Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies: mitä ajattelet naisesta, jolla on rosacea?

Vierailija
12.07.2023 |

Kyseessä on siis ihosairaus, johon liittyy ihon lehahtelu ja punoitus, katkenneet verisuonet, aknea muistuttava ihottuma ja toisinaan silmäoireet. Ihon kunto voi aaltoilla ja vaihdella.

Itselläni iho on juuri nyt ok, mutta iho punoittaa usein. Koen itseni hyvin epäviehättäväksi tämän takia ja haluaisin kuulla, mitä keskivertomies ajattelee minusta tämän takia.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Näiden vastausten perusteella päättelisin, että keskimäärin miehet ovat ilkeitä ja haluavat loukata. Kiitos muutamalle asiallisesti vastanneelle.

- ap

Täällä ei pyöri ns. normaaleja miehiä, joilta voisi saada asiallisia vastauksia. Yliksen Veetit ja incelit on tän palstan ainoat "miehet" ja niitten mielipiteet tietää kysymättäkin.

Satunnaisesti käyn minäkin täällä, miehenä pidetään joten et ole ainakaan täysin oikeassa.

Vierailija
42/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei jessus Meikkaa kevyesti oikeilla tuotteilla niin punoitus ei näy. Tänä päivänä sopivia meikkejä on pilvin pimein.

Käytä sopivaa ihovoidetta.

Jos vaiva on paha niin mene laser-hoitoon. Sillä saa katkenneet suonet pois ja se estää tilanteen kehittymisen ruusuksi. Mikäli katkenneita verisuonia on paljon niin tämä kannattaa tehdä.

Kasvata itsetuntoa. Ei tulisi mieleenkään kysyä mitä joku mies on asiasta mieltä!

Jos se itseäsi häiritsee niin keskity itse ongelman poistamiseen. Nykyään on tehokkaita hoitoja.

Korjaan vähän. Kyseessähän ei ole ruusu-niminen ihosairaus vaan ruusufinni, joka on eri asia.

Olen kokeillut monia meikkivoiteita mutta en ole löytänyt sellaista, joka sekä peittäisi kunnolla että näyttäisi luonnolliselta. Käytän tällä hetkellä apteekista ostamaani vihertävää kosteusvoidetta sekä tietysti aurinkovoiteita. Laserhoito on vielä kokeilematta. Pitää ottaa asiasta selvää.

Minusta on ihan luonnollista, että täällä kysytään ihmisiltä mielipidettä asioihin.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).

En ole ikinä kuullut, että joku pitäisi sitä söpönä. Itselläni punoitus näyttää kivuliaalta ihottumalta ja myös tuntuu erittäin epämukavalta, joten en nyt tiedä mitä ajattelisin kommentistasi. Kouluaikoina minua haukuttiin tämän vaivan takia vaikka millä nimillä.

- ap

Nyt kuulit ja täältä toinen komppaa.

Voisi olla syytä jättää kouluajat taakse?

On minua haukuttu tästä aikuisenakin. Kyllä se kirpaisee vieläkin, vaikka tietenkään kaikki eivät ole haukkujan kanssa samaa mieltä.

- ap

Vierailija
44/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon omasta kokemuksesta, että helpompaa on mennä laser-hoitoon. Ja hoitaa ongelma pois ainakin niin hyvin, kuin mahdollista. Se helpottaa omaa oloa 100 %.

Ei kannata tuhlata rahaa mihinkään kosmetelogin tai muun vastaavan hoitoihin, koska ne ei auta. Myöskään ihotautilääkäri ai auta asiaan. Perus lääkäri voi määrätä jotain rasvoja, mutta mun kohdalla ne ei auttaneet. Yksi määräsi kortisonivoidetta, joka ohentaa ihoa ja pahentaa ongelmaa entisestään.

Varaa aika iho-ongelmiin erikoistuneelle laser-klinikalle. He tietävät mitä tehdä ja osaavat suositella.

