Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat varattuina koko kesän

Vierailija
12.07.2023 |

Onko muilla perheillä tämmöistä ongelmaa, että sisarukset varaavat isovanhemmat lähtökohtaisesti koko kesäksi? Meillä on miehen kanssa molemmilla isosisarukset, joilla on monta lasta.

Välillä harmittaa, kun lastenhoitoapua on miltei mahdotonta saada. Isovanhemmat ovat koko ajan "buukattuina" hoitamaan sisarusten lapsia tai lemmikkejä.

Ei olisi tarkoitus viedä lasta useammaksi päiväksi hoitoon, mutta olisi se nyt ollut kiva viettää yksi ilta kahdestaan miehen kanssa, kun ei sitä kaksinkeskeistä aikaa oikein ole.

No, ehkä sitten syksyllä järjestyy, kun ruuhka-aika on ohi. Ja jatkossa sitten tietää, että puoli vuotta aiemmin pitää varata isovanhempien apu, jos kesällä mitään hoitoapua toivoo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä lastenhoitoapua liikenisi niiltä muilta sisaruksilla?

Vierailija
2/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jumala voisivat miettiä niitä isovanhempia. Miksi heille ei ole jätetty kesään yhtään aikaa? Itse ainakin sanoisin sisaruksilleni tuosta. En siksi, että en itse saa isovanhempia hoitamaan lapsiani, vaan siksi, että muille pitää antaa myös vapaata. Palkkaavat hoitajan jos ei muuta keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut äitiä eikä anoppia mutta sisarusten kanssa saatiin serkuksia yökylään keskenään ja jollain perheellä vapaailta.

Vierailija
4/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hoitoapua tarjolla kesällä eikä talvella. Kyllä harmitti.

Vierailija
5/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla ei ole oikeuksia eikä velvollisuuksia lapsenlapsia kohtaan. On vain molemminpuolista hyvää tahtoa ja vapaaehtoisuutta, toivottavasti.

Vierailija
6/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kans isovanhempia. Toivottavasti osaavat kieltäytyä.

Vierailija
7/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauhistuttaa enemmän se, että isovanhemmat ovat käytännössä jotain lapsiensa ilmaisia orjia ilman omaa aikaa. Tuossa kuviossa on jotain aika pahasti pielessä.

Vierailija
8/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita sukulaisia, jotka voisivat auttaa?

Vierailija
9/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme 300 km päässä isovanhemmista ja lapset hoidettiin itse päivähoidon avustamana. Milloinhan isovanhemmat saavat levätä? Iän myötä tuollainen meno on jo oikeasti rankkaa.

Vierailija
10/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran jumala voisivat miettiä niitä isovanhempia. Miksi heille ei ole jätetty kesään yhtään aikaa? Itse ainakin sanoisin sisaruksilleni tuosta. En siksi, että en itse saa isovanhempia hoitamaan lapsiani, vaan siksi, että muille pitää antaa myös vapaata. Palkkaavat hoitajan jos ei muuta keksi.

En tiedä. Kai varsinkin esikoislapsille on tullut sellainen odotus, että isovanhemmat ova aina käytettävissä. Ymmärrän kyllä, että pienten koululaisten pitkät kesälomat ovat ongelma, ja se sitten ratkotaan esim niin, että lapset ovat isovanhempien kanssa mökkeilemässä monta viikkoa.

Ap

Vierailija
11/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti taas yksi joka pitää automaattisesti itsestäänselvänä isovanhempien velvollisuutta toimia 24/7 kakaravahtina, ilmaisena, tottakai ja auta armias, jos joku muu on kehdannut "varata" tämän juuri hänelle ja pennuilleen tarkoitetun ilmaispalvelun käyttöönsä...

Hoida pentus ihan itse tai palkkaa niille hoitaja.

Oksettavaa toi isovanhempien hellämielisyyden törkeä hyväkskäyttö lasten varjolla...

Vierailija
12/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa lastenvahti, ei ne isovanhemmat mitään orjia ole. Jos ei oma vapaa-aika kiinnosta sen vertaa että viitsisi palkata leffan ja illallisen ajaksi hoitajan, niin miksi se pitäisi muitakaan kiinnostaa?

Vierailija
13/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekkäitä lapsia olette. Isovanhemmat eivät ole mitään automaattisia lastenvahteja. Voitte viettää yhteistä kivaa aikaa isovanhempien kanssa, ottamalla vastuuta ruokailuista, lasten pääasiallisesta hoidosta ym. Antakaa isovanhempien myös elää omaa elämäänsä. Te voitte palkata lastenvahdin illaksi, että pääsette syömään ravintolaan tai muuta vastaavaa.

Vierailija
14/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä he ovat vain kiireisiä. Varattuja siksi. Eivät hoida ketään.

Vierailija
15/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat typeriä, mutta niin makaavat kuin petaavat.

Vierailija
16/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti taas yksi joka pitää automaattisesti itsestäänselvänä isovanhempien velvollisuutta toimia 24/7 kakaravahtina, ilmaisena, tottakai ja auta armias, jos joku muu on kehdannut "varata" tämän juuri hänelle ja pennuilleen tarkoitetun ilmaispalvelun käyttöönsä...

Oksettavaa toi isovanhempien hellämielisyyden törkeä hyväkskäyttö lasten varjolla...

No tässähän se pentu on nimenomaan hoidettu koko ajan itse! Mitä ihmettä? Sisaruksethan tässä ovat ne, jotka olettavat saavansa aina hoitoapua, ja muut saavat tulla toimeen omillaan.

Ap

Vierailija
17/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi eivät voi ottaa samaan aikaan useampia lapsenlapsia hoitoon, tutustuisi serkutkin toisiinsa paremmin? Jos siis kuitenkin mielellään lapsia hoitavat, kuten oletan, koska muuten kai kieltäytyisivät muidekin kuin teidän lasten hoidosta. Vai voisiko olla, ettei isovanhemmat oikeasti ole täyteen buukattuja, eivät vaan kehtaa sanoa, etteivät tahdo hoitaa lapsenlapsia ja kieltäytyvät tekosyyllä, että ovat jo täyteen buukattuja?

Vierailija
18/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne miehen vanhemmat?

Vierailija
19/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän se pentu on nimenomaan hoidettu koko ajan itse! Mitä ihmettä? Sisaruksethan tässä ovat ne, jotka olettavat saavansa aina hoitoapua, ja muut saavat tulla toimeen omillaan.

Ap

Mutta sama palvelu kyllä kelpaisi teillekin. 

Vierailija
20/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta sama palvelu kyllä kelpaisi teillekin. 

Käy tuosta vinkumisesta hyvin ilmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan