Jos nainen lähestyy miestä, niin
saa kokemukseni mukaan miehen, jota ei kiinnosta. Moni mies alkaa suhteeseen ihan kenen tahansa heitä lähestyvän kanssa, viehättipä tämä heitä tai ei. Näin päätyy suhteessa itsestäänselvyydeksi. Kun odottaa miehen lähestymistä, niin se mies on edes jollakin tavalla valinnut naisen muiden joukosta ja kiinnostunut. Ajatuksia?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Seuraavaksi alan etsiä lapselleni isää ja olenkin ajatellut, että miehen täytyy tehdä ratkaiseva askel minun suuntaani, jotta voi syntyä suhde, joka johtaa perheen perustamiseen.
Haet lapsellesi isää...
Et hae kumppania itsellesi?
Lapsi ei ole yhteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suhde alkaa niin, että nainen näyttää miehelle vihreätä valoa, jolloin mies tekee aloitteen.
Suhteet 2020-luvulla alkavat monesti niin, että nainen alkaa jutella miehelle ilman mitään valoja. Nyt ei eletä 1950-luvulla.
Onko mies antanut eleillään luvan lähestyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkään todella passiivinen näissä asioissa. Juurikin ajattelin että haluan miehen joka todella haluaa mut. Ongelma oli sitten se että itse en koskaan halunnut kyseisiä miehiä samalla tavalla. Sitten päätin heittäytyä. Kun vastaan tuli mies joka kiinnosti todella, ensimmäistä kertaa ikinä en pitänyt ajatuksiani salassa. En odottanut liehittelyä, en ollut passiivinen, kerroin avoimesti ja aidosti kaiken. Ja ehkä jopa yllätyksekseni se ei karkottanutkaan miestä vaan päinvastoin. Okei, se myönnettäköön että ihan ensimmäinen aloite tuli hänen puoleltaan mutta sen jälkeen oltiin molemmat yhtä aktiivisia. Ensimmäistä kertaa sain miehen jonka kanssa minä haluan olla yhtä paljon kuin mies mun kanssa. En tiennyt että tällaista tunnetta voi edes olla!
Eli sinäkö teit aloitteen mutta et sitten tehnytkään? Tosi vitsikästä.
Naiset tekevät aloitteen kun antavat eleillään miehelle luvan lähestyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkään todella passiivinen näissä asioissa. Juurikin ajattelin että haluan miehen joka todella haluaa mut. Ongelma oli sitten se että itse en koskaan halunnut kyseisiä miehiä samalla tavalla. Sitten päätin heittäytyä. Kun vastaan tuli mies joka kiinnosti todella, ensimmäistä kertaa ikinä en pitänyt ajatuksiani salassa. En odottanut liehittelyä, en ollut passiivinen, kerroin avoimesti ja aidosti kaiken. Ja ehkä jopa yllätyksekseni se ei karkottanutkaan miestä vaan päinvastoin. Okei, se myönnettäköön että ihan ensimmäinen aloite tuli hänen puoleltaan mutta sen jälkeen oltiin molemmat yhtä aktiivisia. Ensimmäistä kertaa sain miehen jonka kanssa minä haluan olla yhtä paljon kuin mies mun kanssa. En tiennyt että tällaista tunnetta voi edes olla!
Ah, se vanha "katsoin silmiin ja puhuin, kyllä hänen täytyi ymmärtää, että olen kiinnostunut". Asioita, joita useimmat kokevat päivittäin normaalissa kanssakäymisessä, sen kummempia ajattelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että tässä on kyse siitä, että naiset eivät itse osaa valita hyvää miestä. Niin monta kertaa miehenä nähnyt kuinka nainen kertoo millaisen miehen haluaa mutta päätyy silti loppujenlopuksi päinvastaisen kanssa yhteen. Semmoisen mistä muut miehet näkevät samantien millainen kusipää se on, mutta nainen ei.
Tosin on tossa APn väittämässä sen verran perää että jos nainen lähestyy miestä livenä tai nettideittailussa siitä saattaa helposti saada helpon/epätoivoisen fiiliksen joka johtaa tuohon että ei mies ota naista tosissaan. Riippuu tavasta jolla sen tekee.
Miten siitä ei tulisi epätoivoinen fiilis, jos mies lähestyy naista? Tuossa ei ole mitään logiikkaa, että sukupuoli jotenkin määrittää epätoivon, kun juttelee jollekin. Aivan älytöntä.
Miehet ja naiset kun ovat erilaisia. Se että et näe miten miehet ajattelevat erilailla kuin naiset ei poista sitä tosiasiaa että niin tekevät. Eivät miehetkään ymmärrä naisten logiikkaa monissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, se vanha "katsoin silmiin ja puhuin, kyllä hänen täytyi ymmärtää, että olen kiinnostunut". Asioita, joita useimmat kokevat päivittäin normaalissa kanssakäymisessä, sen kummempia ajattelematta.
Ennen tuota tulee se "katsoin toiseen pöytään ja pyörittelin hiuksiani sormillani samalla"
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen lähestyy miestä, niin saa kokemukseni mukaan miehen, jota ei kiinnosta.
Eikö tämä sitten pidä paikkansa toisin päin myös, että jos mies lähestyy naista josta hän on kiinnostunut, mies saa naisen joka ei ole kiinnostunut hänestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että nainen lähestyy kiinnostavaa miestä, on naisellisen voimaannuttavaa meidän miesten mielestä. Sen sijaan teidän naisten mielelestä naisellisen voimaannuttavaa on esim. siilitukan leikkaaminen tai tatuointien ottaminen, jotka me miehet lähtökohtaisesti näemme naisellisuutta turmelevina tekoina. T. Mies.
Voisivatko miehet voimaantua sen verran, että eivät alkaisi suhteisiin sellaisten naisten kanssa jotka eivät heitä suuremmin kiinnosta? Sitten uskaltaisin itsekin taas alkaa lähestymään.
Tuskinpa uskaltaisit. Keksisit vain jonkun muun tekosyyn olla lähestymättä.
Yhtä lukuunottamatta suhteeni ovat aina alkaneet sillä, että olen itse lähestynyt miestä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suhde alkaa niin, että nainen näyttää miehelle vihreätä valoa, jolloin mies tekee aloitteen.
Suhteet 2020-luvulla alkavat monesti niin, että nainen alkaa jutella miehelle ilman mitään valoja. Nyt ei eletä 1950-luvulla.
Miehet eivät ole mitään eleitä käyttäviä naisia. Sinä voit mennä juttelemaan miehelle ihan suoraan ja kertoa asiasi. Miehet eivät ime drinksupillejä ja katsele intohimoisesti sadan metrin päästä. Tai jos imee, niin ehkä kannattaa lähestyä vain kaveripohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että tässä on kyse siitä, että naiset eivät itse osaa valita hyvää miestä. Niin monta kertaa miehenä nähnyt kuinka nainen kertoo millaisen miehen haluaa mutta päätyy silti loppujenlopuksi päinvastaisen kanssa yhteen. Semmoisen mistä muut miehet näkevät samantien millainen kusipää se on, mutta nainen ei.
Tosin on tossa APn väittämässä sen verran perää että jos nainen lähestyy miestä livenä tai nettideittailussa siitä saattaa helposti saada helpon/epätoivoisen fiiliksen joka johtaa tuohon että ei mies ota naista tosissaan. Riippuu tavasta jolla sen tekee.
Miten siitä ei tulisi epätoivoinen fiilis, jos mies lähestyy naista? Tuossa ei ole mitään logiikkaa, että sukupuoli jotenkin määrittää epätoivon, kun juttelee jollekin. Aivan älytöntä.
Miehet ja naiset kun ovat erilaisia. Se että et näe miten miehet ajattelevat erilailla kuin naiset ei poista sitä tosiasiaa että niin tekevät. Eivät miehetkään ymmärrä naisten logiikkaa monissa asioissa.
Saanko minäkin ajatella, että nainen on hyvä, kun sillä on seksikumppaneita mahdollisimman vähän? Jos kerran miehen tehtävä on maksaa deitit ja lähestyä, vaikka lähestyä ei edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole mitään eleitä käyttäviä naisia. Sinä voit mennä juttelemaan miehelle ihan suoraan ja kertoa asiasi. Miehet eivät ime drinksupillejä ja katsele intohimoisesti sadan metrin päästä. Tai jos imee, niin ehkä kannattaa lähestyä vain kaveripohjalta.
