Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

täytyykö tutustumisen lopettamisesta suostua keskustelemaan

Vierailija
10.07.2023 |

Olen tavannut muutamia kertoja (ehkä 4) erästä miestä, joka olisi halunnut suhteesta romanttista. Olen todella huono vetämään rajoja ja minun on vaikea toimia itseäni kuunnellen tilanteissa, joissa tiedän satuttavani toista. Olen jo oikeastaan jokaisella näistä tapaamiskerroista yrittänyt kertoa miehelle, että tunnen oloni epämukavaksi, ja joka kerran päättänyt tapaamisen jossakin kohtaa jonkun tekosyyn varjolla. Hän on siis kyllä tiennyt epämukavasta olostani, mutta jotenkin aina on päädytty siihen, että asiaa työstetään keinolla X ja hänellä ei ole samanlaista oloa.
Emme ole suudelleet, emme sopineet tapailusta tms. Nyt sain vihdoin kerättyä rohkeutta, että laitoin hänelle viestin jossa toivotin hyvää jatkoa kaikkeen, ja kerroin että en halua jatkaa, ja että olen yrittänyt sanoa tästä siinä onnistumatta. Nyt hän "vaatii" että meidän pitäisi keskustella asiasta ja on yrittänyt soittaa jo tässä työpäivän aikana. Hän on kyllä kiltti ja ymmärrän että hän haluaisi keskustella asiasta, sillä hän kokee asioiden perinpohjaisen läpikäymisen tärkeäksi, mutta itse olen aivan lukossa asiasta ja ahdistunut. Tiedän, että viestillä asian ilmoittaminen on todella huono tapa, mutta en olisi asiasta hänelle muuten saanut kerrottua vaikka asia on painanut minua jo kauan. Olen kokenut jostain syystä olevani koko kuviossa jotenkin altavastaajana ja en vain haluaisi mitään keskustelua sen takia. Seurustelusuhteissani tms en ole tällä tavalla toiminut. Onko minun pakko suostua käymään asiaa tarkemmin läpi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sketsin käsikirjoitusta.

Vierailija
22/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt se mies tuli mun työpaikalle. Apua mä en kestä...

Ap

Kiva kaappausyritys ketjuun, mutta tämä ei kyllä pidä paikkaansa.

Kiitos kaikille kommenteista, pitää tosiaan harjoitella tuota rajojen asettamista, se on erityisen vaikeaa jos toinen osapuoli ei ole agressiivinen tms vaan jotenkin muulla tapaa "kiltisti" dominoiva

-ap

Suurin osa manipuloivista ihmisistä ei olekaan suoran aggressiivisia ja siihen heidän valtansa perustuukin, kun ihmiset eivät ehkä ymmärrä puolustaa rajojaan tarpeeksi ärhäkästi, kun toinen saattaa vaikuttaa ihan vilpittömälle. Mutta kyllä toi sun entisen tapailukumppanin toiminta on ihan tietoista ja varmasti haluaakin antaa itsestään sellaisen kuvan, että hän vaan on jotenkin surullinen ja siksi haluaa käydä asiaa sun kanssa läpi. Näin hän kokee pääsevänsä helpommin sun suojauksen läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisilla miehillä ei ole tarpeeksi kokemusta naisista. Jos nainen saa päähänsä, ettei tämä toimi tai hän ei halua, niin ei sitä enää saa käännettyä millään keskustelulla takaisin. Ihan turha siitä on enää jankata sen jälkeen. Sama toimii kääntäen, jos nainen on sitä mieltä että väkivaltainen narkkari oikeasti rakastaa häntä ja on hänelle se oikea, niin ei sitä millään järkisyillä saa kammettua. Nainen luottaa niihin perhosiinsa loppuun asti.

Vierailija
24/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt ihan riittävästi, kun ilmoitit viestillä, että loppuu tähän, etkä ghostannut. Jos mies jatkaa yhteydenottoja, sanot vaan suoraan, että et halua häneltä enää yhteydenottoja ja toivot että hän lopettaa ne. 

Vierailija
25/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu tapailusta ilmoiteta, että loppuu tähän. Silloin vain kieltäydytään enää tapaamasta ja ghostataan. Kyse ei ole mistään suhteesta, sitoutumisesta tai mistään. Ei sellaisia tarvi selitellä mitenkään. Ihmeen monta kertaa tapasit, jos ei hyvältä tuntunut.

Vierailija
26/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos kaikille kommenteista, pitää tosiaan harjoitella tuota rajojen asettamista, se on erityisen vaikeaa jos toinen osapuoli ei ole agressiivinen tms vaan jotenkin muulla tapaa "kiltisti" dominoiva

-ap

Ohessa linkki kirjaan The Gift of Fear. Lue ainakin ensimmäinen luku naisesta, jonka kiltteyttä käytettiin hyväksi. Jos sä saat miehestä pahat vibat, usko niitä.

https://fb2bookfree.com/uploads/files/2020-10/1602551171_the-gift-of-fe…

Vierailija
27/27 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-ap

Suurin osa manipuloivista ihmisistä ei olekaan suoran aggressiivisia ja siihen heidän valtansa perustuukin, kun ihmiset eivät ehkä ymmärrä puolustaa rajojaan tarpeeksi ärhäkästi, kun toinen saattaa vaikuttaa ihan vilpittömälle. Mutta kyllä toi sun entisen tapailukumppanin toiminta on ihan tietoista ja varmasti haluaakin antaa itsestään sellaisen kuvan, että hän vaan on jotenkin surullinen ja siksi haluaa käydä asiaa sun kanssa läpi. Näin hän kokee pääsevänsä helpommin sun suojauksen läpi.

Hitaasti eskaloituva rajojen rikkominen on yksi toimivimmista manipulaatiotaktiikoista. Jos naisen saa tekemään yhden pienen asian niin tietää, että hänet saa tekemään mitä tahansa.