Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorista työntekijöistä tullut työpaikkojen suurin riesa ja ongelma

Vierailija
11.07.2023 |

Nuorten osuus työpaikkojen ongelmat yö tekijöinä on korostunut kun nuoret ovat aiempia sukupolvia valveutuneempia, pitävät toukemmin kiinni oikeuksistaan ja haastavat työnantajaan:
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/58e10227-b27b-410d-83a6-dc19b682556c

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä toisaalta niinku just hyvä ja oikein. Sitten tulee samalla mieleen, millanenkohan tulevaisuus on kun käytännössä lapset ovat nyt jo valtiaita kotona, kouluissa - ja nyt myös kesätöissä :D

Se, että ei siedetä mitä tahansa kaltoinkohtelua, ei tarkoita, että ollaan valtiaita.

Kaltoinkohtelua onkin kaikki vähäisetkin vaatimukset ja se ettei saa pääjohtajan paikkaa ja palkkaa.  Yritys ei ole mikään taikalaatikko josta voi ammentaa leluja tekemättä mitään itse. 

Mutta pitää olla kaupassa palkattomassa työkokeilussa töissä työttömyyskorvauksella ja kauppias nostaa isoja voittoja.

Kahvitauolla kuunnellaan muiden leuhkimista mökeistä ja ulkomaanmatkoista.

Meneppäs kaupungin yksikköön työkokeiluun kuuntelemaan kahvitauolle, siellä leuhkimista riittää.

Onneksi irtisanomissuojaa heikennetään ja kohta saa irtisanoa 50-vuotiaat joille on kertynyt lisiä ja lomia.

Ja ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista. Eli sama kohtelu vanhemmille työntekijöille kuin nuoremmille.

Työmarkkinatuki on 580 netto ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Työmarkkinatuki on 800€ brutto. Netto vaihtelee ihmisten välillä sen mukaan, mikä veroprosentti kullakin on. Viimeksi kun olen työmarkkinatukea saanut, ei siitä mennyt veroihin kuin 1-2%. Joten turha jauhaa tuosta netosta yhtään mitään.

Voi täti tuo ei onnistu enää tänä päivänä. Ilman mitään muita tuloja elävälle veroprosentti työmarkkinatukeen on 16 %.

Ei vaan 20% linkki aiempana.

Ja uusi hallitus uudistaa lain niin, että omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite niille ketkä sitä saa ja asumistukeen vuokra-asuntoon varallisuusraja.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Vierailija
82/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjillä katsotaan jatkossa kaikki tulot asumistuessa, ei pelkkiä yel tuloja. Omistusasuntoon ei saa enää ollenkaan asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että pitävät. Voivat joskus nuo työolosuhteet parantua kun vanhemmat sukupolvet eivät sitä kyenneet vaatimaan.

Kyl se vähän vitutttaa näin keski-ikäisenä miehenä, kun itse on oppinut kantapään kautta, että pomolle ei sanota ei tai käy huonosti, ja sitten joku 23v Oona tulee ja väittää vastaan minulle ja meidän esimiehelle ja Oona saa palkinnon siitä hyvästä. Ilmeisesti nuoria naisia koskee eri säännöt kuin meitä muita.

Turha syyttää muita jos itse olet täysin munaton ja avuton!

Vierailija
84/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa sitten kaupanalalla sai perehdyttäjä vähän enemmän palkkaa. Nykyään nähtävästi ei.

Vierailija
85/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ei voi enää kohdella ihan miten sattuu, vaan omat oikeudet ja velvollisuudet ovat selvillä, sanoo Penders.

Ja miksi työntekijöitä pitäisi saada kohdella miten sattuu?

Eihän Penders väittänyt että pitäs saada huonosti kohdella.

Vierailija
86/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt kolmas peräkkäinen kesä kun töissä on tyyppejä jotka tulevat töihin myöhässä ja lähtevät vastaavasti aikaisemmin, yleisimmät kysymykset ovat Miksmää ja Onksmunpakko eivätkä he voi mitenkään ymmärtää että työaika on tarkoitettu työn tekemiseen eikä puhelimen räpläämiseen. Kolmas ja viimeinen, nuorten työllistäminen loppuu tähän.

Ohis, mutta Munolipakko.

Onneksi meillä on erilaisia nuoria!

Vierailija
87/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kesätyöntekijöitä toukokuussa käymään. Pomo oli sanonut voitte tulla käymään ja katsoa paikkoja, jos haluatte.

Tulivat yhtenä iltapäivänä. Katsoivat, joivat kahvia ja lähtivät.

Ennen juhannusta ehdotti voi lähteä klo 12 pois, kun tuli toukokuussa töihin.

Vierailija
88/91 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä kauhulla ja pelolla saanut pelätä sitä päivää kun ekat milleniaalit tulevat töihin. Kun näitä nuoria katsoo niin mikään muu kuin puhelin ja Tiktok videot eivät kiinosta.

Vierailija
89/91 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että tähän ilmiöön myötävaikuttaa myös se, että milleniaalisukupolvi alkaa olla yhä enimmissä määrin johtoasemassa, eikä näillä ole tarvetta harjoittaa työpaikalla boomerien kaltaista psykoterroria, vaan ovat työntekijöitään huomioivia ja tiedostavia.

Onhan se aikamoista psykoterroria, jos pitää tulla työpaikalle tiettyyn aikaan. Ja erkaantua omasta somesta hetkeksi.

Vierailija
90/91 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta irtisanomissuoja heikkenee.

"Asiallinen syy irtisanomiselle täyttyy todella helposti"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…

Vierailija
91/91 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että pitävät. Voivat joskus nuo työolosuhteet parantua kun vanhemmat sukupolvet eivät sitä kyenneet vaatimaan.

Kyl se vähän vitutttaa näin keski-ikäisenä miehenä, kun itse on oppinut kantapään kautta, että pomolle ei sanota ei tai käy huonosti, ja sitten joku 23v Oona tulee ja väittää vastaan minulle ja meidän esimiehelle ja Oona saa palkinnon siitä hyvästä. Ilmeisesti nuoria naisia koskee eri säännöt kuin meitä muita.

Hyvä on sinunkin keski-ikäisenä oppia, että kaikilla on oikeus vaatia että sopimuksia ja lakeja noudatetaan, sinullakin. Pomolle voi aivan hyvin sanoa ei silloin, kun siihen on aihetta tai omat rajat tulevat vastaan. Minä ainakin olen sanonut. Joissain työpaikoissa siitä ei ole tykätty - enpä minäkään työpanostani viitsi pitkään sellaiseen firmaan antaa. Parempiakin löytyy.

Terveisin keski-ikäinen nainen, joka oli nuori nainen jo aika kauan sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän