Lopetan hiustenvärjäyksen ja meikkaamisen
Lopetan hiustenvärjäyksen ja meikkaamisen. Miksi me naiset käytetään niin paljon rahaa ja aikaa näihin, kun ollaan kauniita ilmankin? Mun mies vielä kannustaa tässä. Ärsyttää sekin, että ei ole ollut helppoa olla meikkaamatta, vaan helposti ajattelen edelleen, että en voi lähteä kotoa ilman meikkiä. Vaikka oikeasti meikki on vain maski, naamari.
Kommentit (48)
Mä lopetin 40senä hiusten värjäyksen, oli jo parikymppisenä harmaita kun oli tumman ruskeat hiukset. Ensin leikkasin ihan lyhyeksi, kampaaja vaalensi niin paljon kun sai, tulos oli oranssin keltainen pää, ostin sitte hunajan väristä hiusväriä, se oli niin kauan että oma näkyi sen verran että kehtas ajella pään. Luojan kiitos ultra paksusta tukasta, nyt on tummaharmaa/hopea/-valkonen väliä, kampaajat kehuu kilpaa. Ja tosi hyvin sopii kasvoihin, kas kun vanhetessa kasvojen väri ym muuttuu myös. Koskaan en ole erityisesti meikannut kun ei ole tarvinnut, ripsiväriä laitan joskus ja huulipunaa harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onkohan huulipunissa joku "turvallinen" vaihtoehto, vai onko kaikissa metallit. Vai ovatko ne tutkittuja. Värihuulivoide?
Laveran huulipunissa ei ole lyijyä.
Oho. Ai huulipunissa voi olla lyijyä? Mitähän muuta niissä on. Mistä tietää mikä on tutkittu ja missä taas on jotain, minkä verran.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pienellä ehostuksella naama vaan näyttää freesimmältä. Onneksi kenenkään ei ole pakko meikata kuitenkaan, oman tahdon mukaan saa toimia.
Hiustenvärjäyksessä sama. En enää ikinä kasvata omaa väriä takaisin, niin paljon kivammalta näytän vaalennetuilla hiuksilla. Kampaajakäynti nosti mielialaa pitkäksi aikaa.
Kun tulee ryppyjä, ne pitää peittää kunnolla, jotta ei näyttäisi vanhemmalta. Tai sitten ei mitään meikkiä. Kovin kevyt meikkivoide vain korostaa ryppyjä.
N54
Mä olen värjäyttänyt hiukset viimeksi 2011. Nykyään hiuksissa oma punertava väri.
Koskaan en ole ollut ahkera meikkaamaan vaan arkena kuljen ilman meikkiä. En oikein ymmärrä, että miksi pitäisi aina meikata vaikka käy vain kaupassa. Meikkaan juhliin ja baariin.
Meikki on minulle leikki! Eli meikkaan silloin ja sillä lailla kun huvittaa. Välillä en ollenkaan, välillä ripset ja kulmat, välillä kevyt luomiväri, välillä taas contourit ja tekoripset ja kaikki. On tosi kiva meikata välillä kunnolla, mutta vaivalloista se on myös, joten joka päivä ei viitsi eikä ehdi. Ilon puolella pysyy näin.
Vierailija kirjoitti:
Suomea pidetään hallituksen takia itä-Euroopan kansana ja nyt myös sen perusteella miltä suominaiset näyttää 😆🤣
Niin väsynyttä ja lapsellista tuo sun ulinasi. Paljon on suomalaisia kauniita naisia ja vastaavasti paljon on vähemmän komeita suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomea pidetään hallituksen takia itä-Euroopan kansana ja nyt myös sen perusteella miltä suominaiset näyttää 😆🤣
Itä-Euroopassa naiset kyllä laittautuu. Virolaiset sanoo suomalaisnaisisia traktoreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiustenvärjäystä en ymmärrä ollenkaan. Paitsi silloin kun on jo harmaita hiuksia.
Mikä siinä on niin kamalaa? Olen kyllä itsekin värjännyt harmaita, mutta ajattelin lopettaa. Miksei harmaat voi olla kauniit siinä missä muutkin?
on ne harmaatkin kauniit, kunhan on hyvä itselle sopiva hiusmalli, niin värillä ei ole väliä. Mielestäni harmaa näyttää monesti jopa tyylikkäämmältä kun pakkomustaksi tms värjättu. Moni ottaa harmaaseen vaaleita raitoja, se vähän pehmittää sitä siirtymävaihetta.
Missään huulipunissa ei ole lyijyä. Huoh!
#hysteria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopassa naiset kyllä laittautuu. Virolaiset sanoo suomalaisnaisisia traktoreiksi.
ei virossakaan enää kaikki laittaudu samaan malliin kun ysärillä ja hyvä näin. Jos käsitys meikkamattomasta ja hiuksia värjäämättömistä naisista on niin kapea, niin eipä sille voi mitään...
Vierailija kirjoitti:
Joo kulkukaa te rupsahtaneet akat vaan ihan niin kamalinta kuin olette.
Ja vielä ihmetellään miksi nuoret haluaa ulkomaille!
Joo joo lässyn lässyn ja ihan varmasti joku lähtee ulkomaille sen takia kun kaikki ei meikkaa. :D
miksi ulijonnet rällää täällä..nää 2 kohderyhmää ei kuitenkaan koskaan kohtaisi vaikka kuinka haukkumalla yrittäisi itseään nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo lässyn lässyn ja ihan varmasti joku lähtee ulkomaille sen takia kun kaikki ei meikkaa. :D
Yleisen taantumuksellisen ja naisellisen kauneuden vastaisen ilmapiirin takia lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Siksikö, koska mummo näyttää mummolta, eikä älyä edes hävetä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisen taantumuksellisen ja naisellisen kauneuden vastaisen ilmapiirin takia lähdetään.
metaversumi kutsuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö, koska mummo näyttää mummolta, eikä älyä edes hävetä sitä?
Niin, Suomessa pitää olla huivipäämummo Kuomat jalassa, Ranskassa saa nainen olla kaunis ja naisellinen miten pitkään haluaa.
Paras asia mitä masennus minulle teki oli se, että lakkasin välittämästä kaikesta muusta kuin siitä, että minä ja vaatteet olimme puhtaat ja että hiukset oli harjattu tai jotenkin kiinni kotoa poistuessa. Olihan se hirveää aluksi kaiken muun päälle mennä sen näköisenä, mutta ei ollut voimia parempaan, ja sitten totuin ja käytin energiani mieluiten muualle.
Omaa hiusväriä en enää koskaan kasvata, aikanaan sen tein kun se oli trendi ja joka puolella luvattiin, että maantienharmaa onkin ruskea kun antaa vaan kasvaa. No ei ollut, auringossa vaan harmaa sävy korostui. Nykyään olen alkanut myös harmaantumaan ja haluan värjätä ne piiloon. Kampaajalla käyn aina ja otan useaa eri sävyä, niin on myös kaunis, eikä sellainen kotona värjätty värikypärä.
Meikkaan todella kevyesti, juhliin enemmän. Silmänaluset mulla on tummat ja ne haluan meikata piiloon ja kulmakarvat ovat ihan vaaleat ja olemattomat, joten ne tarvitsee aina vahvistusta. Ripsiväriä laitan lähes joka päivä, mutta aina en sitä jaksa ja voin kyllä mennä töihinkin palvelualalle ilman sitä. Mutta kulmat teen aina ja peitän ne silmänaluset.
Juu, en minäkään näytä millekään omassa maantienvärisessä hiusvärissä ja meikittömänä. Vaikka en mikään himolaittautuja ole niin vaaleat raidat maantienvärisessä hiuksessa piristää ilmettä ja kulmissa ja ripsissä pitää olla väriä. Kesällä iho on kivasti ruskettunut ja ei kaipaa meikkiä, talvella on lähes pakko käyttää edes bb-voidetta.
Kiva, jos itse olet nätti luomuna, mutta minä en ainakaan ole. Itse olen miettinyt meikkaamisen lisäämistä. Harmi, etten oikein osaa.