Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun vieras menee aina jääkapille?

Vierailija
13.07.2023 |

Kyseessä siis pitkäaikainen kaveri, joka aina kylään tullessaan menee pokkana jääkaapille ja ottaa sieltä ainakin jugurttia tai muuta pientä, joskus ruokaakin jos sitä on tarjolla. Minusta vieraan ei ole asiallista ihan tuollaisia "vapauksia" kuitenkaan ottaa. Miten sanoa asiasta nätisti?

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin oveen sähköpaimen, johon virta päälle, kun "kaveri" tulee kylään. 

Vierailija
82/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat esiintyneet täällä minuna. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä. Samaistun, kun joku kirjoitti olevansa  miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä. Itsekin jännitän sosiaalisia tilanteita ihan tuttujenkin kanssa enkä oikein uskalla pitää puoliani. Mutta kaipa se on joskus opeteltava. Pelottaa vaan, että kaverit pitää minua jotenkin töykeänä ja muuttuneena.

En ala mitään kylmälaukkukikkailuja harrastamaan, ehkä kokeilen seuraavalla sanoa esim. että "se jugurtti on mulle aamuksi".

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat esiintyneet täällä minuna. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä. Samaistun, kun joku kirjoitti olevansa  miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä. Itsekin jännitän sosiaalisia tilanteita ihan tuttujenkin kanssa enkä oikein uskalla pitää puoliani. Mutta kaipa se on joskus opeteltava. Pelottaa vaan, että kaverit pitää minua jotenkin töykeänä ja muuttuneena.

En ala mitään kylmälaukkukikkailuja harrastamaan, ehkä kokeilen seuraavalla sanoa esim. että "se jugurtti on mulle aamuksi".

ap

Vierailija
84/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille jotain speciaali leivoksia jossa mukana kakkaa ja laksatiivia.

Vierailija
85/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älä ota sitä jugurttia se on mun iltapala.

Se ruoka on mun huominen lounas älä koske.

Varaa pöydälle vaikka porkkanaa ja kaalta ja kun vieras lähtee jääkaapille niin huikkaa seis, pöydällä on naposteltavaa jos nälkä. Jos vieras valittaa että haluaa jotain muuta kuin porkkanaa ja kaalta niin vinkkaa siitä missä lähikauppa sijaitsee

MItä jos vieras menee jääkaapille kielloista ja vihjauksista huolimatta?

Tätä mietin itsekin. Ei kai saa käyttää fyysistä voimaakaan?

Vierailija
86/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on vaikeita tilanteita.

Mulla on tapana paahtaa pähkinöitä tai auringonkukansiemeniä suuri määrä kerralla.

Yhdellä kaverillani ennen muinoin puolestaan oli tapana koukata pesemättömällä kädellä kourallinen näitä herkkuja, vaikka kulhossa oli iso lusikka ottamista varten.

Yritin piilottaa herkkukulhon astiakaappiin, mutta jotenkin hän hoksasi sen sieltäkin. "Nää on niin ihania!" Oli vain vähemmän ihanaa käyttää niitä pähkinöitä hänen jäljiltään. :(

Vierailija
87/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Et vastannut kysymyksiin. Onko kaveri ylipanoinen, entä oikeasti tummaihoinen vai ei?

Vierailija
88/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan typerä ketju. Ei kukaan normaali ihminen mene toisen jääkaapille. Vieras odottaa, mitä tarjotaan.

Niin no, kaikki ei ole niitä "normaaleja" ihmisiä...

Vierailija
89/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan typerä ketju. Ei kukaan normaali ihminen mene toisen jääkaapille. Vieras odottaa, mitä tarjotaan.

Niin no, kaikki ei ole niitä "normaaleja" ihmisiä...

Lisäksi, kyllä joillakin läheisillä ystävillä saattaa olla tapana, että toisen jääkaapille on ihan hyväksyttyä mennä. Toki sen pitää olla molemmille OK.

Vierailija
90/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita sinne etualalle pieniä muovipurkkeja, joissa lukee kakkanäyte ja päivämääriä. täytteeksi vaikka mämmiä

Vierailija
91/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kysyn ihan vilpittömän asiallisesti: Miten sinä pärjäät elämässä? Eikö tuollainen lapanen tallata jo ihan työelämässäkin, saati parisuhteessa jos sellaisessa olet? Jos ovelta ovelle -kaupustelija tulee myymään sinulle jotain, et varmaan sano hänellekään "ei"?

Vierailija
92/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa, että mennään toisen jääkaapille tosta noin vain. Huono kotikasvatus ainakin ollut

Vierailija
93/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vieras on varmaan ylipanoinen?

Siis niinku... on pannut liikaa?

Kiitos, nauran täällä lähes pissat housussa 🤣🤣🤣

WT.

Vierailija
94/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kysyn ihan vilpittömän asiallisesti: Miten sinä pärjäät elämässä? Eikö tuollainen lapanen tallata jo ihan työelämässäkin, saati parisuhteessa jos sellaisessa olet? Jos ovelta ovelle -kaupustelija tulee myymään sinulle jotain, et varmaan sano hänellekään "ei"?

"Vilpittömän asiallisesti" ja kunnon vittuilut perään :D

Vierailija
95/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin saa vieraat käydä jääkaapilla. Ei siellä mitään luurankoja ole piilotettuna. Jos on nälkä, niin pitäähän sitä syödä. Lähtiessä saatetaan vielä antaa leipomuksia tai vaikka kalaa pakkasesta mukaan.

Vierailija
96/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa, että mennään toisen jääkaapille tosta noin vain. Huono kotikasvatus ainakin ollut

No tämä. Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että tuo on jopa normaalia. Itselleni lapsuudenkotini on ainut paikka oman kotini lisäksi, jossa koen voivani mennä kaapille kyselemättä. Sielläkin äiti yleensä erikseen sanoo, että jääkaapissa on ruokaa ota sieltä tms. Edes ystäväni, jonka olen tuntenut vauvasta saakka, ei mielestäni ole sellainen, jonka jääkapille voin tuosta vaan marssia ottamaan syömistä. 

Vierailija
97/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin saa vieraat käydä jääkaapilla. Ei siellä mitään luurankoja ole piilotettuna. Jos on nälkä, niin pitäähän sitä syödä. Lähtiessä saatetaan vielä antaa leipomuksia tai vaikka kalaa pakkasesta mukaan.

Eihän kyse ole siitä, etteikö jääkapilla saisi käydä. Kyse on siitä, että mennään tuosta vaan lupaa kyselemättä syömään toisen ruuat. Se ei ole normaalia oli kaapissa luurankoja tai ei. 

Vierailija
98/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ollakaan teillä, vaan ap:n kodissa. Hänelle asia ei selkeästi ole ok, koska hän teki tällaisen aloituksen. 

Vierailija
99/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, kyllä sitten pitääkin tehdä asioista vaikeita. Olisit sanonut heti alussa, että jääkaappi on sun kodin no-no-square.

Vierailija
100/130 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facepalm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi