sanomisia, suuttuvat sulle. Suuttuvat oikein tosissaan ja katkovat välit. Se kertoo siitä, että sinä et aidosti kiinnosta heitä, vaan se, että voivat hyväksikäyttää sinua.

Se pitää vaan kestää. Ne ihmiset eivät sinua arvosta, et tarvitsekaan moisten lokkien arvostusta.

Vierailija
105/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo, tällainen vastaava oli jotain kymmenen vuotta sitten täällä.

Vierailija
106/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat esiintyneet täällä minuna. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä. Samaistun, kun joku kirjoitti olevansa  miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä. Itsekin jännitän sosiaalisia tilanteita ihan tuttujenkin kanssa enkä oikein uskalla pitää puoliani. Mutta kaipa se on joskus opeteltava. Pelottaa vaan, että kaverit pitää minua jotenkin töykeänä ja muuttuneena.

En ala mitään kylmälaukkukikkailuja harrastamaan, ehkä kokeilen seuraavalla sanoa esim. että "se jugurtti on mulle aamuksi".

ap

No siis kaikki, jotka on tottuneet siihen, että sun yli saa kävellä ihan vapaasti ilman mitään sanomisia, suuttuvat sulle. Suuttuvat oikein tosissaan ja katkovat välit. Se kertoo siitä, että sinä et aidosti kiinnosta heitä, vaan se, että voivat hyväksikäyttää sinua.

Se pitää vaan kestää. Ne ihmiset eivät sinua arvosta, et tarvitsekaan moisten lokkien arvostusta.

Noin se asia on. Olen kokenut tuon. Kun yli ei voikaan enää kävellä, niin suuttuvat. Mut ei sellaisiin ole tervettä pitää yhteyksiä.

Vierailija
107/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo, tällainen vastaava oli jotain kymmenen vuotta sitten täällä.

Niin, koska tällaista ei voi tapahtua oikeasti tai monelle ihmiselle...?

Vierailija
108/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy vain muutama vieras joillekka annettu lupa käydä kaapeilla ja olen sanonut että tekee itsekkin evästä jääkaapista kun en jaksa koko ajan olla passaamassa. Joillain voi olla nälkä eri aikaankin ja jos on diabetes. 

Muilla ei tulisi mieleenkään mennä kaapeille ilman luvan kysymistä. Jos menisi niin ei ole toiste tulemista. En hyväksy edes lapselta sellaista käytöstä kun näin on käynyt. Lapset alkavat koluamaan pakastimesta ilman lupaa kaikki herkut eikä vanhempi puutu ollenkaan siihen. Vanhempien tehtävä on ohjata ja kasvattaa eikä isäntäväen. Eivät lapset saa ravintolassakaan tehdä mitä lystää. Miksi sitten niitä tuodaan kylään antaen niiden tehdä mitä lystää. 

Vierailija
109/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sinusta töykeää toisen jääkaapille käveleminen? Niinpä! Miksi sinä et suutu niille töykeille, ja miksi sillä töykeällä jääkaapille kävelijällä  ei ole syytä pelätä mitään?

Vierailija
110/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älä ota sitä jugurttia se on mun iltapala.

Se ruoka on mun huominen lounas älä koske.

Varaa pöydälle vaikka porkkanaa ja kaalta ja kun vieras lähtee jääkaapille niin huikkaa seis, pöydällä on naposteltavaa jos nälkä. Jos vieras valittaa että haluaa jotain muuta kuin porkkanaa ja kaalta niin vinkkaa siitä missä lähikauppa sijaitsee

MItä jos vieras menee jääkaapille kielloista ja vihjauksista huolimatta?

Tätä mietin itsekin. Ei kai saa käyttää fyysistä voimaakaan?

Miksi ei omassa kodissaan? Ei pahoinpitelyä vaan vaikkapa mennä seisomaan jääkaapin eteen. On sekin vaihtoehto tuolla jossain aiemmin mainittu.

Ihan siis sanattomasti vaan, jospa lokki siitä ymmärtäisi.

Vierailija
111/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa pöydälle vaikka porkkanaa ja kaalta ja kun vieras lähtee jääkaapille niin huikkaa seis, pöydällä on naposteltavaa jos nälkä. Jos vieras valittaa että haluaa jotain muuta kuin porkkanaa ja kaalta niin vinkkaa siitä missä lähikauppa sijaitsee

Miksi ei omassa kodissaan? Ei pahoinpitelyä vaan vaikkapa mennä seisomaan jääkaapin eteen. On sekin vaihtoehto tuolla jossain aiemmin mainittu.

Mutta mitä jos menee jääkaapille väkisin, siis esim. työntää minut syrjään?

Vierailija
112/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa ruokaa sille vieraalle.

Vierailija
113/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt sentään. 

Vierailija
114/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan se juoman ottaja laukusta. Ainakin tarina täsmäsi täysin. Syvimmät pahoitteluni siitä. Nykyisin olen raitis alkoholisti, mutta silloin en miettinyt kuin juomista enkä miltä muista tuntui käytökseni.

Vierailija
115/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan se juoman ottaja laukusta. Ainakin tarina täsmäsi täysin. Syvimmät pahoitteluni siitä. Nykyisin olen raitis alkoholisti, mutta silloin en miettinyt kuin juomista enkä miltä muista tuntui käytökseni.

Et saa anteeksi.

Vierailija
116/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sinusta töykeää toisen jääkaapille käveleminen? Niinpä! Miksi sinä et suutu niille töykeille, ja miksi sillä töykeällä jääkaapille kävelijällä  ei ole syytä pelätä mitään?

Ei kaikki uskalla.

Vierailija
117/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, hyi, hyi!

Vierailija
118/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt sentään. 

Munulle on käynyt näin .

Vierailija
119/130 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyviä kavereita teillä. Onko tämä itse ikinä ostanut ruokaa sinne kaappiin tai ehdottanut sitä? Normaalilla huomaavaisella ihmisellä tulisi kyllä mieleen.

Vierailija
120/130 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suorat sanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä