1-vuotias ei suostu iltaisin nukahtamaan millään! Hermot menee!
Tuolla se nytkin hippailee vielä maailman pirteimpänä ja muiden lapset on nukkuneet jo tuntikausia.
Useimpina iltoina valvoo puoleenyöhön, aarghhhh!
En jaksa enää, laitan sille kohta unilääkettä pullossa menemään, jopas tulee hiljaista...
Kommentit (16)
Laitetaan vain sänkyyn ja pusut, sinne jää hakemaan unta ihan itsekseen. Kaikki lapset olleet tuossa iässä samanlaisia. Sitten taas kuivaksi opetellessa tulee yöllisiä vessakäyntejä.
Miten olis jos tarkastelisit päikkäri tilanteen uusiksi..? Paljonko nukkuu ja monestiko päivässä? Sekä selkeet iltarutiinit ja jämäkkyyttä vanhemmilta. Älä anna nukkua päivällä kuin max. 2h.
Minkälainen rytmi teillä on? Muuta vähän kerrallaan sellaiseen suuntaan mikä on sopivampi.
puolenpäivän aikaan, kotona ollessaan päikkäreitä ei ollenkaan. Käy unille klo 21 maissa tai jälkeen, herää kaksi kertaa yössä ja aamulla ylös noin 7.15. Eli en tiedä mistä enää voisi nipistää...
t. 2
Länttään siis valot päälle ja laulan lapselle että X-kulta, herää jo ja kellojasi soita.
Herää hyväntuulisena.
Syödään, käydään ulkona, syödään lounas, nukkuu päiväunet max 2h, sitten illallinen, leikkiä ja iltarutiinit, klo 19 iltapala, hampaanpesu yms.
Joka päivä tämä rytmi.
Ap
nyt voit taas olla loppuillan tyytyväinen, vai mitä?
ulkoilla myös iltaisin? Tylsäähän se on, kun ei siellä ole mitään tekemistä, mutta joillakin se on auttanut.
et ton saman lisäksi meidän 1-vee tekee itse itselleen ruuan ja imuroi päivittäin
ja ulkoilee liian vähän. Meillä ainakin nämä säätelevät iltanukahtamisen ajankohtaa.
ehdotan että menet iltapäivällä toisen kerran ulos.
En minä ainakaan! Mitähän tapahtuu, jos en anna sen nukkua enää päiväunia?
AP edelleen
mutta kaksi on, ja kyllä käydään kaksi kertaa päivässä ulkona. Mun mielestä täällä kyllä valtaosa tekee niin.
Itse asiassa sen kakkosen puen ja riisun kolmeen kertaan, koska kuskaan esikoista kerhoon hänen kanssaan. Samaten puen ja riisun kakkosen mukaan, kun esikoinen harrastaa.
Onko se jotenkin ihmeellistä?? Paljon työläämpää on kärvistellä tuntitolkulla illalla väsyneenä!
13
Kannattaisiko laittaa sänkyyn myöhemmin. Ilmeisesti ei vain tarvitse niin paljon unta vuorokaudessa.
Missä hemmetin välissä minä muka nukun, huoh...
Vauva herää sitten aamulla klo 6, jippii!
Ihme että jaksetaan käydä edes kerran päivässä ulkona!
AP
On vaan sellainen " yökukkuja" . Suurin piirtein samanlainen rytmikin meillä, tosin lapsen mukaisesti eli joskus nukutaan pitempään ja joskus herätään aiemmin, vaikka olisi käynyt myöhemmin nukkumaan. Yritämme kuitenkin pitää kiinni lähes samasta rytmistä päivittäin, enkä halua vähentääkään vielä näin pienen ainoita päiväunia (1-3h/pv). Jotkut lapset vaan nukkuvat (tarvitsevat unta) enemmän kuin toiset. Ei väkisin nukuttaminenkaan oikein toimi, joten jos vaan kokeilisit vähän kauemmin vielä leikkiä ja seurustella ja rauhoitella tilannetta vasta juuri ennen iltatoimia.
tarvitsee vain 9 tuntia unta...