Mies: mitä ajattelet naisesta, jolla on rosacea?
Kyseessä on siis ihosairaus, johon liittyy ihon lehahtelu ja punoitus, katkenneet verisuonet, aknea muistuttava ihottuma ja toisinaan silmäoireet. Ihon kunto voi aaltoilla ja vaihdella.
Itselläni iho on juuri nyt ok, mutta iho punoittaa usein. Koen itseni hyvin epäviehättäväksi tämän takia ja haluaisin kuulla, mitä keskivertomies ajattelee minusta tämän takia.
Kommentit (93)
Kokeilin Vichyn Dermablendiä, joka teki minut ihan vahanuken näköiseksi. Ehkä Joe Blascolta löytyy sopivampia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamisessa on vain se ongelma, että kaikkialla ei voi käyttää paksua meikkiä. Jos peittävän meikin tekemiseen menee noin tunti, työssakäyvällä ihmisellä ei välttämättä ole aikaa sellaiseen.
Sen meikin tekemiseen menee max 15 min
Entäs kun meikillä itseksä nätiksi huijannut ap menee miehen kanssa saunaan? Voi olla järkytys miehelle
Minulla myös ruusufinni, raivostuttava krooninen ihosairaus.
Olen käynyt ihotautilääkärillä, oletko syönyt tetrasykliiniä/isoretanolia? Kokeilisin ensin näitä?
Ajattelen että samassa veneessä ollaan, itsellä myös tämä viheliäinen sairaus.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamisessa on vain se ongelma, että kaikkialla ei voi käyttää paksua meikkiä. Jos peittävän meikin tekemiseen menee noin tunti, työssakäyvällä ihmisellä ei välttämättä ole aikaa sellaiseen.
Entäs kun meikillä itseksä nätiksi huijannut ap menee miehen kanssa saunaan? Voi olla järkytys miehelle
Tätä minäkin mietin. Naiset huijaavat meikillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ihotautilääkärillä, oletko syönyt tetrasykliiniä/isoretanolia? Kokeilisin ensin näitä?
Tuttuja lääkkeitä ovat, molemmat olleet käytössä. Tuolla jälkimmäisellä oli karmeat sivuvaikutukset.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ihotautilääkärillä, oletko syönyt tetrasykliiniä/isoretanolia? Kokeilisin ensin näitä?Tuttuja lääkkeitä ovat, molemmat olleet käytössä. Tuolla jälkimmäisellä oli karmeat sivuvaikutukset.
- ap
Ok, itse en ole uskaltanut niitä edes aloittaa. Tilanteeni saa mielestäni pahentua todella paljon että lähtisin niitä kokeilemaan. Ja nuo kuurithan eivät välttämättä vaivaa paranna pitkäksikään aikaa.
Tuo laserointikin hirvittäisi, ja sitähän pitää käsittääkseni uusia, lopullista helpotusta se ei kai tuo.
En ole taitava meikkaaja joten kokeilisin ehkä kosmetologin opastuksella meikkaus"koulua".
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta on myös aika iso työ saada meikki pysymään esimerkiksi näin kuumana kesäpäivänä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saunassa on normaalia olla punainen.
punottaa se miehenkin naama, jos löylyjä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla pelkästä punaisuudesta kyse ap:lla. Taitaa olla melkoinen hirvitys muutenkin pitsanaamoineen ja poskikraatereineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla pelkästä punaisuudesta kyse ap:lla. Taitaa olla melkoinen hirvitys muutenkin pitsanaamoineen ja poskikraatereineen.
voi onko pikku vellihousulla vähän paha olo..
no voi voi ja tui tui.. menes vaikka päikkäreille niin tulee parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ihotautilääkärillä, oletko syönyt tetrasykliiniä/isoretanolia? Kokeilisin ensin näitä?Tuttuja lääkkeitä ovat, molemmat olleet käytössä. Tuolla jälkimmäisellä oli karmeat sivuvaikutukset.
- ap
Ok, itse en ole uskaltanut niitä edes aloittaa. Tilanteeni saa mielestäni pahentua todella paljon että lähtisin niitä kokeilemaan. Ja nuo kuurithan eivät välttämättä vaivaa paranna pitkäksikään aikaa.
Tuo laserointikin hirvittäisi, ja sitähän pitää käsittääkseni uusia, lopullista helpotusta se ei kai tuo.
En ole taitava meikkaaja joten kokeilisin ehkä kosmetologin opastuksella meikkaus"koulua".
Ruusufinni ei parane kokonaan millään lääkehoidolla eli vaatii koko ajan jotain ylläpitohoitoa, jotta iho pysyy kunnossa. Triggertekijöitä kannattaa vältellä. Aloitin itse juuri Soolantra+Oracea kuurin (ivermektiinivoide, low dose doksisykliini suun kautta ) ja 2,5 viikon hoifon jälkeen tilanne edennyt suotuisaan suuntaan. Jatkossa Soolantra ylläpitohoitona. Oletko Soolantraa kokeillut? Tutkimuksissa ollut muita voidehoitoja tehokkaampi. Itse syönyt 4 pitkää roaccutan-kuuria ja aina "akne" uusinut. Nyt tajusin, että tää akne onkin ruusufinniä ja hoito oltava sen mukaan, pysyvä paraneminen ei ole odotettavissa.
Voiko ruusufinni aiheuttaa arpeutumista? Itselleni tuli nuorena paiseita, joista jäi arvet. Sitä sitten hoidettiin aknena. Mietin, olisiko kyseessä sittenkin rosacea. Ihoni lehahtelee, punoittaa, auringossa en voi olla yhtään jne.
Tai voiko olla ruusufinni ja akne samanaikaisesti? Itselleni ei finnejä enää yleensä tule, mutta iho reagoi kaikkeen ja on tekstuuriltaan outo.
Jos nyt alkuperäiseen kysymykseen vastaan, niin ei minua haittaisi.
Minulla ei ole sitä mutta jos olisi niin lääkkeet hommaisin. En voi vastata mitä mies ajattelee siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ruusufinnistä kärsivä, mm. minä, ei käy saunassa juuri ruusufinnin takia.
AP - oletko kokeillut suolahoitoja? Esimerkiksi Ahavalla on suolapitoiset tuotteet puhdistukseen ja kosteutukseen. Toinen mitä kannattaa kokeilla on yksinkertaisesti jättää ihon käsittely mahdollisimman vähälle ja käyttää vain kosteusvoidetta (sitä suolapitoista) aamuin illoin sekä puhdistukseen että kosteutukseen. Oma vuosia kestänyt ja kiusannut ruusufinnini talttui tästä.
Kyseisestä naisesta ajattelen, että tuolla naisella on rosacea!
Vierailija kirjoitti:
En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).
Voisiko joku mies selittää, mikä siinä punastelussa on muka söpöä? Kun tämä oli minulle täysin uusi juttu. Itselleni ei kukaan ole koskaan sanonut niin, pikemminkin minulle on lähinnä naurettu sekä teininä että aikuisena.
Itselläni punastuminen näyttää siltä, kuin olisin saamassa jonkin kohtauksen.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ruusufinnistä kärsivä, mm. minä, ei käy saunassa juuri ruusufinnin takia.
AP - oletko kokeillut suolahoitoja? Esimerkiksi Ahavalla on suolapitoiset tuotteet puhdistukseen ja kosteutukseen. Toinen mitä kannattaa kokeilla on yksinkertaisesti jättää ihon käsittely mahdollisimman vähälle ja käyttää vain kosteusvoidetta (sitä suolapitoista) aamuin illoin sekä puhdistukseen että kosteutukseen. Oma vuosia kestänyt ja kiusannut ruusufinnini talttui tästä.
En ole suolahoitoja kokeillut, pitää kuitenkin painaa mieleen ja joskus kokeilla. Ahava on tuttu merkki.
- ap