Mitä tehdä, kun vieras menee aina jääkapille?
Kyseessä siis pitkäaikainen kaveri, joka aina kylään tullessaan menee pokkana jääkaapille ja ottaa sieltä ainakin jugurttia tai muuta pientä, joskus ruokaakin jos sitä on tarjolla. Minusta vieraan ei ole asiallista ihan tuollaisia "vapauksia" kuitenkaan ottaa. Miten sanoa asiasta nätisti?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan typerä ketju. Ei kukaan normaali ihminen mene toisen jääkaapille. Vieras odottaa, mitä tarjotaan.
Mun veljen yksi tyttökaveri oli tollanen. Hän käytännössä muutti asumaan lapsuudenkotiimme ollessaan vielä alaikäinen.
Omassa kotonaan kävi vain kääntymässä.
Ja heti ensimmäisenä tullessaan meille, meni jääkaapille.
Mitä siihen olisi kehdannut sanoa? Veli oli täysin sokea tyttiksensä käytökseen ja hänelle kaappien tonkiminen näytti olevan ok.
Oikeassa olet, ei ollut normaali ihminen. Mä vaistosin heti ensikohtaamiselta, että tuossa neidissä on jotain mätää.
Sano sille, että mene kotiis syömään.
Ja jatkossa syöt kotonas, ennen kuin tulet tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan saat itseäsi syyttää jos oot niin lapanen ettet mitään sano. Jotkut saattaa tuon huomatakin ja käyttää piirrettä ihan tietoisesti hyväksi.
Tiedän, pitäisi sanoa. Mutta kysyinkin, että miten sanoa nätisti? En nyt kehtaa mitään "älä mene sinne!" huutaa. Ap
Kysy, onko hänellä nälkä.
Mä ehkä siivoaisin jääkaapin laittamalla jugurtit ym vaikka johonkin isoon rasiaan ja hyllyn perälle. Niin hän voisi joutua vähän kauempaa kurkottelemaan, ja ehkä voisi ymmärtää yskän.
Onko se jääkaapille menijä sun koulukaveri? Vai ootko sen huoltaja, kun se olettaa, että sinä mielelläs syötät hänet?
Hei meillä ei ole mitään jääkaapissa, mutta mennään teidän jääkaappia katsomaan, olisko mullekin siellä ruokaa.
Siinä vaiheessa, kun kaveri suuntaa jääkaapille, sanot ton.
Jos jääkaapissa on vain vähän ruokaa, pakkaa ne muovipussiin ja pussi teipillä tai kuminauhalla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vieras on varmaan ylipanoinen?
Siis niinku... on pannut liikaa?
Kiitos, nauran täällä lähes pissat housussa 🤣🤣🤣
Onhan näitä. Yksi kaveri meni napsimaan kolikkopurkista kolikkoja tämän tästä. "Mä saan varmaan lainata tän verran."
Yks penska tuli meille koulun jälkeen lasteni kanssa. Aina ensimmäisenä se meni lankapuhelimeen kiinni, ja soitti omille vanhemmilleen. Sanoin sille, että sun pitää koulusta mennä kotiisi soittamaan, ja sen jälkeen voit tulla meille. Pelihän olisi jatkunut vaan, jos ei uskalla sanoa miten on asian laita.
Toisessa perheessä lasten kaveri meni koulun jälkeen syömään niiden jääkaappia tyhjäksi. Lopulta sen perheen äiti sanoi suoraan, että heidän jääkaapille ei kulmakunnan penskat mene.
Pitkäaikainen kaveri ja vieläkään et ole saanut suutasi auki. Sanoisin, että nyt on ihan oma valintasi, että tilanne on tuo.
Tyjentäisin jääkaapin sisällön lähes kokonaan kylmälaukkuun ennen ko. henkilön vierailua... 😌
Vierailija kirjoitti:
Yks penska tuli meille koulun jälkeen lasteni kanssa. Aina ensimmäisenä se meni lankapuhelimeen kiinni, ja soitti omille vanhemmilleen. Sanoin sille, että sun pitää koulusta mennä kotiisi soittamaan, ja sen jälkeen voit tulla meille. Pelihän olisi jatkunut vaan, jos ei uskalla sanoa miten on asian laita.
Toisessa perheessä lasten kaveri meni koulun jälkeen syömään niiden jääkaappia tyhjäksi. Lopulta sen perheen äiti sanoi suoraan, että heidän jääkaapille ei kulmakunnan penskat mene.
Lapsilta tuon ymmärtää. Eivät he voi teitää, että joku asia on väärin, jos kotona ei ole kerrottu. Ap:n kaveri ei liene lapsi.
Jääkaapin sisältö kylmälaukkuun ja laukku visusti piiloon enne kaverin tuloa. Jääkaappiin vieterikko, joka pompsahtaa esiin, kun ovi avataan ja alkaa lällättää: "Ähäkutti siitäs sait. Osta omat ruokas"
Laittaisin läpinäkyvään rasiaan tekopökäleen ja toiseen purkkiin keltaista nestettä (omenamehua tms) rasioihin teipit näyte pvm jne... hei varo siellä on mun labranäytteet 🤣
Todennäköisesti pahin nälkä menisi ohi...
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin läpinäkyvään rasiaan tekopökäleen ja toiseen purkkiin keltaista nestettä (omenamehua tms) rasioihin teipit näyte pvm jne... hei varo siellä on mun labranäytteet 🤣
Todennäköisesti pahin nälkä menisi ohi...
Toimivampaa olisi kirjoittaa virtsanäytepurkkiin "omenamehua" ja antaa kaverin hörpätä siitä. Oppisi varmasi kerrasta.
Tämä on ihan typerä ketju. Ei kukaan normaali ihminen mene toisen jääkaapille. Vieras odottaa, mitä tarjotaan.