Ajat ovat muuttuneet, nyt on vuosi 2023. Se ettei sinun ikäluokkasi tee tuota, ei tarkoita etteikö nykymiehet tekisi.
Ainahan parisuhde on kahden kauppa. Kyllä sitä miettii, että antaako se tarpeeksi panostukseen nähden. Joskus ulkopuolisen silmin voi näyttää siltä, että toinen tässä pelissä häviää, mutta emme me toisten parisuhteista tiedä paremmin. Voi olla tärkeitäkin tekijöitä, jotka parin pitävät yhdessä, ne eivät vain näy ulkopuolisille.
Luojan kiitos mulla on ikää jo 55 ja avomieskin ollut elämässä jo 16 vuotta niin ei tarvitse etsiä ketään.
Kaitpa sitä on nuorena tehty tuota pariutumishommaa ihan tarpeeksi niin nyt ei kyllä kiinnosta moinen.
Hyvä kun riittää rahkeet olla yhden miehen kanssa joka on sitäkin rakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu siltä, että miehen aloitteen tekemisen odottaminen on sinkkunaiselle hyvä taktiikka, niin ei kai kukaan mitään aloitteita tekisikään? Jos minä miehenä saisin jatkuvasti lähestymisiä naisilta, niin en edes harkitsisi aloitteen tekemisiä. En toki tee niitä muutenkaan, koska nyt eletään 2020-lukua, ja miehen aloitteet eivät ole kovin toivottuja.
Väitän kuitenkin, että +40-vuotiaana voi olla pitkä kakku edessä, jos nainen odottelee miehen lähestymisiä (ajatellen, että +40-vuotias nainen ei jostain syystä ole nettideittiskenessä).
Monet miehet eivät vaan uskalla lähestyä vaikka nainen kiinnostaisi. Se on joku vanha uskomus, että jos mies on kiinnostunut hän AINA tekee aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet eivät vaan uskalla lähestyä vaikka nainen kiinnostaisi. Se on joku vanha uskomus, että jos mies on kiinnostunut hän AINA tekee aloitteen.
Ei tietenkään uskalla, se on ihan normaalia. Sen takia on Tinder, jossa suurin osa ihmisistä nykyään treffinsä järjestää. Sen sovelluksen tarkoitus on nimenomaan se, että tuon aloitevaiheen voi skipata. Se, toimiiko tuo Tinder hyvin, on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on todettu monta kertaa nämä asiat miehen lähestymiseen liittyen:
- Ei ole ok lähestyä naista ulkonäön perusteella. Miehen täytyy tuntea nainen entuudestaan
- Mies ei saa lähestyä naista, jos nainen ei ole antanut signaalia lähestymiselle.
- Lähestymistä ei saa tehdä niissä paikoissa, missä nainen ei ole varta vasten etsimässä seuraa. Naiset eivät ole kuitenkaan eritelleet, mitä nämä paikat ovat. Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin baari ja Tinder.
Tämä on omakin kokemukseni aloitteita tekevänä naisena. Itse lähestyessä pääsee tilanteeseen, jossa mies miettii kelpuuttaako kun nyt on naista helposti tyrkyllä. Ei sitä, onko tuo nainen niin upea että se on pakko saada vaikka joutuisi pistämään kaikkensa peliin. Nämä ovat aivan toisen tason kiinnostuksen asteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään uskalla, se on ihan normaalia. Sen takia on Tinder, jossa suurin osa ihmisistä nykyään treffinsä järjestää. Sen sovelluksen tarkoitus on nimenomaan se, että tuon aloitevaiheen voi skipata. Se, toimiiko tuo Tinder hyvin, on ihan eri asia.
Aika suuri osa ihmisistä menee treffeille töissä/harrastuksessa jo vuosia sitten ensi kertaa tapaamansa ihmisen kanssa, harva on tinderissä tai ehdottelee tuntemattomille treffejä livenä.