Onko teidän miehet olleet mukana neuvolassa?
Musta tuntuu et meidän neuvola täti katsoo ihan kieroon meidän perhe-elämää kun isä ei ole kertaakaan ollut neuvolassa mukana.
Kommentit (26)
Pisti muuten miehen hoitamaan vauvaa. Riisumaan, pukemaan yms.
En tiedä miten sitä katsovat. Täytyy kysyä ;)
mies oli mukana esikoisesta yhdessä ultrassa ja yhdellä äitiyspolikäynnillä.
Kuopuksesta ei ollut kertaakaan mukana, ennen kuin synnytyksessä tietenkin.
Ja nyt kun joku heti vastaa, että onhan se vauva yhteinen ja blaablaablaa, niin esitän vastakysymyksen, että onko miehesi ollut mukana lapsen jokaisella neuvolakäynnillä, siis syntymän jälkeen??
Tässä raskaudessa ollut vain ultrassa mukana, siinäkin menetettiin puolen päivän liksat.
Vaikka olisi päässyt mukaan, niin ei aina halunnut.
Tai vaihtoehtoisesti joudun tekeen ne tunnit takas työpäivän jälkeen.
Joka kerta ei ole töitään voinut järjestää, mutta silloin tällöin kyllä. Onhan se kiva kuulostella isänkin kuulumisia ja jaksamista tässä pikkulapsirumbassa ;)
Ai niin, on jopa joskus ollut kaksin lapsen kanssa lastenneuvolassa.
Tänään vei ne yksin neuvolaan, kun minä olen flunssassa.
Tietysti meillä on sellainen työ, että aikataulut on täysin itse järjestettävissä. Jos mies olisi päivätyössä, niin en nyt toki olisi häntä pienen flunssan takia raahannut töistä kotiin ja neuvolaan. Mutta kun se meillä äy helposti, niin mikäpä siinä.
Siis sekä lääkäri että terveydenhoitaja olivat ihan puulla päähän lyötyjä ja ihmettelivät missä minä olin, että olinko sairas tai jotain kun en tullut.
Yleensä vuorotellaan eli jompikumpi menee.
Meidän neuvolassa (Espoossa) ainakin on usein miehiä näkynyt, joten luulen että niihin on totuttu.
Opiskelut ja työ on sen verran joustanut. Tosin ensi kerralla joudun menemään eka kertaa kaksin pojan kans, 9 kk: n, neuvolaan, koska silloin ei pysty järjestämään niin, että mieskin pääsisi. Ja tuo tuleva kerta on tosiaan eka kerta, kun mies ei pääse mukaan.
Vierailija:
Siis sekä lääkäri että terveydenhoitaja olivat ihan puulla päähän lyötyjä ja ihmettelivät missä minä olin, että olinko sairas tai jotain kun en tullut.
Meillä mies kävi ensimmäisessä raskaudessa vissiin kerran neuvolassa mun kans. Enempää emme kokeneet tarpeelliseksi. Toisessa raskaudessa äitini kävi muuten kerran kanssani neuvolassa, istui kylläkin odotushuoneen puolella ja tuli sitten kuuntelemaan sydänäänet. Oli ihan tohkeissaan, kun ei ennen ole saanut niitä kuulla.
Ultrissa mieheni oli mukana. Niissä np- ja rakenneultrissa. Kokoarviossa ei.
Sittemmin lapset on käyttänyt neuvolassa se meistä, kumpi on ehtinyt. Aika lailla työvuorojen mukaan. Mielujmmin käytän itse, sillä mies ei oma-alotteisesti kerro, miten neuvolareissu meni, joten kaikki tiedot pitää " lypsää" ;-)
Mutta ei siis ole ollut suhtautumiseroa siihen, käytänkö minä vai mieheni lasta neuvolassa. Lääkärissä meillä käydäänkin tositosi harvoin. Silloinkin se käyttää, joka sattuu olemaan hoitovuorossa.
Nyt toista odottaessani olen käynyt yksin, ei tunnu enää mielekkäältä miehen istua siellä mukana.
koska työt sen silloin salli ja mutta nyt ei enää ole pässyt (lapsi 10kk). Oli se kyllä aika hassua kun mieheni ei puhu suomea ja terkkari ei puhunut sanaakaan englantia. Joten mies vaan istui hijaa ja katseli. Minä tulkkasin minkä jaksoin. :)
Äitiysneuvolassa sen takia, että halusi kuulla sydänäänet. Lastenneuvolassa on myös poikaa käyttänyt, kun en itse päässyt.
Eivätkö he käy töissä?
Neuvolahan on aina päiväsaikaan - vai ottaako mies ihan lomaa tösitä neuvolapäiväksi?
Meillä 5 lasta eikä neuvolan terkkari ole koskaan ihmetellyt ettei isä ole mukana.