Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku mustamaalaa toista selän takana?

Vierailija
10.07.2023 |

Outo ja uusi tilanne minulle. Minulle selvisi hiljattain, että ystäväksi luulemani henkilö mustamaalaa minua selän takana lähes kaikille tutuilleen.

Olen toki jonkin aikaa ihmetellyt, että kylläpä tuon ihmisen tutut suhtautuvat minuun kovin vahvan kielteisesti, vaikka näkisivät minua ensimmäistä kertaa. Nyt se epäilys sitten selvisi todeksi, eli tämä "ystäväni" on mahdollisesti jo pidemmän aikaa mustamaalannut minua kaikille sukulaisilleen ja omille tuttavilleen. Ja tämän vuoksi olen saanut näiltä tuttavilta ja sukulaisilta ilkeilyä, vihaisia puheluita, ym käsittämätöntä kohtelua. Luonnollisesti olen estänyt nämä ikävät ihmiset puhelimellani, ettei tarvitse puolituntemattomien vihoja ottaa vastaan.

Mutta vasta nyt ymmärsin, että tuo "ystäväni" on näissä tapauksissa yhdistävä tekijä. Ja että hän tekee sitä mustamaalaamista aivan systemaattisesti, vaikka ei sitä itse myönnäkään. Minulle väittää olevansa ystäväni, olevansa rehellinen, arvostavansa minua, jne.

Miksi joku toimii noin?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset ovat sellaisia. Se tulee heidän lapsuudenkodeistaan tai muusta kasvuympäristöstä. On paljon sodanjälkeen syntyneitä vanhempia, joiden elämä on toisten elämä ja siitä juoruaminen. Se käyttäytymismalli on periytynyt, joten he vaan ovat kasvaneet sellaiseksi. Se ei tee heistä narsisteja tai kateellisia, vaikka niitä on niin kiva viljellä kaikkeen epämieluisaan käyttäytymiseen. 

Kannattaa unohtaa tuollaiset kaverisuhteet, koska ne eivät koskaan tule antamaan itselleen mitään. Ne vain ottaa, ja jakaa. 

Vierailija
22/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa kuinka tyhmiä ovat he, jotka ottavat näiden juoruakkojen ja -ukkojen jutut tosissaan. Levittävät surutta uhrin mainetta pilaavaa sontaa eteenpäin.

Uhri ihmettelee muiden outoa käytöstä ja saa sieltä täältä vihiä, mutta kukaan ei kerro suoraan. Ihan kauheita tilanteita. Pahaa kiusaamista.

Katkaisen tällaisilta juoruilta siivet. Kysyn onko levittäjä aivan varma asiasta. Kerron myös kuinka vakava rike uhrin ihmisyyttä vastaan perättömien juoruilu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei ole mustamaalaamista selänedessä :D

Vierailija
24/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte olla varmoja että jos joku puhuu teille toisesta sontaa, tekee sitä myös sinusta jollekkulle muulle.

Vierailija
25/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan uskoko toisen haukkuja joita kuulette jostakin.

Vierailija
26/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina tarkastaa faktat. Internet on jokaisen ulottuvilla. Monet mustamaalaavat toisia, jotta saavat epäilykset itsestä pois. Pahimpia valehtelijoita ovatkin nämä kaikkien tykkäämät "kivat" tyypit.

T: tuntematon

Vierailija
27/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Vierailija
28/64 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku uskoo näitä juttuja ja käytöksellään näyttää uhrille olevansa mustamaalaajan puolella. Lisäksi vielä levittää juoruja tosina eteenpäin.

Vierailija
29/64 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina tarkastaa faktat. Internet on jokaisen ulottuvilla. Monet mustamaalaavat toisia, jotta saavat epäilykset itsestä pois. Pahimpia valehtelijoita ovatkin nämä kaikkien tykkäämät "kivat" tyypit.

T: tuntematon

Faktat paljastavat valheet.

Vierailija
30/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä juuri on kysymys, kateudesta. Välejen katkaiseminen ei auta. Nämä narsistit eivät luovuta vaan he tekevät myyräntyötään elämänsä loppuun asti, mustamaalaamalla ja pyrkimällä tuhoamaan kohteensa ihmissuhteet. Heitä ei saa kiinni koska kukaan ei kerro panettelun kohteelle mistä häntä syytetään ja puolustautuminen on siten mahdotonta. Sen seuraukset on vain pakko kestää.

Vierailija
31/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda heidät jatka elämää.Katkaiset välit niiden kanssa jotka pöytääsi tuo pahansuopaisuutaa ,sanomaa muiden puheet sinusta.Sillä hänkin tietoisesti ystävänäsi haluaa loukat sinua.Vai mistä saat tiedot mitä sinusta puhutaan?

Vierailija
32/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi työkaveri tällainen. On ihan kaveria naamatusten, mutta välillä kuulen että on puhunut páskaa minusta muille työyhteisössä. Ja puhuu siis meidän "ydinporukan" kuullen samaa muista ihmisistä, jotka ei porukassamme ole. Haukkui eräänkin naisen maanrakoon, ja uskoimme. Mutta kun tutustuin kys. naiseen, tajusin että mukavahan tämä on ja tajusin, että mustamaalaaja on todella väärässä monessa muussakin asiassa. Saman tajusi myös toinen työkaverini ja pidämme nykyään tätä tyyppiä ihan pellenä. Ja toivomme, että myöhemmin työporukkaan tulleet tajuavat saman jossain vaiheessa.

Vierailija
33/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut puheluita ihmisiltä joita et tunne? Nää ihmiset on siis päättäneet soittaa jollekin itselleen tuntemattomalle ihmiselle sen perusteella, että heidän sukulainen tai kaveri on puhunut että tää tyyppi on kamala? Monikossa puheluita, suomalaisilta jotka saavat sydärin kun puhelin soi kun jos siihen nyt pitäis puhua jotain?

Ihan selvästi keksitty juttu, 0/5, keksi parempi :D

Vierailija
34/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama mutta monimutkainen kuvio. Syyllinen on "se" myös mutta ei niin simppeliä. Jotkut on toimineet takapirunaja kaikki pervous, rikollisuus ja on alkanut ennen kun olin tuon "syyllisen" kanssa tekemisissä. Huono homma vasn, että tuo osasyyllinen ei itse tajua miten on päätynyt tilaansa, eikä osaa kontrolloida itseään yhtään. Toiset usuttanery kimppuunja itse pestään käsiä. No jotkut tietää kaiken kaikesta.

Isoissa jutuissa syyllisiä enemmn kun 1 tai 2.

Vierailija
35/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös levitelty valheita selkäni takana. Eikä niissä ole pienintäkään totuuspohjaa. Kateutta ja ilkeyttä. Ja todella ikävää. Eniten ihmettelen kuitenkin ihmisiä, jotka uskovat kaikki valheet.

Jos joku ihminen on sinulle mukava ja reilu kaveri, niin miksi uskot hänestä ikäviä valheita? Ja siis korkeasti koulutetutkin ja jo elämää nähneet keski-ikäisetkin ihmiset uskovat näköjään kaiken.

Itse toivoisin, että minulta kysyttäisiin suoraan, miten asiat ovat. Mielelläni kertoisin totuuden ja antaisin faktat pöytään.

Vierailija
36/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti toimittaja. Ne on liki kaikki tuollaisia. 

Vierailija
37/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko narsisti? En tiedä, mutta kannattaa laittaa välit poikki tuohon mustamaalaajaan pikaisesti ennen kuin alkaa mustamaalata sinua myös omalle suvullesi ja tutuillesi.

Onneksi monesti todennäköisesti suku ja muut tutuimmat ihmiset kyllä tuntee ihmisen lapsuudesta lähtien, eikä usko siihen, jos joku ystäväksi luultu, ex anoppi tms. alkaa ihan palturia kertomaan. Itsensähän se mustamaalaaja sillä käytöksellään vaan paljastaa.

Vierailija
38/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kilpailevat ihan kaikesta, koko elämänsä. Jotkut täyttävät tyhjät päivänsä "vaklaamalla" muita. Toiset ovat vain häijyjä. Hyvä kysymys oli edellä:" Mistä tiedät.mitä puhutaan?". Nämä juorujen levittäjät ovat oma lukunsa, haluavat tuoda sinulle aina ne huonot uutiset, haluavat pilata päiväsi. Jotkut parantavat asemiaan työyhteisössä alentamalla muita mahdollisten etujen toivossa ja viimeistään silloin, kun joku ylennys on tiedossa tai vähennetään väkeä. Joillakin on sairaalloinen tapa keksiä ihan vaikka mitä ihan vaikka kenestä. Vuosien pituisia kaunoja, joista asiaomainen ei välttämättä tiedä mitään. Tai jos joutunut oikeuteen ja tämä henkilö todistajana, kostetaan hänelle. "Ostettuja" eli palkkion saavia kiusaajia, kun rääkkäävät jotakin henkilöä tai käyvät kimppuun tai vahingoittavat omaisuutta tms. Maailmaan mahtuu vaikka minkälaista tyyppiä ja motiivia. Yleisin lienee kilpailu, kumpi parempi. Juuri tämän takia pitää oppia huolehtimaan enemmän omista asioistaan kuin kuuntelemaan juoruämmiä ja -ukkoja. Hehän vain haluavat pilata elämäsi, miksi siis kuuntelisit heitä.

Vierailija
39/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailumies alkoi tehdä samaa sen jälkeen kun olin jättänyt hänet väkivaltaisen käytöksen jälkeen.

Vierailija
40/64 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen narsisti. Olet saannut sitä mustamaalaajaa enemmän huomiota joten siksi se mustamaalaa sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi