Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP! Pitkä määräaikainen työsoppari ja muuttaminen kesken kaiken toiselle paikkakunnalle

Vierailija
10.07.2023 |

En löytänyt mistään googlettamalla tietoa, että kuinka homma menee kun minulla on vuoden määräaikainen työsopimus (jäljellä vielä 8 kk, koeaika mennyt) mutta nyt olisikin edessä muutto toiselle puolelle Suomea kun puoliso sai sieltä töitä?

Saan kyllä uudelta paikkakunnalta helposti töitä kun olen hoitaja, mutta puolisoni kannattaa tosiaan ottaa tuo työ vastaan, joten muutamme.

Pääsenkö minä siis tuosta omasta määräaikaisesta sopimuksestani irti tällaisella perusteella, että on edessä paikkakunnan vaihto..?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikissa määräaikaisissakin työsuhteissa ollut sama irtisanomisaika kuin vakinaisillakin. Virka- tai työehtosopimuksessa ne on.

Vierailija
22/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on alasi liiton irtisanomisaika tuon pituisessa työsuhteessa?

Miten tämä koskee tilannettani? Määräaikainen sopimus on sen pituinen kuin se on ja tiedän ettei siitä normaalisti pääse eroon. Vastaus kysymykseesi on että kuukauden irtisanomisaika, jota minulla siis ei ole. Toki olisin valmis siihen että olisin vielä kuukauden töissä, ilman muuta.

Enemmän nyt kiinnostaisi elävän elämän esimerkit että miten tuollainen sopimuksen rikkominen käytännössä menee kun tulee paikkakunnan vaihto...

-ap

Oletko nyt ihan varma, ettei sinunkin määräaikaisessa työsuhteessasi päde normaali irtisanomisaika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksin matkustaisit? Toivottavasti puolisosi voi uutenakin työntekijänä tehdä normaalia alan työaikaa ja pitää vapaat, jotta pääsee ja jaksaa matkustaa luoksesi, tai vaikka esim. puolimatkaan, syksyisin on edullisia mökkejä vuokrattavana ja samoin varsinkin viikonloppuisin hostelli-ja hotellimajoitusta.

Työelämässä ei kannata ns. polttaa siltoja takanaan, jos joskus palaisikin samalle alueelle töihin.

Vierailija
24/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet, jos työantajasi kesken määräaikaisen sopimuksen ilmoittaisi, että sinua ei enää tarvita, saatiin tilalle sellainen, joka asuu lähempänä työpaikkaa. Työsopimus on sananmukaisesti sopimus, se sitoo molempia osapuolia. Työnantajan ei tarvitse joustaa ja jos silti lähdet, korvaus voi olla enemmän kuin kuukauden palkan verran. Se muuten voidaan hakea riidattomana saatavana oikeuden kautta eli kyllä se maksuun tulee.

Vierailija
25/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa ei olisi, jos olisit hyvinvointialueella töissä. Yksityisellä saman firman sisältä vaikeampi löytää paikkaa. Tarkistapa se mahdollisuus.

Vierailija
26/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten vastaava tilanne, määräaikaista oli jäljellä noin 6 kk. Ihan vaan kerroin työnantajalle tilanteen ja asia oli sillä selvä. Meillä myös miehen työpaikka oli ihan toisella puolella Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä