Miten sanot sanan ranch, kun se on raksujen tai dippien makunimenä?
Rank, ranh, raneh, rants, ränk, ränh, räneh, ränts,...?
Kommentit (52)
Äännetään oikeaoppisesti 'Runkk'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räntsh. Ainoa oikea tapa.
Tama on kaikista ehdotuksista lahimpana totuutta.
Mutta lopussa on suhuäänne, ei sh-äänne. Siis ei kuten sanassa mallashovi vaan kuten sanassa šaketti.
Sanassa mallashovi ei ole suhuäännettä eikä sh-äännettä, koska siinä on kaksi eri sanaa mallas ja hovi. Sitä ei lausuta samoin kuin vaikkapa sanan shirt alkua. Sanassa shirt on sh-äänne.
Eli hernekeitossakaan ei ole aspiraatiota, koska siinä on kaksi eri sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lopussa on suhuäänne, ei sh-äänne. Siis ei kuten sanassa mallashovi vaan kuten sanassa šaketti.
Sanassa mallashovi ei ole suhuäännettä eikä sh-äännettä, koska siinä on kaksi eri sanaa mallas ja hovi. Sitä ei lausuta samoin kuin vaikkapa sanan shirt alkua. Sanassa shirt on sh-äänne.
No totta hvtissä minä sen tiedän, paitsi että siinä kyllä on sh-äänne, joka ei ole sama kuin š-äänne. Laitoin sen esimerkkinä niiden eron havainnollistamiseksi.
Ihanko oikeasti lausut sh-yhdistelmän sanassa mallashovi samalla tavalla kuin vaikkapa sanassa shit?
En ymmärrä, mistä tuon polkaisit, kun kaiken aikaa olen kirjoittanut, että ne on eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla kuin se englanninkielisenä sanana kuuluu lausua.
Sana on varmaan lähtöisin jostain Teksasin suunnalta, joten ääntämys on suunnilleen "rääntš" amerikkalaisella ärrällä.
Mallashovi!
Nytpä tiedän, että miten se pitää lausua. Saattaa töissä muutamat naurut kirvota, kun otan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta hvtissä minä sen tiedän, paitsi että siinä kyllä on sh-äänne, joka ei ole sama kuin š-äänne. Laitoin sen esimerkkinä niiden eron havainnollistamiseksi.
Ihanko oikeasti lausut sh-yhdistelmän sanassa mallashovi samalla tavalla kuin vaikkapa sanassa shit?
En ymmärrä, mistä tuon polkaisit, kun kaiken aikaa olen kirjoittanut, että ne on eri asioita.
Korjaan: ne äännetään eri tavalla.
Ränz. Ei tässä mitään englantilaisia olla.
Vierailija kirjoitti:
Mallashovi!
Nytpä tiedän, että miten se pitää lausua. Saattaa töissä muutamat naurut kirvota, kun otan käyttöön.
Mallashovi-ravintolan asiakkaat ovat siis mallashovinisteja?
Sanon Raanch, puhun englantia brittiaksentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yes
T. Sean Connery