Silmän värien syyt
Esimerkiksi
If You Have Green Eyes — DNA Finally Revealed Where They Really Come From
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Olen vihreäsilmäinen, eikä yllätä että geeni on peräisin Aasiasta. Muutenkin olen sellainen aika ugrilaisen näköinen suomalainen, leveä aasialaistyyppinen naamanmuoto, tummat suorat hiukset, monolid-luomet.
Minullakin on vihreät silmät, mutta hiukset ovat vaaleat.
En tiedä itsellä ja siskolla ruskeat silmät, veljellä siniset ja toisilla siskoilla vihreät, hei saattaa olla että niitä kalukallejakin oli enemmän kuin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen vihreäsilmäinen, eikä yllätä että geeni on peräisin Aasiasta. Muutenkin olen sellainen aika ugrilaisen näköinen suomalainen, leveä aasialaistyyppinen naamanmuoto, tummat suorat hiukset, monolid-luomet.
Ei se ole Aasiasta peräisin, vaan meidän läheltä, väittäisin että se on jopa suomensukuisilta kansoilta. Mustanmeren rannalta, missä esi-isämme olivat jääkauden takia.
Videolla nimen omaan kerrottiin, että geenivirhe kulkeutui lopulta myös Aasiaan. Se on kotoisin siis lännen suunnalta, ei idästä.