Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nainen lähestyy miestä, niin

Vierailija
09.07.2023 |

saa kokemukseni mukaan miehen, jota ei kiinnosta. Moni mies alkaa suhteeseen ihan kenen tahansa heitä lähestyvän kanssa, viehättipä tämä heitä tai ei. Näin päätyy suhteessa itsestäänselvyydeksi. Kun odottaa miehen lähestymistä, niin se mies on edes jollakin tavalla valinnut naisen muiden joukosta ja kiinnostunut. Ajatuksia?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet eivät vaan uskalla lähestyä vaikka nainen kiinnostaisi. Se on joku vanha uskomus, että jos mies on kiinnostunut hän AINA tekee aloitteen.

Tällä palstalla on todettu monta kertaa nämä asiat miehen lähestymiseen liittyen:

- Ei ole ok lähestyä naista ulkonäön perusteella. Miehen täytyy tuntea nainen entuudestaan

- Mies ei saa lähestyä naista, jos nainen ei ole antanut signaalia lähestymiselle.

- Lähestymistä ei saa tehdä niissä paikoissa, missä nainen ei ole varta vasten etsimässä seuraa. Naiset eivät ole kuitenkaan eritelleet, mitä nämä paikat ovat. Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin baari ja Tinder.

Ekan ja vikan kohdan olet keksinyt itse. Keskimmäinen on kaiken ydin. Älä lähesty, jos mitään kannustavaa signaalia ei tule. Esim itse istun pubin nurkassa naama kiinni kirjassa/luurissa/tabletissa ja mies tulee norkoilemaan pöydän viereen. En nosta edes katsetta. Take a fucking hint, älä edes yritä.

Take a fucking hint: en tässä iässä istu missään pubissa ja lähestyä ylipäätään naisia. Jos nainen on kinnostunut, niin nainen lähestyy minua.

No miksi sinä sitten naisten iskemisen vaikeutta uliset?

Vierailija
102/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet eivät vaan uskalla lähestyä vaikka nainen kiinnostaisi. Se on joku vanha uskomus, että jos mies on kiinnostunut hän AINA tekee aloitteen.

No niinpä. Mitenköhän tässä maailmassa voi sinkku enää pariutua jos miehet eivät uskalla lähestyä naista ja naiset kun lähestyy miestä niin pidetään helppona?

En haluaisi olla enää sinkku vaan löytää mukavan miehen, mutta en vaan tiedä että miten ja mistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen lähestyessä naista takaapäin nainen tietää, että silloin on tosi kysymyksessä.

Suosittelen lähestymään edestäpäin. Saatan huitaista, jos äkkiä tulee olan yli joku tekemään aloitetta. Eikä ole nähnyt edes naamaani, joten saattaapa mieskin huitaista kun käännyn.

Vierailija
104/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään todella passiivinen näissä asioissa. Juurikin ajattelin että haluan miehen joka todella haluaa mut. Ongelma oli sitten se että itse en koskaan halunnut kyseisiä miehiä samalla tavalla. Sitten päätin heittäytyä. Kun vastaan tuli mies joka kiinnosti todella, ensimmäistä kertaa ikinä en pitänyt ajatuksiani salassa. En odottanut liehittelyä, en ollut passiivinen, kerroin avoimesti ja aidosti kaiken. Ja ehkä jopa yllätyksekseni se ei karkottanutkaan miestä vaan päinvastoin. Okei, se myönnettäköön että ihan ensimmäinen aloite tuli hänen puoleltaan mutta sen jälkeen oltiin molemmat yhtä aktiivisia. Ensimmäistä kertaa sain miehen jonka kanssa minä haluan olla yhtä paljon kuin mies mun kanssa. En tiennyt että tällaista tunnetta voi edes olla!

Eli sinäkö teit aloitteen mutta et sitten tehnytkään? Tosi vitsikästä.

Naiset tekevät aloitteen kun antavat eleillään miehelle luvan lähestyä

Näin se on kouluissa ja kaupoissa. Nainen elellään näyttää vihreätä valoa, mutta todella harvoin jos koskaan nainen uskaltaa tulla juttelemaan miehelle.

Vierailija
105/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini neuvoi, että älä lähesty sitä kiinnostavaa miestä, ettei sitten myöhemmin suhteessa kadulta. Odotin vuoden kunnes mies teki aloitteen. Olimme samoissa piireissä ja näimme usein toisiamme. Mielestäni olisi hyvä, että olisi sellaisia harrastuksia ja yhteisöjä, joissa ihmiset ovat jo valmiiksi aika tuttuja ja joissa voi syntyä molemminpuolista kiinnostusta. Kuulostaa kyllä tosi haastavalta ja kuluttavalta ottaa kontaktia täysin tuntemattomaan ihmiseen jossakin levottomassa baariympäristössä tai deittailla kymmeniä eri ihmisiä Tinderin kautta.

Vierailija
106/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kiinnostuksen molemminpuolista ja molempien osoittaa kiinnostusta toisen suuntaan. Jos alkaa homma menemään liian yksipuoliseksi, ei kannta jatkaa. 

Vierailija
107/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en osaa kuvitella, että alkaisin suhteilemaan miehen kanssa, joka ei kiinnostaisi. Vaikeaa käsittää, miksi miehet toimivat toisin.

Vierailija
108/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat tässäkin yhteydessä että miehet ovat vanhan perinteen mukaisia mutta eivät itse halua olla sellaisia?

Ei voi olla noin vaikeeta..

https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=947f4d7d5c012ff8705ec82…

Vierailija
109/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on omakin kokemukseni aloitteita tekevänä naisena. Itse lähestyessä pääsee tilanteeseen, jossa mies miettii kelpuuttaako kun nyt on naista helposti tyrkyllä. Ei sitä, onko tuo nainen niin upea että se on pakko saada vaikka joutuisi pistämään kaikkensa peliin. Nämä ovat aivan toisen tason kiinnostuksen asteita.

Tämä on minun kokemukseni aloitteita tekevänä miehenä. Naista ei kiinnosta, jos minä teen aloitteen. Simple as that.

Älä ole lapsellinen. Halusit tai et, meidän kulttuurissa on tavallisempaa että mies tekee aloitteen. Sitä taustaa vasten naisen haluttomuus tehdä aloitetta ei viesti kiinnostuksen puutetta yhtä vahvasti kuin miehen. Toki yksittäistapauksia on molempiin suuntiin.

Ja huom minä en siis sano, että aloitteet kuuluisi miehelle. Vaan sitä, että aloitteen tekemättä jättäminen merkitsee keskimäärin eri asioita eri sukupuolille.

Selvä asia. Meidän kulttuurissa on myös tavallisempaa, että vaimoksi kelpaavalla naisella ei ole taustallaan lukusia seksikokemuksia. Mutta onneksi nykyään tuokaan ei pidä paikkaansa, kuten ei myöskään se, ettei naiset tekisi lähestymisiä. Itse olin kuuden vuoden parisuhteessa, kun nainen teki lähes kaikki aloitteet. Suhde oli hyvä naisen aloitteesta huolimatta, vaikka päättyikin luonnolliseen tapaan.

En tiedä mitä tässä kohtaa tarkoitat "meidän kulttuurilla", mutta nyky-yhteiskunnassa on edelleen tavallisempaa että mies tekee aloitteen. Suurin osa avioituvista on kuitenkin harrastanut seksiä useamman kumppanin kanssa, joten väitteesi ei oikein pidä paikkaansa.

Toki jokainen saa valita kumppaninsa niillä perusteilla joilla tykkää. Mutta jos nainen ajattelee, että mies ei ole riittävän kiinnostunut jos ei tee aloitetta hän on oikeassa todennäköisemmin kuin vastaavalla tavalla tulkitseva mies, koska naisen kohdalla aloitteen tekemättä jättäminen kiinnostuksesta huolimatta on todennäköisempää.

Vierailija
110/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään todella passiivinen näissä asioissa. Juurikin ajattelin että haluan miehen joka todella haluaa mut. Ongelma oli sitten se että itse en koskaan halunnut kyseisiä miehiä samalla tavalla. Sitten päätin heittäytyä. Kun vastaan tuli mies joka kiinnosti todella, ensimmäistä kertaa ikinä en pitänyt ajatuksiani salassa. En odottanut liehittelyä, en ollut passiivinen, kerroin avoimesti ja aidosti kaiken. Ja ehkä jopa yllätyksekseni se ei karkottanutkaan miestä vaan päinvastoin. Okei, se myönnettäköön että ihan ensimmäinen aloite tuli hänen puoleltaan mutta sen jälkeen oltiin molemmat yhtä aktiivisia. Ensimmäistä kertaa sain miehen jonka kanssa minä haluan olla yhtä paljon kuin mies mun kanssa. En tiennyt että tällaista tunnetta voi edes olla!

Eli sinäkö teit aloitteen mutta et sitten tehnytkään? Tosi vitsikästä.

Naiset tekevät aloitteen kun antavat eleillään miehelle luvan lähestyä

Näin se on kouluissa ja kaupoissa. Nainen elellään näyttää vihreätä valoa, mutta todella harvoin jos koskaan nainen uskaltaa tulla juttelemaan miehelle.

En tiedä, kuinka monella miehellä näistä signaaleista on tulosta tuottavaa kokemusta, mutta itse en ole koskaan tällaisia naisen signaaleja nähnyt. Pari kertaa nainen on tullut kyllä suoraan juttelemaan.

Vierailija
111/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on omakin kokemukseni aloitteita tekevänä naisena. Itse lähestyessä pääsee tilanteeseen, jossa mies miettii kelpuuttaako kun nyt on naista helposti tyrkyllä. Ei sitä, onko tuo nainen niin upea että se on pakko saada vaikka joutuisi pistämään kaikkensa peliin. Nämä ovat aivan toisen tason kiinnostuksen asteita.

Tämä on minun kokemukseni aloitteita tekevänä miehenä. Naista ei kiinnosta, jos minä teen aloitteen. Simple as that.

Ja huom minä en siis sano, että aloitteet kuuluisi miehelle. Vaan sitä, että aloitteen tekemättä jättäminen merkitsee keskimäärin eri asioita eri sukupuolille.

Selvä asia. Meidän kulttuurissa on myös tavallisempaa, että vaimoksi kelpaavalla naisella ei ole taustallaan lukusia seksikokemuksia. Mutta onneksi nykyään tuokaan ei pidä paikkaansa, kuten ei myöskään se, ettei naiset tekisi lähestymisiä. Itse olin kuuden vuoden parisuhteessa, kun nainen teki lähes kaikki aloitteet. Suhde oli hyvä naisen aloitteesta huolimatta, vaikka päättyikin luonnolliseen tapaan.

En tiedä mitä tässä kohtaa tarkoitat "meidän kulttuurilla", mutta nyky-yhteiskunnassa on edelleen tavallisempaa että mies tekee aloitteen. Suurin osa avioituvista on kuitenkin harrastanut seksiä useamman kumppanin kanssa, joten väitteesi ei oikein pidä paikkaansa.

Toki jokainen saa valita kumppaninsa niillä perusteilla joilla tykkää. Mutta jos nainen ajattelee, että mies ei ole riittävän kiinnostunut jos ei tee aloitetta hän on oikeassa todennäköisemmin kuin vastaavalla tavalla tulkitseva mies, koska naisen kohdalla aloitteen tekemättä jättäminen kiinnostuksesta huolimatta on todennäköisempää.

Sinäkö ymmärrät, mitä on olla mies? Minä olen kiinnostunut lukuisista naisista päivittäin, mutta en todellakaan keskellä kirkasta päivää silti lähesty. Tosin en ole koskaan nähnyt näitä naisen signaalejakaan. Enkä ylipäätään kuullut vuosikymmeneen, että kenelläkään ikäiselläni olisi alkanut suhde tuolla tavalla.

Älä ole lapsellinen. Halusit tai et, meidän kulttuurissa on tavallisempaa että mies tekee aloitteen. Sitä taustaa vasten naisen haluttomuus tehdä aloitetta ei viesti kiinnostuksen puutetta yhtä vahvasti kuin miehen. Toki yksittäistapauksia on molempiin suuntiin.

Vierailija
112/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö ymmärrät, mitä on olla mies? Minä olen kiinnostunut lukuisista naisista päivittäin, mutta en todellakaan keskellä kirkasta päivää silti lähesty. Tosin en ole koskaan nähnyt näitä naisen signaalejakaan. Enkä ylipäätään kuullut vuosikymmeneen, että kenelläkään ikäiselläni olisi alkanut suhde tuolla tavalla.

Oho, tuo loppu ei pitänyt tulla tuohon.

Vierailija
113/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on paljon vähemmän niitä, jotka kaipaa syvempää henkistä yhteyttä, jota taas useampi nainen kaipaa. Miehet ottais mieluusti friends with benefits -suhteita, joihin ei tarvii henkisesti panostaa, naiset tyytyy sellaiseen harvemmin. 

Siitä se epätasaisuus syntyy. 

Vierailija
114/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Mitenköhän tässä maailmassa voi sinkku enää pariutua jos miehet eivät uskalla lähestyä naista ja naiset kun lähestyy miestä niin pidetään helppona?

En haluaisi olla enää sinkku vaan löytää mukavan miehen, mutta en vaan tiedä että miten ja mistä.

Oletko kokeillut Tinderiä?

Vierailija
115/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan auttaa se, että lähestyy miehiä vain kaverimielessä. Jos miestä ei kiinnosta, saa ehkä kaverin. Jos miestä kiinnostaa, se tekee aloitteen muuhun kuin kaveruuteen. Näin sain oman aviomieheni iskettyä vaikka tänä päivänäkin mieheni luulee iskeneensä minut.

Vierailija
116/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla se on riski miehelle että nainen on vain rahan perässä oleva hyväksi käyttäjä jolla ei ole aikomustakaan rakentaa suhdetta vaan tavoite on käyttää taloudellisesti hyväksi siihen asti kun löytää rikkaamman niin herää vain kysymys että eikä naiset välitä miehen riskeistä vai miksi niillä ei ole merkitystä mutta naisten riskit on poistettava?

Oletko siis rikas? Jos olet rikas, kannattaa treffailla muita rikkaita, niin ei tule tuota ongelmaa.

Vai oletko kuitenkin se tyypillinen alle keskituloinen tarvis, joka kuvittelee että joku olisi hänen senttiensä perässä. Näitähän nämä aina on, joku parin tonnin kuukausipalkkalainen kuvittelee että joku haluaa hänen roponsa.

Käyhälle lähihoitajalle se insinöörin tuoma varallisuus on paljon enemmän kuin mitä hän toisen lähärin kanssa saisi koskaan aikaiseksi.

Jos insinööri haluaa hyväpalkkaisen puolison, hänen kannattaa sitten etsiä hyväpalkkainen puoliso, eikä alkaa riiaamaan lähihoitajan kanssa. Eikö se ole ihan riittävä ratkaisu, eli jos joku nainen tekee aloitteen, niin antaa pakit jos naisen palkkataso ei ole tarpeeksi korkea? Sen sijaan että alkaisi miettiä onko tuo naikkonen nyt sen 3500e/kk insinöörinpalkan perään.

Vierailija
117/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämä hankalaa. Tein deitti-ilmoituksen. Nainen otti yhteyttä. Nyt ollaan naimisissa ja pari lasta tuossa on ilmaantunut myös.

Vierailija
118/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena en osaa kuvitella, että alkaisin suhteilemaan miehen kanssa, joka ei kiinnostaisi. Vaikeaa käsittää, miksi miehet toimivat toisin.

Siksi, koska useille miehille kelpaa seksi, seura ja kotityöt vähän epäkiinnostavaltakin naiselta. Nainen voi esim olla nätti mutta miehen mielestä tylsä = kelpaa seksiin. Tai liian paksu mutta ihan hauska = kelpaa tekemään ruokaa ja seksiinkin paremman puutteessa.

Se tässä onkin ero, että hyvin harva nainen ottaa "paremman puutteessa" miestä, vaan on mieluummin kokonaan ilman. Syynä esim se, että useimmille miehille seksi kuin seksi antaa orgasmin, toisin kuin naisille, eli se paremman puutteessakin saatu seksi on miehelle useammin silti tyydyttävää ja parempaa kuin olla ilman. Kun taas naiselle keskivertoseksi on vain raskaus- ja tautiriski, eikä siitä saa mitään.

Vierailija
119/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä kyllä tippaakaan paikkaansa:) Tutustuin tosi söpöön ja ihanaan mieheen, joka ei näyttänyt olevan minusta yhtään kiinnostunut. Niinpä kerroin olevani häneen ihan korviani myöten rakastunut ja mitä tapahtui! Hän kertoi olleensa aivan täysin mun lumoissa, mutta torjumisen pelossa ei ollut uskaltanut tehdä aloitetta. Olemme olleet nyt yhdessä kahdeksan vuotta, ja jokainen vuosi on ollut edellistä onnellisempi:)

Vierailija
120/132 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa ainakin minun kohdalla. Olen ollut kolme kertaa parisuhteessa, joista kolmessa minä olen tehnyt aloitteen ja joista kolmessa mies on päättänyt suhteen. Suhteet olleet kestoltaan 6kk-7v. Enää en tee aloitetta oli mies miten kiinnostava tahansa.

N41