Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies: mitä ajattelet naisesta, jolla on rosacea?

Vierailija
12.07.2023 |

Kyseessä on siis ihosairaus, johon liittyy ihon lehahtelu ja punoitus, katkenneet verisuonet, aknea muistuttava ihottuma ja toisinaan silmäoireet. Ihon kunto voi aaltoilla ja vaihdella.

Itselläni iho on juuri nyt ok, mutta iho punoittaa usein. Koen itseni hyvin epäviehättäväksi tämän takia ja haluaisin kuulla, mitä keskivertomies ajattelee minusta tämän takia.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös ruusufinni, raivostuttava krooninen ihosairaus.

Olen käynyt ihotautilääkärillä, oletko syönyt tetrasykliiniä/isoretanolia? Kokeilisin ensin näitä?

Tuttuja lääkkeitä ovat, molemmat olleet käytössä. Tuolla jälkimmäisellä oli karmeat sivuvaikutukset.

- ap

Ok, itse en ole uskaltanut niitä edes aloittaa. Tilanteeni saa mielestäni pahentua todella paljon että lähtisin niitä kokeilemaan. Ja nuo kuurithan eivät välttämättä vaivaa paranna pitkäksikään aikaa.

Tuo laserointikin hirvittäisi, ja sitähän pitää käsittääkseni uusia, lopullista helpotusta se ei kai tuo.

En ole taitava meikkaaja joten kokeilisin ehkä kosmetologin opastuksella meikkaus"koulua".

Ruusufinni ei parane kokonaan millään lääkehoidolla eli vaatii koko ajan jotain ylläpitohoitoa, jotta iho pysyy kunnossa. Triggertekijöitä kannattaa vältellä. Aloitin itse juuri Soolantra+Oracea kuurin (ivermektiinivoide, low dose doksisykliini suun kautta ) ja 2,5 viikon hoifon jälkeen tilanne edennyt suotuisaan suuntaan. Jatkossa Soolantra ylläpitohoitona. Oletko Soolantraa kokeillut? Tutkimuksissa ollut muita voidehoitoja tehokkaampi. Itse syönyt 4 pitkää roaccutan-kuuria ja aina "akne" uusinut. Nyt tajusin, että tää akne onkin ruusufinniä ja hoito oltava sen mukaan, pysyvä paraneminen ei ole odotettavissa.

Mutta kyllä kai ihotautilääkäri sinulle sen ruusufinnin diagnosoi, noita lääkekuurejahan ei käsittääkseni saa muut kuin ihotautilääkärit kirjoittaa?Pirullinen tämä tauti on ja tosiaan voi näyttää myös aknelta. Itselläni on siis ruusufinni ja myös aknea. Useinhan näihin kumpaankin käy esim samat voiteet. Ja antibiootit.

Vierailija
82/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).

Voisiko joku mies selittää, mikä siinä punastelussa on muka söpöä? Kun tämä oli minulle täysin uusi juttu. Itselleni ei kukaan ole koskaan sanonut niin, pikemminkin minulle on lähinnä naurettu sekä teininä että aikuisena.

Itselläni punastuminen näyttää siltä, kuin olisin saamassa jonkin kohtauksen.

- ap

Jotkut miehet yhdistävät naisen punastelun avuttomuuteen. Luulevat, että punastelevan naisen saa helposti sänkyyn tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).

Voisiko joku mies selittää, mikä siinä punastelussa on muka söpöä? Kun tämä oli minulle täysin uusi juttu. Itselleni ei kukaan ole koskaan sanonut niin, pikemminkin minulle on lähinnä naurettu sekä teininä että aikuisena.

Itselläni punastuminen näyttää siltä, kuin olisin saamassa jonkin kohtauksen.

- ap

Jotkut miehet yhdistävät naisen punastelun avuttomuuteen. Luulevat, että punastelevan naisen saa helposti sänkyyn tms.

Tämä on se syy.

Vierailija
84/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen 11.7-23 tuli ohjelma iho lääkäristä joka osasi tuonkin parantaa olikin ruusu finniä jonka sai laaserilla ja lääkkeillä melko hyvin kuriin ei ollut paise lääkäri vaan joku muu sarja.

Vierailija
85/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvaamasi asiat mitään haittaa. Sen sijaan epävarmuus on luotaantyöntävää.

Vierailija
86/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko ujo ja introvertti ihminen, ja minua on kiusattu paljon ulkonäön takia. Mielestäni pieni epävarmuus on ihan luonnollista, jos on kokenut samaa kuin minä. Toki sinä saat ajatella haluamallasi tavalla.

- ap

Vierailija
87/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko ujo ja introvertti ihminen, ja minua on kiusattu paljon ulkonäön takia. Mielestäni pieni epävarmuus on ihan luonnollista, jos on kokenut samaa kuin minä. Toki sinä saat ajatella haluamallasi tavalla.

- ap

No jos olet arka hissukka niin tietenkään miehet ei tykkää! Pitää olla räväkkä ja rempseä. Lihota itseäsi 30 kg ja hanki legginsit ja muumitunika.

Vierailija
88/93 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No jos olet arka hissukka niin tietenkään miehet ei tykkää! Pitää olla räväkkä ja rempseä. Lihota itseäsi 30 kg ja hanki legginsit ja muumitunika.

Näin juuri! Räväkkään olemukseen kuuluu olennaisesti ylipaino ja viskin polttama ääni. Punainen naamakin istuu tuohon kokonaisuuteen oikein hyvin, etenkin jos se on hankittu siideriä kittaamalla.

Vierailija
89/93 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vastenmielisenä. Jos on ihosairaus, pitäisi yrittää tehdä sille jotain.

Punastelu taas kertoo lähinnä heikkoudesta.

- mies

Vierailija
90/93 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- mies

Aika ilkeä kommentti

Vierailija
91/93 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- mies

Aika ilkeä kommentti

Aika hölmöä ruokkia trollia

Vierailija
92/93 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mikä ruusufinnin alalaji sinulla on? Minulla on ollut koko ikäni hyvä ja helppo iho, 2-3 vuotta sitten ihotautilääkäri totesi ruusifinnin eli rosacean. Alalaji on tämä papulopustulaarinen eli tulehduksellinen. Vaiva on pahentunut koko ajan. Juuri lopetin vajaan 3 kk:n doksimysiinikuurin, sen aikana ja sen jälkeen naama oli kunnossa pari viikkoa, mutta nyt naama on aivan räjähtänyt ja täynnä paukamia. Sietäisin vielä punoittelun - tsemppiä sulle ap rankan historiasi takia - mutta kipu ja kutina, joita megapaha vaihe merkitsee, haittaavat jo jaksamista ja nukkumista. 

Vierailija
93/93 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vain ylipaino on ongelma (ylitsepääsemätön sellainen), punasteluita sun muita en käytännössä edes huomaa saati välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi