Mies: mitä ajattelet naisesta, jolla on rosacea?
Kyseessä on siis ihosairaus, johon liittyy ihon lehahtelu ja punoitus, katkenneet verisuonet, aknea muistuttava ihottuma ja toisinaan silmäoireet. Ihon kunto voi aaltoilla ja vaihdella.
Itselläni iho on juuri nyt ok, mutta iho punoittaa usein. Koen itseni hyvin epäviehättäväksi tämän takia ja haluaisin kuulla, mitä keskivertomies ajattelee minusta tämän takia.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Näiden vastausten perusteella päättelisin, että keskimäärin miehet ovat ilkeitä ja haluavat loukata. Kiitos muutamalle asiallisesti vastanneelle.
- ap
Täällä ei pyöri ns. normaaleja miehiä, joilta voisi saada asiallisia vastauksia. Yliksen Veetit ja incelit on tän palstan ainoat "miehet" ja niitten mielipiteet tietää kysymättäkin.
Kyllä minä täällä pyörin, mutta et sinä noteeraa minun viestejäni, kun ne eivät sovi tuohon käsitykseesi.
- Normaali mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Näiden vastausten perusteella päättelisin, että keskimäärin miehet ovat ilkeitä ja haluavat loukata. Kiitos muutamalle asiallisesti vastanneelle.
- ap
Täällä ei pyöri ns. normaaleja miehiä, joilta voisi saada asiallisia vastauksia. Yliksen Veetit ja incelit on tän palstan ainoat "miehet" ja niitten mielipiteet tietää kysymättäkin.
Kyllä minä täällä pyörin, mutta et sinä noteeraa minun viestejäni, kun ne eivät sovi tuohon käsitykseesi.
- Normaali mies
No, miten itse vastaat tässä aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- Normaali mies
Olen vastannut jo. En tiedä avausviestin kuvausta tarkemmin, miltä ap näyttää, mutta en usko, että hän on oikeasti yhtään niin ruma kuin ehkä kuvittelee olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Pixzanaama!
Mikä on pixza?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- Normaali mies
Olen vastannut jo. En tiedä avausviestin kuvausta tarkemmin, miltä ap näyttää, mutta en usko, että hän on oikeasti yhtään niin ruma kuin ehkä kuvittelee olevansa.
"...yhtään niin ruma kuin..."
Mutta pikkuisen ruma kuitenkin? Häh?
Hei ap. Vähän googlasin ja ruusufinni taitaa olla kyseessä?
Et kertonut ikääsi. Nuoret voivat olla julmia, aikuisilta voi odottaa säällistä käyttäytymistä toisten ulkonäön suhteen.
Olet varmaan käynyt ihotautilääkärillä ja kokeillut hoitokeinoja.
Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. Kun se oikea tulee vastaan, ei se ulkonäkö silloin ole se ratkaiseva asia vaan sinun ainutlaatuinen persoonasi.
Kunhan ei ole penistä niin varmasti päästään johonkin yhteisymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut ikääsi. Nuoret voivat olla julmia, aikuisilta voi odottaa säällistä käyttäytymistä toisten ulkonäön suhteen.
Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. Kun se oikea tulee vastaan, ei se ulkonäkö silloin ole se ratkaiseva asia vaan sinun ainutlaatuinen persoonasi.
Olen 36. Ihotautilääkäreillä olen rampannut, käynyt vaikka missä höidoissa ja kokeillut vaikka mitä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä uudestaan, jos saisi tuon kiusallisen lehahtelun ja punastelun kuriin. Tosin en tiedä, voiko sille tehdä mitään. Kiitos viestistäsi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. Kun se oikea tulee vastaan, ei se ulkonäkö silloin ole se ratkaiseva asia vaan sinun ainutlaatuinen persoonasi.Olen 36. Ihotautilääkäreillä olen rampannut, käynyt vaikka missä höidoissa ja kokeillut vaikka mitä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä uudestaan, jos saisi tuon kiusallisen lehahtelun ja punastelun kuriin. Tosin en tiedä, voiko sille tehdä mitään. Kiitos viestistäsi.
- ap
Oletko kokeillut laserhoitoa? Mulla on myös Rosaceaa ongelmana ja mietin, voisiko se auttaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- Normaali mies
"...yhtään niin ruma kuin..."
Mutta pikkuisen ruma kuitenkin? Häh?
Ymmärrän edellisen kommentoijan ajatuksen oikein hyvin. Monet meistä taviksista kuvittelee olevansa rumia. Rumempia kuin vaikka työkaverit ajattelevat.
Monesti olen tämmöistä ollut todistamassa. Viimeksi keski-ikäinen nainen surkutteli omaa nenäänsä, se oli hänenstä pieni kuin 3 vuotiaan nenä. No nenä kyllä on pieni, mutta hyvin pient ja sirot ovat tämän ihmisen kasvotkin. Meitä muita alkoi vähän naurattaa ja pyysimme naista kuvittelemaan kasvoihinsa oikein hienon ranskalaisen ariktoraattisen nenän. Lopputulos oli, kun asiaa oli hyvässä hengessä väännetty, etta ennen nenäänsä tyytymätön nainen vaikutti olevan tosi hyvillään ja ehkä tyytyväinen nenäänsäkin.
En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).
Vierailija kirjoitti:
- ap
Täältä et tosin löydä keskivertomiestä.
Tietämättä ihosairautesi todellista laatua tai ulkonäköäsi niin sanoisin ettei kasvojen ulkonäkö ole se kaikkein olennaisin.
Luonne on tärkeämpi kuin kasvojen kauneus, jolle nyt ei välttämättä paljoa voi.
m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. Kun se oikea tulee vastaan, ei se ulkonäkö silloin ole se ratkaiseva asia vaan sinun ainutlaatuinen persoonasi.Olen 36. Ihotautilääkäreillä olen rampannut, käynyt vaikka missä höidoissa ja kokeillut vaikka mitä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä uudestaan, jos saisi tuon kiusallisen lehahtelun ja punastelun kuriin. Tosin en tiedä, voiko sille tehdä mitään. Kiitos viestistäsi.
- ap
Oletko kokeillut laserhoitoa? Mulla on myös Rosaceaa ongelmana ja mietin, voisiko se auttaa vai ei.
Sitä en ole vielä kokeillut, vaikka olen kyllä harkinnut. Tosin toipumisaika ja mahdolliset komplikaatiot pelottavat. Mitä jos iho meneekin entistä huonompaan kuntoon...
- ap
Ap ei jessus Meikkaa kevyesti oikeilla tuotteilla niin punoitus ei näy. Tänä päivänä sopivia meikkejä on pilvin pimein.
Käytä sopivaa ihovoidetta.
Jos vaiva on paha niin mene laser-hoitoon. Sillä saa katkenneet suonet pois ja se estää tilanteen kehittymisen ruusuksi. Mikäli katkenneita verisuonia on paljon niin tämä kannattaa tehdä.
Kasvata itsetuntoa. Ei tulisi mieleenkään kysyä mitä joku mies on asiasta mieltä!
Jos se itseäsi häiritsee niin keskity itse ongelman poistamiseen. Nykyään on tehokkaita hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Lehahtelu ja punastelu on vain viehättävää.
Pidän kovasti.
m
Kaikkein tärkeintä on se, mitä sinä itse itsestäsi ajattelet ja miten tulet itse toimeen itsesi kanssa. Se muuten saattaa näkyä jopa enemmän ulospäin, kuin ruusufinni.
Olen sinua reilun 10 vuotta vanhempi ja joutunut pohtimaan elämäni aikana samoja asioita, mutta palaute jota olen saanut on ollut mielestäni ihan positiivista. "Punakat posket" yms. Sitä itse saattaa suurennella näitä ongelmia.
Toivon sulle mukavaa kesää ja huolettomia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).
En ole ikinä kuullut, että joku pitäisi sitä söpönä. Itselläni punoitus näyttää kivuliaalta ihottumalta ja myös tuntuu erittäin epämukavalta, joten en nyt tiedä mitä ajattelisin kommentistasi. Kouluaikoina minua haukuttiin tämän vaivan takia vaikka millä nimillä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä ei juurikaan löydy fiksuja keskivertomiehiä vaan miehiä joiden mielestä kaikkien naisten kuuluisi näyttää huippumallilta. Oikeasti kun löydät miehen joka on tarkoitettu sulle niin hän ei välitä siitä punottaako ihosi vaan rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet.
T. Nainen
Kiitos viestistäsi.
Nyt on melko lannistunut ja yksinäinen olo. Ex haukkui minua rumaksi rosacean takia. Siitä on jo vuosia aikaa, mutta tekee kipeää vieläkin.
- ap
Ongelma on nyt kumminkin ilmeisesti jokin muu kuin rosacea, jos iho on kohtuullisen kunnossa ja nenäkin näyttää nenältä.
Punastelu tai punaisuus nyt ei naista rumenna - yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että joku pitäisi sitä söpönä. Itselläni punoitus näyttää kivuliaalta ihottumalta ja myös tuntuu erittäin epämukavalta, joten en nyt tiedä mitä ajattelisin kommentistasi. Kouluaikoina minua haukuttiin tämän vaivan takia vaikka millä nimillä.
- ap
Nyt kuulit ja täältä toinen komppaa.
Voisi olla syytä jättää kouluajat taakse?