Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat varattuina koko kesän

Vierailija
12.07.2023 |

Onko muilla perheillä tämmöistä ongelmaa, että sisarukset varaavat isovanhemmat lähtökohtaisesti koko kesäksi? Meillä on miehen kanssa molemmilla isosisarukset, joilla on monta lasta.

Välillä harmittaa, kun lastenhoitoapua on miltei mahdotonta saada. Isovanhemmat ovat koko ajan "buukattuina" hoitamaan sisarusten lapsia tai lemmikkejä.

Ei olisi tarkoitus viedä lasta useammaksi päiväksi hoitoon, mutta olisi se nyt ollut kiva viettää yksi ilta kahdestaan miehen kanssa, kun ei sitä kaksinkeskeistä aikaa oikein ole.

No, ehkä sitten syksyllä järjestyy, kun ruuhka-aika on ohi. Ja jatkossa sitten tietää, että puoli vuotta aiemmin pitää varata isovanhempien apu, jos kesällä mitään hoitoapua toivoo.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 69 v mummu, kuopukseni teki lapset vasta vanhana, liki 40-vuotiaana, kolme peräjälkeen. Nyt minun pitäisi olla jatkuvasti siellä hoitoapuna ja hoitaa koko päivä yksin niitä lapsia. Olen niin uupunut ja väsynyt, että välillä mietin rekan keulaan ajamista. Eilen sanoin ensimmäisen kerran, että olen sopinut kyläilystä, kun en jaksanut lähteä taas aamu kuudelta hoitamaan lapsia. Valehtelin siis.

Voi luoja hoitakaa penikkanne itse, ei vanhana enää jaksa.

Vierailija
22/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kesäaikaan on helppo palkata lastenhoitoapua, kun lukiolaiset ja opiskelijat tarvitsevat lisätuloja. Rohkeasti vaan viemään lappua paikallisen marketin ilmoitustaululle ja viestiä paikkakunnan FB-ryhmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheet? Kummit,  jne? Onko isovanhemmat nyky-yhteiskunnassa se ainoa vaihtoehto? 

Vierailija
24/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas turha keskustelunavaus. Eli me olemme miehen kanssa itsekkäitä julmureita, jos toivoimme että isovanhemmat voisivat kerran kesässä hoitaa lasta?

Kiitos ja poistun koko keskustelusta.

Ap

Vierailija
25/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia niitä lapsia pitää tehdä jos niitä ei jaksa sitten hoitaa?

Vierailija
26/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hiertää se, että kauhistelet sisarusten tapaa käyttää vanhempiasi lapsenvahteina, mutta et suinkaan heidän oman jaksamisen vuoksi vaan siksi, että saisit työllistää heitä lisää hoidattamalla omankin lapsesi heillä.

Isovanhempien tulisi sanoa, että vko per perhe lastenhoitoapua kesässä riittää. Niin itse tekisin.

Vierailija
27/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänkytän. Luin tuota ketjua miten huonoja olivat suuret ikäluokat kun veivät lapsiaan mummoloihin.

Mites tää on mahdollista että nykyisinkin samaa?

( Olen boomereita mutta äiti ja anoppi olivat jo kuolleet kun minulla oli lapsia, eivät siis kouluikäisinä voineet mummola-lomilla olla)

Vierailija
28/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä sisarukset ei vuorollaan hoida toistensa lapsia? Kun kerran niillä kaikilla on suht saman ikäisiä lapsia, olisi serkuksista seuraa toisilleen. Ap voisi tähän osallistua myös. Ei tarvitsisi isovanhempia vaivata.

Vierailija
29/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas turha keskustelunavaus. Eli me olemme miehen kanssa itsekkäitä julmureita, jos toivoimme että isovanhemmat voisivat kerran kesässä hoitaa lasta?

Kiitos ja poistun koko keskustelusta.

Ap

Ei. Olette itsekkäitä julmureita koska haluatte ilmaisen lastenvahtipalvelun ettekä oo huolissanne isovanhempien jaksamisesta. Lapsenvahdin voi PALKATA jos ilmenee tarve sellaisen käyttämiselle.

Vierailija
30/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi eivät voi ottaa samaan aikaan useampia lapsenlapsia hoitoon, tutustuisi serkutkin toisiinsa paremmin? Jos siis kuitenkin mielellään lapsia hoitavat, kuten oletan, koska muuten kai kieltäytyisivät muidekin kuin teidän lasten hoidosta. Vai voisiko olla, ettei isovanhemmat oikeasti ole täyteen buukattuja, eivät vaan kehtaa sanoa, etteivät tahdo hoitaa lapsenlapsia ja kieltäytyvät tekosyyllä, että ovat jo täyteen buukattuja?

Harva isovanhempi kieltäytyy, vaikka ei jaksaisikaan hoitaa. Sitten he valittavat ulkopuolisille, miten väsyneitä ovat ja haluaisivat olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan