Millä tavalla itsensä viiltely ratkaisee ongelmat, tai edes helpottaa oloa?
Yllättävän paljon näkee varsinkin naisilla arpia, jotka ovat selvästi tulleet itsensä viiltelystä. Myös exälläni oli näitä ja hän itse kertoi myös, että viiltelystä olivat tulleet. Jotain pahaa oloa hän oli viiltelyllä helpottanut.
Voisiko joku kertoa, että mikä tuossa viiltelyssä auttaa pahaan oloon? Jos on pakko ymmärtää, niin ymmärrän vielä senkin, jos joku käyttää olonsa helpottamiseksi esim päihteitä, niillä kun saa nuppia sekaisin ja mieltä pois tästä maailmasta. Mutta että viiltely, ei mene yhtään meikäläisen jakeluun.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiltely muuttaa henkisen kivun fyysiseksi ja ikään kuin konkretisoi sitä. Voisi verrata vaikka siihen, että vihaisena voi rikkoa astioita.
Mutta eikö se ole sitten vielä kauheampaa kuin on sekä fyysistä kipua ja henkistä kipua yhtä aikaa? Eihän se henkinen kipu kuitenkaan mihinkään katoa sillä viiltelyllä. Itsellä kun joskus on ollut esim henkistä tuskaa jostain asiasta ja samalla sitten tullut siihen päälle vaikka migreeni niin on ainakin ollut entistä pahempi olo.
Tätä mietin itsekin. Sitten vielä täällä porukka on sitä mieltä, että eivät viiltelijät ole mitään sekopäitä. Juu, eivät toki. Ihan normaalia tuo on ja henkisesti tasapainoista.
Viiltelijöillä on yleensä epävakaa persoonaallisuushäiriö ja siksi viiltelijät ovat pääasiassa naisia.
viiltely on masentuneen ihmisen keino saada pahaa oloa pois..joskus viiltely jopa onnistuu oikeinpäin viilleltynä ja henkihän siinä lähtee..joten vakavasti pitää viiltelyyn suhtautua. seurustelin joskus miehen kanssa joka oli puukolla viillellyt jalkojaan...oli aikamoiset jäljet...muttei se minua haitannut. se haittasi ettei se ollutkaan päästään ihan sieltä terveemmästä päästä. jätin sen ja nyt on parempi ukkeli ;)
olen tavannut monta naista jotka ovat viillelleet itteensä itseinhon nimissä ja varmasti masentuneina...kuka mistäkin syystä. monet käyttää pitkähihaisia peittääkseen .. tutulla on tatuointeja ja hyvin on peittynyt....suosittelen siis arpien päälle tatskoja.
Vierailija kirjoitti:
Hakatkaa vasaralla sormeen jos kipua haluatte.
Kaktus kakkoseen, niin jo tuntuu messevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehestäni ne arvet on järkyttäviä. Toiset vielä esittelevät niitä. Viiltely lähinnä naisten harrastama juttu.
Tämä! Todella harvalla miehellä on viiltelyjälkiä. Naiset ovat mieleltään niin heikkoja, että täytyy turvautua moiseen älyttömyyteen. Muutenkin kaikki ajatellaan tunteella rationaalisen järjen sijasta. Naisen aivoissa tunneajattelun osa-alue on varmaan omenan kokoinen ja rationaalisen järjen taasen puolikkaan rusinan kokoinen.
Miehet purkaa huonon olon muihin, naiset itseensä. Nainen esim viiltelee, mies hakkaa tai viiltelee muita. Miehen kohde voi olla oma puoliso kotona tai joku tuntematon ulkona. Joskus mies kaahailee autolla ja ajaa jonkun päälle tai törmää toiseen autoon.
Minä olen viillellyt, mutta ihan samalla tavalla voisin ajatella, että ainakaan en ole käyttänyt huumeita, vetänyt alkoa enkä sekoillut pitkin katuja mömmöissä. En ole myöskään tiuskinut muille enkä harjoittanut henkistä tai fyysistä väkivaltaa muita kohtaan. En ole purkanut pahaa oloani rikkomalla omaa tai yhteiskunnan omaisuutta. En ole kaahaillut enkä muuten koetellut lakia.
Minusta viiltely käy paljon paremmin järkeen ahdistuksen helpottajana kuin mikään noista mainituista.
Nyt on edellisestä viiltelystä jo vuosia ja voin sanoa, ettei silloin puhuttu itsensävahingoittamisen vaihtoehtoisista muodoista, jotka eivät jätä jälkiä. Nykyään tällaista tietoa ja tukea on nuorille saatavilla. Arvet on ja pysyy, eikä kenenkään ne näkevän paha mieli niitä poista, joten sivustakatsojan täytyy opetella elämään harmistuksensa kanssa.
Kannattaa lahjoittaa rahaa mielenterveystyöhön, jos muiden ahdistus muuttuu omaksi ahdistukseksi.
No mikä teitäkin mammoja niin masentaa, että pitää viillellä? Ei muuta kuin pistäkää perse tanaan ja minä vähä tuuppasen, niin johan nousee fiilis ihan molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Hakatkaa vasaralla sormeen jos kipua haluatte.
Vielä tehokkaampi tapaon repiä pihdeillä sormien ja varpaiden kynsiä irti.
Siis ettekste daijut hiffaa et viiltely on trendikäst.
Tyypit, jotka täällä sanoo, että "ei tuo voi sattua, kun joitain muita sattuu enemmän" niin haistakaa vaan pitkät.
Ei tätä ihmiskuntaa pysty pyörittämään tolla tyylillä. Joku aidsia sairastava käännytetään pois terveydenhuollon ovilta, koska rakennuksessa on ihmisiä vielä paskemmassa kunnossa. Vihataan vaan omia lapsiamme, koska naapurilla on selvästi älykkäämpi yksilö oman huushollinsa pinnasängyssä. Sytytetään tuleen jok'ikinen talo lukuun ottamatta sitä, joka sai Suomen kaunein koti-tittelin vuonna 2016. Perkele ei kukaan nälkänen koditon ole automaattisesti parempi ja enemmän apua ansaitseva ihminen kuin viiltelijä.
Jokaisella omat ongelmansa ja sitä ei muuten kukaan muu voi tulla vittuakaan määrittämään, että miten paha se ongelma on
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi ymmärtää miten mustalta kaikki voi näyttää ennen kuin sen on itse kokenut. Sitä tunnetta ei vain voi selittää toiselle joka ei tiedä vakavasta ahdistuksesta tai masennuksesta itse mitään.
Joo, mutta kyse olikin siitä, miten itsensä viiltely helpottaa? Katoaako masennus/ ahdistus? Luulisi että ei ne mihinkään katoa, lisäksi vaan sattuu fyysisesti viilto-kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi ymmärtää miten mustalta kaikki voi näyttää ennen kuin sen on itse kokenut. Sitä tunnetta ei vain voi selittää toiselle joka ei tiedä vakavasta ahdistuksesta tai masennuksesta itse mitään.
No eikö ole siinä vaiheessa loogisempaa vaikka tappaa itsensä kuin aiheuttaa lisää tuskaa viiltelemällä?
Sekopää on halventava termi mielisairaalle. Mielisairauksia ovat esim. psykoosi jossa todellisuudentaju häiriintyy. Esim. masennus ei ole mielisairaus.