Paristot roskiin vai minne
Olen heittänyt vanhat paristot sekajätteisiin. En jaksa ruveta viemään jotain nappiparistoa minnekään. Mitens te muut?
Kommentit (16)
Airamille tuli vihreän linjan paristot kasarin loppupuolella. Ne sai heittää ihan tavallisiin roskiin.
Oliko se nyt vessanpönttöön vai mihin se oli.🤔
Minä kerään, on aski johon laitan niitä ja kun tulee nyytin verran, vien ne läheisen K-kaupan eteisessä olevaan keräilylaatikkoon. Hyvin helppoa! Ovathan ne myrkkyä!
Kaupoissa on yleensä näille palautus laatikko.
Minä käärin folioon ja heitän naapuritalon sekajäteastiaan.
Vierailija kirjoitti:
Heitän järveen.
Valtion hommissa vanhat paristot ja autonakut haudattiin maahan tai heitettiin järveen/mereen. Minun tehtäväni oli laskea ja valvoa hävitystä. Kokkolan sataman räjähdelöydöt jäävuoren huippu kun miettii paljonko siellä on vesistöissä hylkäyspäätöksen saanutta materiaalia.
Tiputan naapurin postiluukusta. Tehkööt niille mitä tykkää, ei ole minun asiani.
Ap, voit ihan hyvin nielaista nappiparistot.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerään, on aski johon laitan niitä ja kun tulee nyytin verran, vien ne läheisen K-kaupan eteisessä olevaan keräilylaatikkoon. Hyvin helppoa! Ovathan ne myrkkyä!
Juuri näin. Ja paristojen päistä navat teipattuina.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on yleensä näille palautus laatikko.
Ei yleensä vaan aina. Jokainen kauppa joka myy paristoja on velvollinen ottamaan vastaan vanhoja pattereita myös.
https://www.mustankorkea.fi/jateneuvonta/jatehaku/
Etsi oman alueesi vastaava neuvoja.
Tyhmä saa olla, kunhan etsii tietoa ja pyrkii toimimaan oikein, idiootti ei kannata olla, niistä ei tykkää kukaan.
Sinä voit laittaa patterisi mikroaaltouuniin, sieltä ne häviävät kuin tuhka tuuleen
Kaupat kerää. Meidän lähikaupassa on lokero paristoille, lampuille sekä pienille sähkölaitteille. Paristojen päät kannattaa teipata.
En kehtaa kommentoida.