Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun vieras menee aina jääkapille?

Vierailija
13.07.2023 |

Kyseessä siis pitkäaikainen kaveri, joka aina kylään tullessaan menee pokkana jääkaapille ja ottaa sieltä ainakin jugurttia tai muuta pientä, joskus ruokaakin jos sitä on tarjolla. Minusta vieraan ei ole asiallista ihan tuollaisia "vapauksia" kuitenkaan ottaa. Miten sanoa asiasta nätisti?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just pari paahdettua grillileipäsiivua, jotka oli hangattu valkosipulin kynnellä, loroteltu oliiviöljyä päälle ja siivutettu vuohenjuustobrietä ja tomaattia sekä basilikanlehtiä. Suosittelen. Päällimmäisenä vois olla rapea pekonisiivu, mutta ei se välttämätöntä ole.

Vierailija
42/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Pitkäaikasilla kavereilla normaalia.

Kuoletko nälkään, kun kaverisi ottaa vähän jugurttia? Menetkö vararikkoon?

Onko kaverisi   muuten mukava ja sinusta on kiva olla hänen kanssaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et huomannut niin kqverin rajattomuus alkaa mennä yli kaverin mukavasta seurasta ja ap jo pohtii onko ystävyys vaakalaudalla...

Vierailija
44/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Ei mitään käytöstapoja. Tuskin on myöskään ainut asia, jossa tarkoituksella osoittaa dominanssiaan sinuun nähden.

Vierailija
45/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen voi sanoa, että ei mennä mun luo, kun siellä on sotkuista, niin sinä osaat ihan varmasti sanoa, että en pidä siitä että menet jääkaapilleni ja otat sieltä omin luvin niitäkin ruokia joita en ole ajatellut sulle syöttää.

Valitan, tää on kyllä ainoa konsti. Tietysti voit olla päästämättä kaveria sisään, piilottaa jääkaapista kaikki ruoat, piilottaa vaikka koko jääkaapin tai täyttää sen homeiseĺla ruoalla tai mitä mielikuvituksellista täällä nyt on ehdotettukaan.

Ajattele siltä kannalta, että tämä kaveri on elämääsi tullut, että opetteisit kasvattamaan itsellesi selkärangan. Ja toisaalta, sinun tehtäväsi on ehkä opettaa hänelle henkilökohtaisten rajojen kunnioittamista.

Vierailija
46/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ottaa autosi kysymättä, sitten miehen ja pankkikortin. Ja kyselet miten pitäisi ilmaista ettei ole ok.

Vierailija
47/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että Mitä etsit, onko nälkä? Istu pöytään niin laitan meille jotain. ja tunkisin itse jääkaapille vieraan ohi. Sitten vaan kysyisin jostakin sellaisesta mitä voin/haluan tarjota esim. että Ottaisitko leipää?. Vastauksesta riippuen saisi leipää tai jotain muuta, jos jotain hänelle kelpaavaa annettavaa on. Näin ei tarvitse olla töykeä, muttei antaa vieraan myöskään syödä ihan mitä haluaa. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
48/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta on oikeus odottaa edes alkeellisia käytöstapoja. Kylässä ei vieraat mene jääkaapille.

Sano heti, "hei mitä sä teet, älä mene mun jääkaapille, siellä ei ole mitään vieraille" tai muuta vastaavaa ja mene jääkaapin oven eteen seisomaan.

Vierailija
49/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ihmisillä pienet ongelmat. Itseäni ei haittaisi pätkääkään jos kaveri kävisi jääkaapillani, kyllä sitä ruokaa saa kaupasta lisää

Vierailija
50/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat eivät mene jääkaapille. Piste.

Vierailija
51/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa narsisti pois elämästäsi. Samalla saat pallit ekaa kertaa elämässäsi.

Vierailija
52/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. :( Oon niin miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä,että en kehtaa sanoa "ei" ellei oo ihan pakko.

Et siis ole vielä täysin aikuinen ja täysivaltainen ihminen. Laita itsesi välillä etusijalle, ei aina muut. 

Vierailija
53/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tuollainen https://www.temashop.fi/innovagoods-food-safe-lukittava-jaakaappirasia ja pistä herkut sinne kun kaveri tulee kylään.

Vierailija
54/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on tummaihoinen,pelkään vaikuttavani rasitilta. AP

Älä esiinny minuna! Kaveri äänestää persuja. On kova makkaran perään.

Ap

Vierailija
55/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on ihmisillä pienet ongelmat. Itseäni ei haittaisi pätkääkään jos kaveri kävisi jääkaapillani, kyllä sitä ruokaa saa kaupasta lisää

Oot jotain kolmivuotias ja mässytät mammasi jääkaappia tyhjäksi.

Vierailija
56/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mun kaveri on entinen pääministeri. Tykkää syödä muiden ruokia.

-AP

Ei ku mä oon entinen ulkoministeri. Oon syöny teidän kaikkien ruuat, juonut Trumppilassa kahveeta veronmaksajien rahoilla ja lisäksi  mässytellyt vaalimakkaroita. Siksi oon niin pullea.

Timo

Vierailija
57/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sanoa nätisti? Hän menee sinun jääkaapille!

Vierailija
58/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taktikoi: kun jääkaappisi on tyhjä, tämä tyyppi voi tulla luoksesi. Kun se on täynnä, sinulle ei sovi että hän tulee käymään.

Vierailija
59/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tuollainen https://www.temashop.fi/innovagoods-food-safe-lukittava-jaakaappirasia ja pistä herkut sinne kun kaveri tulee kylään.

Ja pyh. Kaikki tämmöiset vippaskonstit hus. Ihan suoraan pitää voida sanoa ettei tuollainen lokkeilu ole ok. Ihan suotta aloittajan tarvitsee alkaa säätämään mitään erikoisjärjestelyjä kotonaan jonkun moukan kaverin takia. Ei mitään kylmälaukkuja, ruuan jemmailua tai pilaantunutta ruokaa. Suora ei kaverin toiminnalle, vaikka hankalalta voi tuntuakin. Sen voi sanoa myös asiallisesti.

Vierailija
60/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on periaatteesta. Toisen omaisuuteen ei vaan yksinkertaisesti kosketa ilman lupaa.

Mulla oli aikoinaan tuttu joka kävi röyhkeästi laukullani kun olimme porukalla iltaa istumassa. Hänen mielestään oli oikeutettua ottaa minulta juoma, koska minulla niitä oli. Niin olikin, ja olisi ollut varaa ostaa enemmänkin, mutta se ei silti tarkoita sitä, että voi mennä omin lupinensa toiselta ottamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi