IS: Jussi, 47, yrittää iskeä naisia tavalla, jota pidetään jopa pelottavana Minulle on sanottu, ettei niin saa tehdä
http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009682460.html
"Lada-Jussi" teki tänä aamuna paluun lehtien palstoille. Mies ei ole koskaan seurustellut, mutta on ilmeisesti koskenut naista. Jussin kuvat ovat paljon puhuvia ja niistä varmasti löytyy informaatiota, mitä korjata esimerkiksi ensi kesän aitoja kohtaamisia ajatellen.
Miten sinä neuvoisit Jussia? Itse puuttuisin ulkoiseen habitukseen: risuparta pois, hiukset pois, silmälasit pois, kiloja pois, hammaslääkäriin, dieetille, salille, vaatekauppaan yms. Myös kuvissa esiintyvä Hello Kitty-peitto kiinnittää huomion.
Kommentit (921)
No tuo on siis enemmän Jussin kesämökki, ja asuu käytännössä kaupungissa. Mölillehhän viedään ne tavarat ja rievut, millä ei ole kotona enää käyttöä. Silti ei ole edes vaivautunut laittamaan tyynyliinaa, vaikka tulee toimittajat käymään. Ihan hyvä idea tatuoinnille, ei vaan ole fontti kestänyt aikaa kovin hyvin.
Positiivista se, että ei tosiaan vaikuta kitisijältä, mutta paljon pitäisi Jussin tuunata itseään ja kotiaan, että valtaosa naisista olisi hänestä kiinnostuneita.
Joskus tuntuu, että monet miehet ei tajua, miten paljon vaivaa naisetkin loppujen lopuksi näkee siistin ulkonäkönsä eteen. Jos minä skippaisin hiusten pesun, en laittaisi niitä mitenkään vaan antaisin rehottaa, en meikkaisi, en huolehtisi hampaista, pukeutuisin miten sattuu roikkuviin vaatteisiin, pulskistuisin, löntystelisin tuolla ympäriinsä housuja nostellen ettei pyllyvako vilku, niin kiinnostuneiden miesten jono olisi hyvin lyhyt. (En viittaa näillä Jussiin, vaan yleisesti joihinkin miehiin.)
Luulin ketjun kommenttien perusteella, että tää Jussi olisi ollut joku ihan hirveä puliukko, mutta eihän hänessä päällisin puolin mitään vikaa sitten ollutkaan. Näyttää mukavalta ja vaikka parta ja tukka ovatkin vähän ylikasvaneet, niin kuitenkin ihan puhtaan näköinen mies.
Mutta. Voin jutun kuvien perusteella jo haistaa, miltä tuo taloröttelö haisee ja miten haju on tarttunut mieheenkin.
Lisäksi tulee mieleen eräs menneisyyteeni kuuluva mies (hänellä tosin riitti naisseuraa) joka oli juuri tuollainen: mukava ulkonäkö, hauska ja rento, ja talo hurmaava kaatopaikka, koska oli aloittanut remontin, jota teki huone kerrallaan ja siirteli tavaroita sitä mukaa. Totuus paljastui pikkuhiljaa: remontti ei edennyt ja miehen tuttava lipsautti, että remontti oli ollut samassa vaiheessa jo 15 vuotta. Ylimääräistä tavaraa oli ehkä kolmen omakotitalon verran ja lisää tuli jatkuvasti kirppareilta ja mistä ikinä jotain ilmaiseksi sai. Alkuihanuus alkoi karista ja mies paljastui sairaalloisen mustasukkaiseksi narsistiksi (erään poliisin mielipide, en "diagnosoinut" narsismia itse) ja alkoholistiksi (filmi poikki pari, kolme kertaa viikossa ja välipäivinäkin otti vähän, koska "on sivistynyttä juoda alkoholia ruoan kanssa"). Hän pahoinpiteli minua henkisesti ja fyysisesti ja yritti eristää minut sosiaalisesti perheestäni ja ystävistäni. Pyöritteli päässään kaikenlaisia minuun liittyviä sairaitakin teorioita, joiden sitten kuvitteli oikeasti tapahtuneen ja rankaisi minua näistä "tekosistani". Siitä hetkestä, kun häneen tutustuin, kesti vajaan vuoden herätä todellisuuteen. Miehestä eroon pääsemiseen meni sen jälkeen viisi vuotta, ja vieläkin häntä pelkään. Olen joutunut vaihtamaan asuinpaikkaa useampaan kertaan ja poistamaan kaikki some-tilini. Ja tutuilleen hän lienee edelleen se mukava ja boheemi mussukka, josta minäkin heti alkuun pidin.
Tämä tarina nyt ei tietenkään ollut Lada-Jussista, mutta en itse pysty enää katsomaan ihmisiä ja ajattelemaan, että he ovat sitä miltä näyttävät tai sellaisia, mitä kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei saa olla epäsiisti turjake, mutta kaduilla löllyvä tukevahko nainen on voimaantuneen kehopositiivinen? Miehen pitää lopettaa rakas autoharrastus, mutta naisilla saa olla kämppä täynnä keramiikkaesineitä? Miehen pitää laihduttaa, mutta naisille karvojen ajelu tai siveä pukeutuminen kaupungilla on alentavaa?
Toisaalta, ei pidä odottaa liikaa temppareita katsovalta yhäriltä.
Tuo "rakas autoharrastus" näyttää lähinnä autopurkamolta. Hoitamaton piha täynnä ruostuvia autoja on vastenmielinen. Jussia kiinnostaa autojen omistaminen, mutta ei niistä huolta pitäminen. Jussi ei saa edes taloaan siivottua.
Miksi tosiaan pitää olla tuollainen määrä autoja? Nyt ne lahoavat pilalle ulkona. Hommaisi vaikka 1-3 Ladaa ja laittaisi ne viimeisen päälle edustuskuntoon. Jos oikeasti on Ladamies, niin luulisi säälittävän, kun iso määrä autoja menee pilalle hänen käsissään.
Talon likaisuus kielii valitettavasti elämänhallinnan ongelmista, samoin olemus muutenkin. Varsinkin, jos reilu 10 vuotta sitten on vielä osannut pitää huolta asunnostaan ja itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä AP:n ohjeissa. Ei pidä muuttaa itseään jonkun mielen mukaiseksi, vaan valita se jolle kelpaa sellaisena kuin on. Vai hankkisitko AP itse silarit titsukoihin ja pyrstöön, jotta miehet huomaisivat?
Ei ole kyse jonkun mielen mukaiseksi muuttumisesta. Kukaan ei ole vaatinut Jussille plastiikkakirurgiaa, vaan perushuolehtimista itsestään. Aivan varmasti ap kuten suurin osa meistä muistakin huolehtii perussiisteydestä. Eikä esim päästäisi edes sisään tuollaiseen keittiöön tai makkariin.
Aika hiivatin moni nainen jos tahtoo että flaksi käy, laittaa ne hiukset, laittaa ehkä meikkiäkin, laittaa nätit vaatteet. Kai saman neuvon voi miehellekin antaa, joka ihmettelee miksi ei flaksi käy.
Joku edellä sanoikin hyvin, "älä näytä siltä että haiset".
AP nimenomaan neuvoi miten Jussi tulisi muuttua miellyttääkseen. Luitko edes avausta?
Jussin kannattaa pysyä sellaisena kuin tykkää olla ja jättää sinun kaltaisesi huomiotta. Jossakin on Jussille just passeli nainen ja tämä näkyvyys auttaa hänen löytymisessään.
Luitko itse? Aloituksessa lueteltiin ihan tavallisia itsestään huolehtimisen keinoja. Ihan tavallisia, suurimmalle osalle. Suurin osa käy joka tapauksessa parturissa, hammaslääkärissä, vaatekaupassa, seuraa painoaan jne. Miksi se on väärin sanoa ääneen? Suurin osa toimii niin! On sitten parisuhdemarkkinoilla tai ei.
Luin. Älä yritä näätäillä. Avaus on silkkaa muutoskäskyä. Tiedät hyvin, että toisen eteen ei pidä muuttua, vaan pitää löytää sellainen jolle kelpaa.
Käänteisellä psykologialla naisia voi nyt kaatua hyvin kohtaamisissa. Sitä kun alkaa päässä pyöriä, että älä nyt ainakaan Lada Jussista kiinnostu, niin kohta on pöksyt märkänä kielletyn hedelmän huumasta, ja pääsee kissapeto irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ikäviä kommentteja täällä. Minusta Jussi vaikuttaa kivalta ja hänellä on nätit, lempeät silmät. Hyvissä töissä, eikä varmasti tulisi hänen kanssa tylsää. Vaikuttaa hauskalta kaverilta. Se, ettei ole puolisoa löytänyt, johtuu varmaan siitä, että on vähän omalaatuinen. Mutta eihän se este ole, toivotaan, että löytyy vielä rakkaus hänellekin. Tsempit Jussille!
Suurin syy on hygienian puute. Ei tule naista löytämään, ennen kuin opettelee pitämään huolta itsestään ja asumuksestaan. Ei kukaan nainen halua elää p*skan keskellä tai käskeä miestä suihkuun, pesemään hampaat ja vaihtamaan puhtaat vaatteet. Voin kuvitella, missä kunnossa pesutilat ovat, jos muu asunto näyttää tuolta *oksennus*
Höpsis, tiedän kaverin joka "tuoksuu", pukeutuu vanhoihin risoihin vaatteisiin ja iho-ongelmia. Naista hänelläkin on nähty....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy joku Prisma Pirkko, joka haluaa vierailla kaikissa Suomen Prismoissa. Sitten heitä pyydettäisiin kaikkiin medioihin kertomaan tarinaansa, kuinka ensitreffit oli Juupajoen ABC:lla ja sitten päätettiin lähteä Prismailemaan!
Nyt voisivat Prisman ja ABC:n markkinointi-ihmiset herätä, mikä draaman kaari.
Joo, tehdään sitten joku TV ohjelma näistä junteista. LOL :D
Hillbillyt Suomi -formaatti. Kamera kiertää kaikki takapajulat, pajupuskat ym. ryönävarastot, autotallit ja niiden onnelliset hallinnoitsijat ympäri maan esitellen elämäntavan kulttuurikirjon.
Kuka tahansa näkee, että Jussista ei saa muuta kuin loppuelämän työmaan itselleen. Ikuista siivoamista ja huolenpitoa sillä aikaa, kun toinen toteuttaa itseään ja on söpösti boheemi. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava nainen jonku ukon saisi.
Niin. Poikalapsia syntyy enemmän kuin tyttöjä, joten on aika väistämätöntä, että miehiä jää aina ilman.
Turha biologisista faktoista on kitistä. Me naiset emme voi monistaa itseämme niin, että joka risuparralle ja palstainssselille riittäisi.
Ap ei näin voisi koskaan sanoa naiselle täällä: Miten sinä neuvoisit Jussia? Itse puuttuisin ulkoiseen habitukseen: risuparta pois, hiukset pois, silmälasit pois, kiloja pois, hammaslääkäriin, dieetille, salille, vaatekauppaan yms.
Risupartoja on sitäpaitsi koko Suomi täynnä. Kohta 50-vuotias äijä. Aika harva tuon ikäisistä on missään timmissä salikunnossa, ja lähinäkölasit alkavat ilmestymään naamalle. Kesällä nyt voi käyttää maalla kesävaaatteita.
Hyvin voi kuvitella Jussin rinnalle saman tyylisen leidin, joita näkee harva se päivä. "Vähän" ylipainoa, liian pienet ja paljastavat vaatteet, crocsit jalassa, edellisestä kampaamokäynnistä kulunut jo hyvä tovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä koe, että hänen kannattaisi alkaa muuttaa itseään. Sehän olisi vain teennäistä huijausta. Omalaatuinen tyyppi tarvitsisi omalaatuisen kumppanin, eikä sellaista löydy, jos yrittää esittää normaalia.
Ehkä kaveri ei ole ihan neurotyypillinen? Jos näin, niin ehkä toinen epätyypillinen voisi ymmärtää? 🤔
En ymmärrä
t. asperger
En minäkään T:autisti.
Voisiko tämän vihapuheen meitä kohtaan muutenkin jo lopettaa?
Joku ei käy suihkussa eikä pese pyykkiä, kelpaa varmasti autistinkirjolaisille kun nehän on semmoisia epäsiistejä kaikki.
Kiitos tästä.
Epäsiisteys ei ole asia, joka tässä yhdistetään autismin kirjoon, vaan se, ettei ymmärrä sosiaalisia normeja. Ei ole sosiaalisesti ok että kertoo itsestään aivan kaiken ja näyttää kotoaan aivan kaiken (törkyn). Näyttää itsensä siis tosi huonossa valossa, ja samalla ihmettelee kun ei saa seuraa. No ei me muut ihmetellä.
Autismin kirjolla on myös tyypillistä, että on tavattoman säntillinen, tunnollinen, tarkka, erittäin siisti ja täsmällinen. Tällä Jussilla työ on sellainen että vaatii täsmällisyyttä.
Tällä palstalla on uskomaton fetissi ja osalla viha autismin kirjoa kohtaan. Joka ikinen asia pitää pyrkiä selittämään jollain autismilla.
Aika monella on nepsypiirteitä, vaikka ei olisikaan niin paljon, että riittää diagnoosiin asti. Ne jotka tunnistaa nepsypiirteitä, helposti näkee niitä, myös nenteillä voi olla jonkun verran piirteitä.
Minusta se ei ole "vihaa" että huomaa niitä piirteitä olevan.
Itselläni on lapsi joka on autismin kirjolla, ja olen sen vuoksi tosi kiinnostunut, sanotaan nyt vaikka, ilmiöstä. Miten joillain ne aivot toimii niin tosi eri tavoin.
Lapsi on vielä yläkoulussa eli on vielä löytymättä se oma paikka yhteiskunnassa, joten olen vielä monta vuotta erittäin kiinnostunut autismin piirteistä ja mistä niitä vahvuuksia löytää ja miten haasteiden kanssa tulee toimeen jne.
Voi olla että jollain on fetissi tai viha, mutta minä olen kiinnostunut ihan vain lapsen takia alunperin. Ja olen lukenut aiheesta "kaiken", ja luen edelleen kun joku artikkeli tulee vastaan. ...Ehkä olen itsekin jonkun verran kirjolla ja erityisen kiinnostuksen kohteeni on juuri se autismi, heh.
Autistinaisten ertiyiskiinnostus on usein psykologiset jutut.
Oikeastiko? Olisipa hauska sattuma jos näin oikeasti on.
Niin ja en aina myöskään huomaa sarkasmia, mikä nyt tähän todettakoon. :D
Katso Youtubesta Kim Sagen kanava.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan tässä nyt sitten se ja ihan kaikille muistutukseksi aikuisten ihmisten välisten suhteiden realiteeteista. Ainoastaan lastaan pitää rakastaa ehdoitta ja pyyteettömästi, sen sijaan kumppanille pitää laittaa vaatimuksia. Aikuiset ei rakasta toisiaan ehdoitta, aikuisten välisessä rakkaudessa on aina ehtoja.
jahas :D onnea vaan "rakkaallesi"
Otetaan verrokiksi Vesa-Matti Loiri. Jostain syystä se on ollut varsinainen seksisymboli ja ikoni, vaikka on omaan silmääni näytti vastenmieliseltä jo 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka uskoo että miehen pituus (tai oikeammin sen puute) on tässä keississä ratkaiseva tekijä?
Olet.
Tällä palstalla huomaa hyvin, että täällä ne itseään vihaavat, lihavat ihmiset pyörivät. Hakevat itselleen mielihyvää hukkumalla itselleen vierasta miestä jopa psykopaatiksi. Kivan ja persoonallisen oloinen mies. Samanlaisia on Suomi pullollaan, niin miehiä kuin naisia. Jos pitää kaupunkiasuntonsa siistinä niin maaseutukodilla ei ole niin isoa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraa etsii, niin kyllä sen eteen on nähtävä myös edes vähän vaivaa. Jussi ei edes yritä. Onnea sinkkupäiville jatkossakin.
No jos väite pitää paikkaansa, että hän lähestyy naisia live-elämässä, niin sinänsä kova tyyppi. Mutta tuolla ulkonäöllä lähestymiset ovat hyödyttömiä.
Mitä helvettiä on live-elämä?
Katsoin samaa. Ehkä Jussi on 2010 ollut vähän "tavallisempi" ja jossain kohtaa vain antanut periksi siivouksen ja itsestä huolehtimisen suhteen?