Vierailija
45/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ei juurikaan löydy fiksuja  keskivertomiehiä vaan miehiä joiden mielestä kaikkien naisten kuuluisi näyttää huippumallilta. Oikeasti kun löydät miehen joka on tarkoitettu sulle niin hän ei välitä siitä punottaako ihosi vaan rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet.

T. Nainen

Kiitos viestistäsi.

Nyt on melko lannistunut ja yksinäinen olo. Ex haukkui minua rumaksi rosacean takia. Siitä on jo vuosia aikaa, mutta tekee kipeää vieläkin.

- ap

Ongelma on nyt kumminkin ilmeisesti jokin muu kuin rosacea, jos iho on kohtuullisen kunnossa ja nenäkin näyttää nenältä.

Punastelu tai punaisuus nyt ei naista rumenna - yhtään.

En ole ap, mutta minuakin on haukuttu (aikuisiällä) punakan ja ihottumaisen ihon takia. On myös luultu alkoholistiksi jne. vaikka elän suht terveellisesti.

Vierailija
46/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään enkä ainakaan haukkuisi.

Sitä en osaa sanoa tuntisinko vetoa sinuun, kun en tiedä miltä näytät. Punastelu ei ainakaan siihen vaikuttaisi.

Vierailija
47/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitään. Toivottavasti se ei ole vakava, etenevä sairaus. Punaiset posket ja lehahteleva punastelu naisella on minusta tosi söpöä :).

En ole ikinä kuullut, että joku pitäisi sitä söpönä. Itselläni punoitus näyttää kivuliaalta ihottumalta ja myös tuntuu erittäin epämukavalta, joten en nyt tiedä mitä ajattelisin kommentistasi. Kouluaikoina minua haukuttiin tämän vaivan takia vaikka millä nimillä.

- ap

On minua haukuttu tästä aikuisenakin. Kyllä se kirpaisee vieläkin, vaikka tietenkään kaikki eivät ole haukkujan kanssa samaa mieltä.

- ap

Rosaceaa hankalampaa on varmaan päästä tuosta eroon.

Mitä mieltä olet, millä tuosta pääsisit eroon?

Siis että voisit unohtaa törppöydet ja kehittää vastustuskykyä ettei ne loukkaisi niin vastaisuudessakaan?

Tietty saattaahan törppöydet sattua vaan jos ne saisi niin taustalle etteivät olisi mielessä.

Vierailija
48/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele yhtään mitään enkä ainakaan haukkuisi.

Sitä en osaa sanoa tuntisinko vetoa sinuun, kun en tiedä miltä näytät. Punastelu ei ainakaan siihen vaikuttaisi.

Punastelu olisi kyllä viehättävää ja herättäisi vetoa myös...

-eri

Vierailija
49/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe blasco special red neutralizer ( peiteaine, mutta käy meikkivoiteesta)

Ap kannattaa ostaa tämä.

Vierailija
50/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon omasta kokemuksesta, että helpompaa on mennä laser-hoitoon. Ja hoitaa ongelma pois ainakin niin hyvin, kuin mahdollista. Se helpottaa omaa oloa 100 %.

Ei kannata tuhlata rahaa mihinkään kosmetelogin tai muun vastaavan hoitoihin, koska ne ei auta. Myöskään ihotautilääkäri ai auta asiaan. Perus lääkäri voi määrätä jotain rasvoja, mutta mun kohdalla ne ei auttaneet. Yksi määräsi kortisonivoidetta, joka ohentaa ihoa ja pahentaa ongelmaa entisestään.

Varaa aika iho-ongelmiin erikoistuneelle laser-klinikalle. He tietävät mitä tehdä ja osaavat suositella.

Oletko siis itse käynyt laserhoidossa? Millainen lähtötilanne oli? Pitikö käydä useita kertoja, entäs paraneminen?

- ap

Vierailija
51/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Näiden vastausten perusteella päättelisin, että keskimäärin miehet ovat ilkeitä ja haluavat loukata. Kiitos muutamalle asiallisesti vastanneelle.

- ap

Täältä et tosin löydä keskivertomiestä.

Tietämättä ihosairautesi todellista laatua tai ulkonäköäsi niin sanoisin ettei kasvojen ulkonäkö ole se kaikkein olennaisin.

Luonne on tärkeämpi kuin kasvojen kauneus, jolle nyt ei välttämättä paljoa voi.

m

Hyvä sinä, kasvoileen ei todellakaan oikein voi mitään, luonne tärkeämpi kuin ulkonäkö, jos toivoo pidempään suhdetta.

Ollaan oltu lähes 40 vuotta yhdessä. Ukon ruhjakkeeni on lihonut paljon ja tällä hetkellä kulkee rollaattorilla, kun selkä on niin sökö. Ei aina jaksa ajaa partaansa ja on vähän kotikutoisen näköinen. Mitä siitä, meitä naurattaa yhä samanlaiset jutut ja keskustellaan monenlaisista asioista, eikä aina olla samaa mieltä. Riitoja on välillä, tottakai.

Ulkonäkö on molemmilla muuttunut vuosien saatossa, tärkeämpää on oman rakkaan luonne.

Ei kannata kiinnittää huomiota ulkonäköön kun tutustuu uuteen ihmiseen, vaan siihen miten toisen ihmisen seurassa viihtyy.

Vierailija
52/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Rosaceaa hankalampaa on varmaan päästä tuosta eroon.

Mitä mieltä olet, millä tuosta pääsisit eroon?

Siis että voisit unohtaa törppöydet ja kehittää vastustuskykyä ettei ne loukkaisi niin vastaisuudessakaan?

Tietty saattaahan törppöydet sattua vaan jos ne saisi niin taustalle etteivät olisi mielessä.

En osaa sanoa. Olen osittain eristäytynyt tämän takia. Ihmisten huomauttelut tuntuvat todella pahalta.

- ap

Vierailija
53/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joe blasco special red neutralizer ( peiteaine, mutta käy meikkivoiteesta)

Ap kannattaa ostaa tämä.

Blascoa olen kokeillut, mutta se taisi olla se tavallinen meikkivoide. Näyttääkö tuo neutralizer ohuelta iholle levitettynä, tai siis onko lopputulos luonnollinen?

- ap

Vierailija
54/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ei juurikaan löydy fiksuja  keskivertomiehiä vaan miehiä joiden mielestä kaikkien naisten kuuluisi näyttää huippumallilta. Oikeasti kun löydät miehen joka on tarkoitettu sulle niin hän ei välitä siitä punottaako ihosi vaan rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet.

T. Nainen

Kiitos viestistäsi.

Nyt on melko lannistunut ja yksinäinen olo. Ex haukkui minua rumaksi rosacean takia. Siitä on jo vuosia aikaa, mutta tekee kipeää vieläkin.

- ap

Ongelma on nyt kumminkin ilmeisesti jokin muu kuin rosacea, jos iho on kohtuullisen kunnossa ja nenäkin näyttää nenältä.

Punastelu tai punaisuus nyt ei naista rumenna - yhtään.

Nenä näyttää nenältä, kyllä.

En osaa selittää, mutta minulla tuohon punoitukseen liittyy myös jotain sellaista, että kasvoni näyttävät turpeammilta. Minulla on myös aknearpia poskissa.

- ap

Vierailija
55/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen samasta vaivasta kärsivä nainen täällä. Minua kiusattiin vuosikaudet punaisuuden ja punastelun takia, haukuttiin vaikka millä nimillä ym., uhattiin pahoinpidellä... Vain siksi, että olin punainen. Ei ihan vakuuta tuo, että tämä muka millään lailla kaunistaisi.

Vierailija
56/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei jessus Meikkaa kevyesti oikeilla tuotteilla niin punoitus ei näy. Tänä päivänä sopivia meikkejä on pilvin pimein.

Jos vaiva on paha niin mene laser-hoitoon. Sillä saa katkenneet suonet pois ja se estää tilanteen kehittymisen ruusuksi. Mikäli katkenneita verisuonia on paljon niin tämä kannattaa tehdä.

Kasvata itsetuntoa. Ei tulisi mieleenkään kysyä mitä joku mies on asiasta mieltä!

Jos se itseäsi häiritsee niin keskity itse ongelman poistamiseen. Nykyään on tehokkaita hoitoja.

Ap on käynyt ihotautilääkärillä ja kokeillut eri hoitoja. Jos laser olisi yksioikoinen tapa hoitaa asia, eiköhän lääkärit sitä olisi jo suositelleet? Ehkä meikit eivät ihan ok tulehtuneelle iholle? Tiedä sitten, sinä näytät tietävän ihan parhaiten 🙃

Vierailija
57/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso halutessasi netistä esim full coverage make up for rosacea. Itselläni on jotain amerikkalaisen sarjan meikkejä ja ne peittävät täydellisesti ihan kaiken. En nyt ehdi tähän hätään hakemaan meikkejä tähän, mutta löydät itsekin, kun etsit.

Siitä vihreästä neutralisoijasta itselläni ei ole minkään näköistä apua. Ainoastaan näistä täyden peiton meikeistä. Kannattaa myös varmaan opetella meikkaamaan, noita ohjeita on tube pullollaan. Sielläkin varmaan tähän vaivaan meikkivideoita.

Vierailija
58/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on käynyt ihotautilääkärillä ja kokeillut eri hoitoja. Jos laser olisi yksioikoinen tapa hoitaa asia, eiköhän lääkärit sitä olisi jo suositelleet? Ehkä meikit eivät ihan ok tulehtuneelle iholle? Tiedä sitten, sinä näytät tietävän ihan parhaiten 🙃

Minusta tuntuu välillä, että ihotautilääkärit ovat vähän pihalla tämän vaivan suhteen. Nuorena sairauttani hoidettiin aknena. Epäilen, että osa silloisista hoitokeinoista saattoi jopa huonontaa ihoani.

Ehkä nykyään tietämystä on enemmän, joten ehkä hoitokeinotkin ovat edistyneet. En muista, että yksikään lääkäri olisi maininnut laserhoitoa. Ehkä varaan ajan ja otan laserhoidon itse puheeksi.

Se on totta, että sopivia meikkituotteita on tosi vaikea löytää.

- ap

Vierailija
59/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Vähän googlasin ja ruusufinni taitaa olla kyseessä?

Et kertonut ikääsi. Nuoret voivat olla julmia, aikuisilta voi odottaa säällistä käyttäytymistä toisten ulkonäön suhteen.

Olet varmaan käynyt ihotautilääkärillä ja kokeillut hoitokeinoja.

Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. Kun se oikea tulee vastaan, ei se ulkonäkö silloin ole se ratkaiseva asia vaan sinun ainutlaatuinen persoonasi.

Olen 36. Ihotautilääkäreillä olen rampannut, käynyt vaikka missä höidoissa ja kokeillut vaikka mitä. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä uudestaan, jos saisi tuon kiusallisen lehahtelun ja punastelun kuriin. Tosin en tiedä, voiko sille tehdä mitään. Kiitos viestistäsi.

- ap

Lehahtelu ja punastelu on vain viehättävää.

Pidän kovasti.

m

Älä nyt tuota ainakaan kenellekään naiselle sano. Punastelu voi olla siitä kärsivälle todella kiusallinen asia.

Vierailija
60/93 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamisessa on vain se ongelma, että kaikkialla ei voi käyttää paksua meikkiä. Jos peittävän meikin tekemiseen menee noin tunti, työssakäyvällä ihmisellä ei välttämättä ole aikaa sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme